Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjælp- 50 års fødselsdag
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 09:42

Ja, som nævnt har jeg et stort problem, der måske ikke er så stort endda, når man får bedt om hjælp til at løse det.

Min mor holder 50 års fødselsdag om 14 dage, og til den lejlighed kunne min søster og jeg godt tænke os at komme med et muntert indslag. Min søster er meget genert og vil gerne være med, uden at det skal blive ubehageligt for hende, så det skal ikke være noget helt vildt - men gerne ganske morsomt alligevel.

Til min fars fødselsdag for 3 år siden fandt min mor på noget morsomt og rammende omkring det stjernetegn, min far var født i, men det er jo lidt kedeligt at lave det samme, eftersom mange af gæsterne er de samme. Desuden blev mine forældre skilt for 1½ år siden, så jeg har heller ikke vildt meget lyst til at lave det samme af mere åbenlyse årsager.

Har du en god idé? Så tøv endelig ikke!

På forhånd 1.000.000.000.000.000..00.000.000 TAK

0
0
Svar på denne tråd

I kunne
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 10:03

Mine gudforældre var en gang til en rund fødselsdag, hvor børnene havde lavet en karakter skala fra 00-13 med ALT omkring denne moder. Lige fra hendes vaner til hvordan hun dækkede bord.

Altså at hun f.eks. fik 13 for hendes madlavning, og 5 for hendes to-do lister fordi de var rigtig irriterende. Det fortalte både om det gode og mindre gode, men alligevel et sjovt indlæg.

I kunne også lave f.eks. 10-12 kuverter (alt efter hvor mange I bliver) hvor der står noget forskelligt i hver, f.eks. Hans-Jørgen får en kuvert, hvori der står, at han byder på glög og æbleskiver en dag i december, Berit synes din mor trænger til afslapning og vil derfor gerne invitere din mor i biografen i oktober. Det er sjovt og hyggeligt, dels fordi din mor får lidt ekstra, men også fordi det er sjovt at se gæsternes ansigt. Husk det også kan indeholde at slå græs, gøre rent, invitere på middage osv.

God fornøjelse

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 10:07

er der virkelig ikke andre gode idéer?

Den med karaktererne overvejer vi kraftigt. Den anden dur ikke rigtig, fordi vi ikke kender så mange af de gæster, der kommer.

På forhånd tak for flere! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Da min mor
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 16:56

fyldte 50, havde vi gennem længere tid samlet sjove historier var vores barndom om forskellige sjove ting mine forældre havde bedrevet.

Såsom at tabe lydpotten til bilen nede i mosen og først opdaget det ved hjemkomsten 3-4 km. senere, selvom det larmerede temlig meget undervejs.

Eller da de efter deres sølvbryllup havde glemt at en af os havde nøglen til deres hus i lommen og min far i smoking måtte op på taget, ind gennem et åbent vindue og ned og lukke op, for dagen efter at finde ud af at reservenøglen lå hvor den plejede

I kan sikkert finde nogle historier, som ikke nødvendigvis også har med jeres far at gøre.

Min lillebror er også lidt genert, så han han fik en række replikker, han kunne læse op og så skiftedes vi til at fortælle en historie hver. til stor morskab for de andre gæster.

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej dog
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 19:27

det kan min hjerne da ikke klare ;-)

Nå, vi må sætte hovederne i blød. Måske bliver det til en kombination af den med karaktererne og så den sidstnævnte udgave.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har også
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 14:01

brugt den med stjernetegnet da min far blev 60. Det var simpelthen det sjoveste jeg længe har været med til - men i det her tilfælde var det fordi at ingenting passede på ham - overhovedet...!!! En af hans venner udtalte bagefter (med et glimt i øjet), at sådanne møgunger skulle smides ud

Den Sasser nævner med kuverter med evt. "middag", "gløgg og æbleskiver" osv., den brugte vi til min mands 30 års. Her lavede vi det bare som amerikansk lotteri og disse ting var "gevinsterne". For selv om I ikke rigtig kender dem, så gør din mor forhåbentlig, når det er hendes fødselsdag.

Den med karaktererne lyder rigtig god.

Ellers tager den med "tingene" altid kegler. Sæt jer ned og skriv en masse egenskaber om jeres mor ned. Find herefter nogle ting, som kan symbolisere dette (gerne ved hjælp af fri fantasi - det gør det lidt sjovere) og giv dem til hende en for en, knyttet med en kommentar, som gerne må være humoristisk.

God fornøjelse

Mvh

Line

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider