|
|
| P-piller, hvad slags og hvorfor? (Erfaringer |
|
|
Jeg har aldrig haft problemer med smerter omkring min menstruation, men da jeg blev sytten, ville jeg gerne være med til at kunne styre den. Jeg har nu prøvet fire forskellige mærker, men har ved alle sammen fået grimme smerter. Sidste år fik jeg så noget nyt, p-plaster, som hedder Eura. Jeg er rigtig glad for dem, men synes ikke, at de er særlig lette og skjule om sommeren, da de fylder knap 4 x 4 cm. Så nu vil jeg give de almindelig piller et sidste forsøg. Staven er ikke en mulighed. Men kom med jeres svar, hvad p-piller bruger I og hvorfor? Hvad erfaringer har I?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg bruger... |
| Forfatter:  |
Linda & Shetterne |
| Dato:  |
30-01-2006 17:09 |
|
desorelle. Og jeg har aldrig haft nogen former for gener af dem. Jeg begyndte på p-piller pga. jeg skulle have mere styr på min menstruation som kom meget uregelmæssig, og da den pludselig var udeblevet i 5 mdr ja så var den jo gal, når jeg også samtidigt pletblødte var noget bange for der var noget i vejen. Men fra jeg kom på p-pillerne har jeg aldrig haft nogen genere mere. Heller ikke pletblødninger, og mine menstruationer kommer nu altid på samme tid hver måned... dejligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Minulet |
LlynDinas |
30-01-2006 18:48 |
|
Jeg bruger Minulet. Da jeg er migræniker, har jeg prøvet flere forskellige mærker, og dette her er det første, vi fandt, som kan holde nogenlunde styr på en hormonbetinget migræne. At jeg så slet ikke har haft pletblødninger og at menstruationen er blevet en dag kortere, ja, det er jo også dejligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tidl. Meloden nu Gynera (Lindynette) |
|
|
Jeg startede som 18 årig med at få meloden p-piller, en pille med meget lidt hormon i. Efter nogle år begyndte jeg at pletbløde og fik istedet Gynera (som er "storesøsteren" til Meloden) med en smule mere hormon i. De fungerede en hel del bedre, pletblødningerne stoppede. Efter ca. 1 år var det åbenbart kommet en konkurrende pille ind på markedet til billigere penge - Lindynette. Og dem giver aoteket jo en - der skulle være præcis det samme i! Men nu bløder jeg 2 dage mindre og min mens er langt fra så kraftig som tidl - hvor den seriøst var en syndflod! Så Lindynette er et hit her - og koster ca 104,- for 4 mrd.
Mvh. Lise D Med hest på WWW.STALD-LEERE.DK i Svenstrup J. Jeg søger med lys og lygte efter en spring sadel af mærket COUNTY EXTREME - har du sådan en du vil sælge eller ved hvor jeg kan købe så giv lyd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yasmin indtil for 1 md siden... |
|
|
- og så skiftede jeg til nogen der vist nok hedder Novynette (eller sådan ca). De er halvt så dyre som Yasmin (221 kr) - så nu giver jeg også lige omkring 100 kr. Jeg ingen gene haft med Yasmin eller overgangen til de andre... Dog havde jeg ved denne pause haft en slem hovedpine den første dag, men det kan godt skyldes mangel på væske lige den dag... Så ingen smerter til mig... 
Gitte Laura Nielsen - kommende Fru Molnit * Forlovet den 24. december 2005 Dato for vielse - 23. september 2006 i Højdevangskirken, Amager * Hellere en god original end en dårlig kopi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Apoteket |
|
|
Jeg arbejder på et apotek, så jeg ser jo mange p-pille-navne hverdag, derfor ville jeg vil hører hvad erfaringer I har haft med de forskellige mærker. Jeg er godt klar over, at der er ikke to mennesker, som reagere ens, men det er nu stdig dejligt at hører. Tusind tak for svarerne.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg startede... |
Mette J |
01-02-2006 13:13 |
|
..med Gynera, men det var ikke en succes  Hormonerne kunne jeg ikke klare og tog en del ekstra kilo på.. Så skiftede jeg til Desorelle - og er godt tilfreds  Tidligere havde jeg kraftige menstrautionssmerter, men har det ikke længere..
Mvh Mette.. Mange mennesker er bange for at sige, hvad de vil have.. Det er derfor, de aldrig får, hvad de vil have! *** Madonna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg bruger |
riverboy |
01-02-2006 13:43 |
|
milvane... har egentlig næsten altid brugt dem, startde ud med nogle andre men dem blev jeg meget syg af! -sanne
Boxer-hvalpe forventes 10-03-2006 ægte med stamtavle, de vil blive dyrelæge kontrolleret, vaccineret og chippet! resevetion mod depositum. skriv for yderlig info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Omvendt |
|
|
Jeg gik også fra Gynera over på Lindynette, men er gået tilbage igen, da jeg tog på og fik pletblødninger af Lindynette. Nu er jeg tilbage på min normale vægt og har ikke længere gener med pletblødning og smerter ved mens. Jeg gruer dog for den dag vi vil prøve at få børn, da årsagen til at jeg tager p-piller ud over at undgå at blive gravid, var at jeg havde voldsomme smerter ved mens og dem ønsker jeg bestemt ikke tilbage. Jeg lå nærmest totalt underdrejet i tre dage og måtte sygemelde mig. Nogen der har erfaringer på det område? Jeg fylder jo snart 30, så uret begynder lige så stille at tikke, men frygten er stadig større end behovet for at formere mig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| møg piller |
Bonnie |
04-02-2006 00:16 |
|
Jeg er også på desorelle, men inkl bivirkninger..  Når jeg stopper med at tage mine piller, går der 4-6 dage før der sker noget, og så styrt bløder jeg i ca 5 dage, med oppustet mave, og mave kramper. Efter de fem dage går der 2-3 dage med små blødninger. Så for mig tager det ca 14 dage at have min tante rød på besøg. Har snakket med min læge om at skifte, og har prøvet nogle forskellige, disse er dem med mindst bivirkninger. Men Vinnie, hvis du kender nogle som jeg burte prøve, vil jeg da gerne høre fra dig. Hilsen Bonnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| p-piller |
Libbeb |
04-02-2006 13:38 |
|
Jeg brugte i 9 år Cileste og har aldrig haft de mindste bivirkninger indtil for ca. 6 måneder siden. Jeg begyndte at få hovedpine i de 6 dage jeg ikke tog pillerne.. Min læge gav mig for 3 måneder siden nogle nye (Yasmin), som skulle indeholde færre hormoner, men det bliver kun værre med den hovedpine-flere dage og kraftigere... Er der andre som har prøvet det??? Det er ved at drive mig til vanvid, og jeg overvejer at stoppe helt med dem, men jeg er bange for at blive gravid-vi er nogle klovne til kondomer o.lign. Vi blev gift for 5 måneder siden og det ville ikke være jorden undergang at jeg blev gravid, men jeg har fået nyt job (drømme jobbet) pr. 1/3, så jeg vil da gerne lige overstå min prøvetid, og jeg er kun 25... Nå-nu snakker jeg udenom, men jeg vil gerne høre fra andre som har lidt af hovedpine pga. p-piller og om det hjalp da I stoppede??? Mvh Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Libbeb |
|
|
Jeg har haft hormonbetinget migrene og brugt Cileste i 7 år- Er nu skiftet til mini-PE (som er mini p-piller) og min migrene er helt forsvundet. Min mobil ringer kl 22 HVER aften, når jeg skal tage pillen - ellers kan jeg bare ikke huske den. Det er jo det der minuset ved mini p-piller...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bonnie |
|
|
Jeg har stor succes med P-plasteret; Eura.. det koster 270,- for tre måneder. Den eneste bivirkning som jeg har oplevet, er let kløe hvis jeg sætter plasteret det samme sted i tre uger. Heldigvis må man bruge hele skulder-partiet og numsen... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kamknorr.. |
Libbeb |
04-02-2006 20:07 |
|
...Ok-jeg vil gætte på, at det er det samme jeg lider af. Jeg vil snakke med lægen om mini-PE, og se om det ikke kan hjælpe! Tak for dit svar, jeg håber det vil hjælpe! Mvh Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tager |
|
|
cileste, og det har jeg gjort i 4 år uden bivirkninger, og det vil jeg fortsætte med, hvis jeg fortsat har det fint med dem.
"Even the stars look brighter tonight Nothing's impossible If you believe in love at first sight Nothing's impossible" DM koncert d. 25.02.2006 Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange slags |
|
|
Uha jeg har prøvet mange slags efterhånden mercilon, cilest, yasmin, novynette og 3 slags mere jeg ikke kan huske navnene på. Fælles for dem alle er forfærdentlig mange brystsmerter, får bare sååå ondt. Så nu har jeg simpelthen opgivet at spise p piller. Novynette var så effektive at sexlysten forsvandt så dem bliver man med garanti ikke gravid af  For mig virker p piller bare ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| p piller |
Anna-sofie |
05-02-2006 16:25 |
|
Jeg bruger Gestonelle og jeg syntes de er gode... Jeg har kun ondt i maven en enkel dag når jeg lige får min menstration... Den eneste grund til jeg fik p piller var fordi jeg havde menstration konstandt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|