Vi har boet i vores gamle bondehus siden 1998 og har haft flere "spøjse" episoder med det overnaturlige her i huset. Bl.a. så var der flere gange hvor ulykkerne bare har væltet ned over os.
Det er heldigvis et langt stykke tid siden der er sket "ulykker" og andre mystiske ting. Men nu er det ellers tilbage for fuld speed 
Forleden dag var vores "nisse" så venlig at hjælpe mig med at åbne stalddøren, da jeg kom gående med to fyldte spande (og der var ikke en vind der rørte sig). Ligesom ting og sager er begyndt at "forsvinde" for pludselig at dukke op igen hvis man beder pænt om dem.
Idag var der så endnu en mystisk oplevelse, min mand har lige måttet lukke en lille spurv udfra vores køkken. Hvordan den er kommet ind er en gåde. Der har ikke været åbentstående vinduer eller døre, ingen katte eller lign. der har kunnet tage den med ind, ingen ventilationsriste, åbne ildsteder eller emhætter, så hvor pokker kommer den fra?? Og er det et tegn af en eller anden slags??
Ovenstående er jo "hyggelige" småting, men når ulykkerne begynder at komme i hobe igen (har tidl. været igennem tre perioder med uheld/ulykker) så begynder vi sgu at blive nervøse. Vi har tidl. bl.a. været udefor et væltet hus, døde katte og andre dyr uden "grund", et brækket hundeben (igen uden "grund") oversvømmelser osv. osv.
Denne gang er det forskellige ting omkring omlægning af huslån, som bare kager fuldstændig, selvom det byrde være rutine sager, kæmpe fejl i udbetaling af min mands løn og værst af det hele en aflivning af min mands hest (så han er naturligvis MEGET ked af det).
Min mand var som udgangspunkt IKKE overtroisk og troede ihvertfald ikke på noget som helt overnaturligt, men efter at han har oplevet alle de ting som sker her er han blevet omvendt. Og jeg er da overbevist om at der findes mere imellem himmel og jord, men tjekker da altid først om der er en "logisk" forklaring på tingene. Så vi er altså ikke "blinde troende".
Nogen in-put?
-Trine SH