Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Mærkelige oplevelser igen-igen
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 12:54

Vi har boet i vores gamle bondehus siden 1998 og har haft flere "spøjse" episoder med det overnaturlige her i huset. Bl.a. så var der flere gange hvor ulykkerne bare har væltet ned over os.

Det er heldigvis et langt stykke tid siden der er sket "ulykker" og andre mystiske ting. Men nu er det ellers tilbage for fuld speed

Forleden dag var vores "nisse" så venlig at hjælpe mig med at åbne stalddøren, da jeg kom gående med to fyldte spande (og der var ikke en vind der rørte sig). Ligesom ting og sager er begyndt at "forsvinde" for pludselig at dukke op igen hvis man beder pænt om dem.

Idag var der så endnu en mystisk oplevelse, min mand har lige måttet lukke en lille spurv udfra vores køkken. Hvordan den er kommet ind er en gåde. Der har ikke været åbentstående vinduer eller døre, ingen katte eller lign. der har kunnet tage den med ind, ingen ventilationsriste, åbne ildsteder eller emhætter, så hvor pokker kommer den fra?? Og er det et tegn af en eller anden slags??

Ovenstående er jo "hyggelige" småting, men når ulykkerne begynder at komme i hobe igen (har tidl. været igennem tre perioder med uheld/ulykker) så begynder vi sgu at blive nervøse. Vi har tidl. bl.a. været udefor et væltet hus, døde katte og andre dyr uden "grund", et brækket hundeben (igen uden "grund") oversvømmelser osv. osv.

Denne gang er det forskellige ting omkring omlægning af huslån, som bare kager fuldstændig, selvom det byrde være rutine sager, kæmpe fejl i udbetaling af min mands løn og værst af det hele en aflivning af min mands hest (så han er naturligvis MEGET ked af det).

Min mand var som udgangspunkt IKKE overtroisk og troede ihvertfald ikke på noget som helt overnaturligt, men efter at han har oplevet alle de ting som sker her er han blevet omvendt. Og jeg er da overbevist om at der findes mere imellem himmel og jord, men tjekker da altid først om der er en "logisk" forklaring på tingene. Så vi er altså ikke "blinde troende".

Nogen in-put?

-Trine SH

0
0
Svar på denne tråd

Trine...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 13:29

Hej

Det lyder ikke rart !.

Har I på noget tidspunkt snakket med de tidligere ejere om de har oplevet noget lign. ?

KatrineH

Det bedste er bare islandske uldtotter
0
0
Svar på denne tråd

De tidligere ejere...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 13:52

De tidligere ejere, var også udsat for "uheld". De startede vist som et almindeligt par, men måtte give op efter 13 år i huset, total bankerot, arbejdsløse og misbrugere af alkohol og hash.

Og alle deres dyr døde vist som fluer ligesom de hyppigt havde brug for dyrlæge.

Så vi overtog huset rippet for alt af værdi dagen før en tvangsaktion truede.

-Trine SH

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 14:01

Det lyder mystisk...

Var det mig der boede i huset, ville jeg undersøge muligheder for at få en "alternativ" person ud og kigge på det.

Hvis det ikke hjalp - så flyttede jeg.

Mvh Christine

Natural Shirehorse
www.dreampics.dk

Beskæring - specielt problemheste - IKKE Strasser/barfods-princip

0
0
Svar på denne tråd

Lidt tanker
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 17:39

Jamen, hvis der er mere mellem himmel og jord, så lyder det somom I deler matrikkel med en eller flere nisser/ånder/hvad man nu kalder dem.

Og så ville jeg nok også se at få fat i en til at rense lidt ud.

Men, som en begyndelse eller mens du venter:

Du beskriver dels rimeligt harmløse begivenheder, som ting der forsvinder. Altså drilleri, der er små-irriterende, men ikke fjendtligt. (Det er faktisk helt i tråd med de gamle beretninger om gårdnisser)

Og så er der de slemmere begivenheder... hvem det nu end også skyldes

Du skriver at du kan få dine ting igen ved at gå ind i en høflig og venlig dialog med din "Nisse"

Jamen... burde det så ikke også være muligt at gå et skridt vidre: at bede "Nissen" (og alle andre venligtsindede på matriklen) om at beskytte dig, dit og dine???

Det er vel et forsøg værd, vil jeg mene

0
0
Svar på denne tråd

Trine SH
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 17:59

Hej Trine.

Øv bøv - det er slet ikke morsomt :-( Jeg har desværre ret godt kendskab til den slags hændelser - de kan være "spændende" på en måde, hvis det ikke lige er en selv, der går ud over.

Sidste år kostede den slags, da det var værst, 2 af mine elskede hunde livet - og mig 7 ugers sygemelding - heraf 4 uger på krykker. Der ud over har der været mange andre mindre ting - men at mine hunde - specielt min unghund - måtte lade livet har været, og er faktisk stadigvæk, mareridtsagtigt :-( Jeg synes ikke, jeg kan komme mig over det :-( Min ældste datter har været meget syg - så syg, at hun blev indlagt på neurologisk afd - lægerne kunne hverken der eller andre steder finde noget som helst. Hun er nu ok efter hjælp fra en god ven, der kan noget med at fjerne ubudne gæster..

Jeg har fået opklaret, hvad det præcist lige der handlede om, og her er renset efter den gang med lang tids efterflg ro til følge - men pt er den gal igen - omend i langt mindre målestok indtil videre. Så tiden er inde til et nyt besøg her.

Jeg gider ikke uddybe en masse her - men du er velkommen til at skrive til mig eller ringe ( tlf.nr kan du få hvis du skriver )- jeg kan sandsynligvis godt hjælpe dig - jeg kender en, der er rigtigt dygtig, og ikke særligt dyr.

Hilsen May-Britt

0
0
Svar på denne tråd

Tja- vi havde en blåmejse
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 19:58
Inde i gangen, en dag jeg kom hjem. Den må være fløjet ind, da jeg fodrede udemisserne. Selvom jeg lukker døren, så killingerne ikke futter ud. Inde var den- og den kan ikke være kommet ind uden af døren.
Den lukkede jeg så ud af vinduet.
(Hvor er medaljen til kujoner? Jeg har bare en rigtig stor fobi med flyvende ting indendørs!).

Og vi er hjemsøgt af en ond vandånd, der forstopper rør og afløb.

Jeg tror ikke på ånder, jeg tror på dårlige håndværkere og bygningssætninger.
Vi havde godtnok sygdom hos de små killinger, men det gik væk.

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider