Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Farvel... MØGår!!!
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 17:55

Hej allesammen

Jeg ville egentlig have ønsket 2005 farvel igår, men endte endnu en aften hos min kære dyrlæge, som jeg desværre har fået et alt for tæt bekendtskab til, i det her år.

2005 startede massivt ud med lungebetændelse og husvildhed pga. vores lejede hus bogstavelig talt faldt sammen. Vi fandt så et nyt hus, som umiddelbart var dejligt.

Lige efter vi flytter herud, er jeg lettet og overbevist om at nu kan det kun gå fremad igen.

Men... Basse, vores dejlige labrador hvalp, får efter en 10 dage i vores ny hus, nogle kødbenssplinter på tværs i en tarm og tager ophold hos dr. dyr, hvor disse splinter heldigvis kommer ud af sig selv efter et par dages behandling dernede.

Umiddelbart herefter, mister vi Dumbo, den dejlige lille gravhund, som desværre var så nysgerrig efter at hilse på naboerne, at han bliver kørt ned af bybussen og dør på stedet.

Vi kommer så i kontakt med en dame, som står og skal af med en ældre westie tæve, som vi overtager og senere opdager rent faktisk tilhører en helt anden og er lige ved at miste hende - men får dog heldigvis en ordning, så Kokos kan blive hos os.

Så kommer Fie, grækeren ind i familien. Vi kæmpede i flere måneder med at finde ud af hvorfor hun fik udslæt og kløede hende selv til blods- takket være en inkompetent dyrlæge som ikke kunne fortælle os at hun havde ganske alm. loppeallergi. (Noget som en anden dyrlæge spottede ved første blik, behandlede for og derefter gik det væk)

Missemor må vi sige farvel til, efter at have indset at vi aldrig fandt hende et passende hjem.

Så kom Olaf, min dejlige mis op og slås med nabo katten, fik amputeret halen, men døde alligevel i august.

Mit marsvin døde af alderdom i slutningen af oktober.

Og nu slåsser vi så med westien, som blev forfærdelig syg i julen. Hun begyndte at kaste op, blev opereret anden juledag hvor de tømte hendes mavesæk og tarm, dog uden at finde noget. Efterfølgende har der været en del komplikationer - og de har oveni opdaget at hendes hjerte er for stort, hvilket jo ikke er ret godt.

I går aftes var vi meget tæt på at sige farvel til hende, hun var helt væk - hun sad hele dagen og gispede efter vejret - og verdens mest madglade hund ville hverken have oksemørbrad eller bacon, hun ville ikke selv gå ind da hun havde været ude og tisse, og gad hverken snakke med os eller ænse fyrværkeri mm. Heldigvis tog vi for femte gang siden juleaften til dyrlægen med hende, og hun fik vanddrivende, oveni hendes antibiotika, smertestillende og hjertepillerne.

Nu ser hun heldigvis ud til at have det lidt bedre, men jeg er ikke optimistisk, før jeg er sikker på, at hun bliver i orden igen.

Andre som har haft et år de meget gerne vil viske ud og aldrig ønsker at gennemleve igen?

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 18:23

Jeg ønsker også bare at glemme 2005 - alle årsagerne vil jeg undlade at remse op her :-( Jeg var i et dårligt og trist humør i går aftes, fordi jeg er så vred på 2005, og jeg plejer at være optimist og glæde mig til et nyt år - det gjorde jeg også til 2005 - helt forkert!

Men alligevel set i bakspejlet, så skete der jo også de dejlige ting, som desværre fik lov at drukne i de tåger man går rundt i , når man har det elendigt ;-)

Idag har jeg vedtaget at jeg trods sorg, depression og elendighed i 2005 - vil undlade at hade dette år - istedet vil jeg hæfte mig ved alle de postive ting der jo også skete.

For:

Mine børn er sunde og raske.

Min mand fik konstateret for højt blodtryk og kom i behandling INDEN det gik helt galt.

Jeg fik jo hele min familie tilbage - de kom selv og bad om undskyld.

Jeg fik mit elskede cocker "barnebarn", der det meste af tiden bor hos Bedste ( mig ) ;-)

Jeg kom mig over min ødelagte fod.

Mine heste er sunde og stortrives, og jeg fandt det bedste sted de kan bo, og hvor de og jeg stortrives.

Jeg har fået en stor interesse i akvarier og fisk - har gået næsten i selvsving med de skønne fiskebasser :-)

Jeg har succes jobsmæssigt.

Jeg blev optaget på den ønskede uddannelse, og fik den oven i købet betalt af min arbejdsgiver - selv om vi selv havde regnet med, at finde pengene selv :-)

Osv osv - men meget af året har jeg været så ked af det, at det har været svært at finde det gode humør.

Godt nytår til dig - håber 2006 bliver meget bedre.

Hilsen May-Britt

0
0
Svar på denne tråd

2005...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 18:56

Mit 2005 år måtte også gerne viskes ud og vende tilbage til 2004.

Jeg mistede min mor i 2005, i marts, og jeg ville gøre hvad som helst for at få hende tilbage.

Min søster og jeg var nødt til at træfe den tunge beslutning at få aflivet min mors lille hund, som jeg elskede over alt på jorden.. men den kunne ikke omstille sig til et liv uden min mor..

Min ellers så solide og raske hest er begynt at skrante en hel del i det her år.

Har haft ham i 3,5 år, og har ellers kun haft en hovbyld.. men i 2005 kom det hele så..

Han startede med at tabe en tand, (han er "kun" 15 år), blev så halt på det ene forben, det satte sig så i bagbenet, hvilket vi stadig kæmper med, nu 4 mdr. senere.

Han kunne ikke tygge ordentligt, selvom han havde fået raspet tænder.. det viser sig, at han har slidt sin tand så langt ned, at den sidder under gummen.. av av.. men der er kun en behandlingsmulighed, som dyrlægen fraråder, da det er ekstremt smertefuldt.. så nu skal han have gulerødder skåret i mindre sstykker..

Så jeg udvisker gerne hele året, så jeg kan få min mor tilbage, samt en sund og rask hest igen..

MONICA & ROSSO
{>
0
0
Svar på denne tråd

Anette
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 19:00

Det lyder virkelig som om at du har haft et rigtigt møgår og jeg ønsker alt det bedste for dig i 2006. Nu kan i heldigvis smide den gamle kalender ud og tage en ny frem, som endnu er et ubeskrevet blad. Jeg håber at I kan fylde det med masser af positive oplevelser og at jeres dyr også får et godt nytår.

Jeg er i øvrigt også den lykkelige ejer af en "græker", lille flabede Chios som på GH hedder Teri - hvis du skulle være nysgerrig :)

Mange positive tanker

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde GLÆDET mig sådan
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 22:37

.. til år 2006 ...

Det gamle år var lige til at smide på møddingen - og nu havde jeg lige troet ... ... ... ...

Men NEJ!!!

Det nye år tegner ikke godt!

Allerede NU har der vist sig 3 skuffelser - så jeg er sq lige ved at kaste håndklædet i ringen ...

OK ... 2005 har været SÅ slem, at støvet måske lige skal lægge sig - men ellers ved jeg faktisk ikke lige, hvad jeg skal bide i ...

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider