Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Blærebetændelse...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 21:55

Nogen der ved lidt om emnet?

F.eks, hvordan det opstår?

Er nogen mere påvirkelige/modtagelige end andre? Hvorfor? Hvordan?

Hvad "sker" der når/hvis man har det og ikke behandler det?

Hvordan behandles det?

Ja, fortæl lidt om det - hvis i da vil :-)

Farvel min Du Da
Vent på mig ved Regnbuebroen, til vi ses igen
0
0
Svar på denne tråd

Tja, er ikke 100 %...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 23:21

sikker på at jeg har haft det, men de symptomer jeg havde da jeg formentlig havde blærebetændelse var følgende:

• svien ved vandladning
  • svært ved at holde på vandet
  • skulle tisse konstant
  • "ondt" over livmoderen - lidt a la mens smerte...

Jeg drak masser af vand, sørgede for at holde varmen - specielt nedenom og så ikke være så langt fra et wc ... Gik over efter en lille uge.

Der er nogen der siger at man er mere modtagelig når man en gang har haft det... og nogen der siger at man bør lade sit vand efter s.e.x. for at undgå det.

Det er sådan ca det jeg ved om det - men vil gerne vide mere...

Gitte Laura Nielsen

Hellere en god original end en dårlig kopi

Forlovet den 24. december 2005
Dato for vielse - 23. september 2006
i Højdevangskirken, Amager
0
0
Svar på denne tråd

Blærebetændelse
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 01:40

Nogle ER mere modtagelige for blærebetændelse end andre ...

Men der spiller også forskellige faktorer ind.

Det er jo især kvinder, der lider af blærebetændelse - og det skyldes kvinders korte urinrør ... mænds urinrør er jo en god del længere.

Som regel skyldes blærebetændelse en bakterieinfektion og dér spiller hygiejnen en stor rolle.

(Ikke dermed ment, at jeg beskylder nogen for at være urenlige).

Kulde, stress og for lidt væskeindtagelse kan være katalysator for lidelsen.

Endelig er der en gruppe af kvinder - der tørrer sig "den forkerte vej" efter toiletbesøg - altså fra anus og frem.

Dermed transporteres masser af bakterier lige hen til urinvejsåbningen.

Men man kan selv imødegå en begyndende blærebetændelse ved at drikke masser af væske (især tranebærsaft er super), klæde sig varmt på og holde en god hygiejne.

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Og husk så
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 14:58

...at tisse efter 6

Det er god forebyggelse!

Lea

Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

ellers...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 16:26

Eller at gå i bad inden 6 ;-)

Kubling

0
0
Svar på denne tråd

Det er som at tisse glasskår!
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 21:21
har haft det et par gange - honeymoon-blærebetændelse da jeg fik en ny kæreste (Hans bakterier var jo anderledes end den forrige kærestes!) - og det blev ikke slået ordentligt ned så jeg fik lige en tur mere ugen efter :(

Det kan sætte sig som nyre-bækken-betændelse og er altså ikke til at spøge med. Det er meget muligt at nogen kan drikke det væk - men tag til lægen og bliv behandlet - nyre-bækken-betændelse gør ONDT! Og det tager LANG tid at blive rask! (Det ved jeg heldigvis ikke af personlig erfaring - men har et par veninder der er disponeret for den slags :( Og de har begge været "kloge")

Man kan forebygge ved at drikke tranebærsaft - rent - det smager ad h til har jeg hørt ;) Man bør også huske at vaske sit undertøj ved MINDST 60 grader - OGSÅ det fine dyre! Man skal med andre ord aldrig følge vaskeanvisningerne i sit dyre undertøj 8-)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Vi har haft forskellige symtomer :)
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 00:19
Jeg havde blærebetændelse 3 gange i 2004, men jeg fandt heldigvis årsagen, så det stoppede. Grunden var at jeg havde en cykel, hvis sæde sugede vand. Når jeg satte mig op på cyklen, blev jeg så selvfølgelig våd forneden. Da jeg opdagede det, og gjorde noget ved det problem, stoppede jeg med at få blærebetændelse, og jeg har ikke haft det siden.

Sørg for at man er varmt klædt på, og ikke bliver våd forneden (skal IKKE misforstås ;)). Hvis man får det, så ja, drik en masse, evt. tranebærsaft. Tranebærsaft kan forebygge og tildels helbrede, MEN ikke alt tid. Den første gang jeg havde det, var det en bakterie, som ikke kan forebygges/helbredes med tranebær. Jeg drak dog tranebær alligevel, og fandt ud af, at det smagte meget godt :)

Og ja, tis efter s.e.x. Det gør jeg altid, og det hjælper.

Symptomerne som jeg har haft har ikke gjort ondt, men været så djævelsk ubehagelige. Det gjorde ikke ondt for neden, men det snurrede mystisk dernede, og jeg kunne ikke andet end at side på toilettet. Jeg kunne ikke holde ud at være andre steder end hjemme, og 80 % af tiden sad jeg på toilettet, selvom der ikke kom noget ud. Øv, hvor er det træls, og det er den værste sygdom jeg har haft. Så hellere en omgang influenza.

Hesteblade (Penny og Wendy) købes/sælges, se mere på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Äblejuice el. äblecider
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 01:37
Da jeg ammede i sin tid fik jeg blärebetändelse igen igen. Da jeg helst ikke ville have sulfa fandt min mor et gammelt husråd. Äble virker hämmende. Og det virker. Masser ar äblejuice eller cider. Helst i oplöbet. Har man haft det för ved man hvornår man skal sätte ind. Jeg fik problemerne efter at jeg havde haft kateder eller et kejsersnit. Min efter at have lärt ikke at cykle når det er koldt og så altid have varme födder märker jeg aldrig noget längere. 7-9-13
0
0
Svar på denne tråd

Hormonelt
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 09:04

Min datter har fra hun var ca. 16, haft blærebetænelse så mange gange, jeg har slet ikke tal på det.

Hun blev undersøgt på sygehuset, hvor de ikke fandt noget galt. Derefter blev hun henvist til en gynækolog.

Hun fik at vide at nogle unge pigers hormonsystem giver gentagne blærebetændelser.

Når hun fik blærebetændelse skulle hun forsøge at "drikke" det væk, for at undgå for meget medicin, kun hvis det ikke kun lade sig gøre skulle hun behandles.

Det lykkedes hende at holde sig medicinfri siden da.

Og det bedste, nu er hun 19, og er åbenbart ovre den periode i sit liv - 7-9-13 og banke under bordet - hun kan slet ikke huske hvornår hun sidst har haft den dumme blærebetændelse.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

Bdopafwasdck
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 12:02

Jeg fik blærebetændelse i julen og spurgte om råd på HN - da jeg ikke lige havde tid til at rende til lægen, hoppede jeg på rådet om tranebærsaften - selv om det lød lidt for "grønt og alternativt" til mig... - der skal jo piller til, ikke sandt?!!

Men allerede efter et enkelt glas, var glasskårene væk, næste gang jeg skulle tisse! - De kom så igen, hvis jeg glemte at drikke saften, men efter et par dage med ihærdig trane-druk, var det helt væk!

Nu har jeg så fået det igen (Havde et par lede cykelture i frostvejret, bare med jeans på) - og jeg er begyndt på tranebærsaften igen - og straks er det forsvundet igen!

Thumbs up for de magiske tranebær!

Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk (under udarbejdelse)
Forhandling af Breyer heste - kvalitetslegetøj til hestefolket!
- vi har 2 brugte trailere til salg. Se præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Tranebærsaft
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 12:23
Tror selv læger skam på. Vores læge gør i hvert fald. Min datter har drukket kilometervis af det. I hendes tilfælde kunne det nu ikke gøre nogen forskel, men det var jo også lidt mere kompliceret.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

Tranebærsaft
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 17:17
Virker skam også, men ikke overfor alle bakterier ;)

Hesteblade (Penny og Wendy) købes/sælges, se mere på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider