Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

9,3- for han fik en blærbar
Forfatter: 
Dato:  28-12-2005 08:12
Nørdeleven fik karakterer her i juleferien, snit 9,3- for han fik 9 i orden i dansk fremfor 7 pga den bærbnare.
Også fik han en kommentar, som er typisk for ham:
Stort 10 tal i engelsk, 11 kræver at man gør sig umage.

Umage!!

Man er god til noget- men umage...
Den der umagekarakter fik jeg heller ikke selv.
Nørden er bare bedre til fysik. Og tysk.

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Det er et
Forfatter: 
Dato:  28-12-2005 08:28

flot gennemsnit, ham kan du godt være stolt af

Dejligt at man må bruge computere nu - så alle os ikke-ordens-mennesker har en chance for en god ordenskarakter.

Har aldrig selv fået mere end 7 i orden

Mvh

-Helle

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **
0
0
Svar på denne tråd

Flot... :-)
Forfatter: 
Dato:  28-12-2005 08:59

Det er flot ;-)

Mht orden - så er det sgi frustrerende, at man faktisk SKAL have en pc for at få en god ordenskarakter.

Mine piger har altid fået gode ordenskarakterer tidligere uden, mens min søn uanset umage fik dårlige ordenskarakterer - og jeg kunne faktisk ikke se forskel, udover at hans skrift var mere sjusket :-(

Nu er det sådan at alt skal afleveres pr mail, og dermed er ordensniveauet sat, og vi taler allerede om yngste i 6.klasse... Jeg synes, det er skrækkeligt, at man allerede hos 6.klasses elever kræver, at der er pc i hjemmet - godt jeg ikke mere er enlig mor under uddannelse - dengang ville jeg simpelthen ikke have haft råd til den slags...

Hilsen May-Britt

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2005 23:02
Jeg præsterede så alligevel at få 7 i orden til danskeksamen i folkeskolen, selvom stilen var skrevet pænt og nydeligt ind på computer.

Begrundelsen var, at "hvis man bare har skrevet ind, uden at bruge skriveprogrammets mange funktioner eller lave noget mere end bare det almindelige, så giver det altså kun syv!"

Måske man skulle ha' proppet lidt Word-Art ind.

Tillykke med Nørdelevens fine snit!
0
0
Svar på denne tråd

Tænk engang...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2005 23:09

Jeg troede - helt dåmt natyrlig - at i Dansk skulle man erhverve danskkundskaber - og ikke nøvendigvis være pc ekspert...

Hilsen May-Britt

0
0
Svar på denne tråd

Kommentar
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 06:41
Jeg har altid haft en hæslig håndskrift- jeg skulle skrive skråskrift.
Nå, men må jeg nu godt blære mig med Nørdelevens "umage" karakter.
"Stort 10- 11 kræver at at man gør sig umage"
Umage!
Han er så god til engelsk, men han skal til eksamen, så han må ikke gå niveauet op?!

Det lige danske samfund, hvor man ikke må være mere lige- end andre.

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Det må være skolen
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 08:49

Min søn tog jo 9. klasse på efterskole, og der havde han mulighed for at tage de af fagene han ville på 10. klasses niveau i stedet for 9. Ligesom dem der gik i 10. kunne vælge 9. klasses niveau.

Mon ikke det er Nørdelevens skole, og ikke det danske samfund, der sidder med skylden?

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

xtiny...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 11:47

Jeps... sådan er det i DK - man skal dælme ikke tro, man skal tro noget om sig selv, og man skal slet slet ikke blive for dygtig :-(

Min yngste i 6 klasse, er efterhånden på 8.-9. klasses niveau ( niks hun er IKKE en nørdtype, men lærer bare hurtigt ), hun går på en privatskole med et højt fagligt niveau, bla. fordi hendes søskende kedede sig bravt gennem folkeskolen, hvor man slet ikke måtte være bare lidt dygtig - kun de dårlige elever fik støtte, de andre blev ikke undervist. Men hendes lærere meddelte inden jul, at nu har de faktisk ikke mere stof til hende - så det kan blive rigtigt kedeligt de næste år. Og gode umagekarakterer har aldrig eksisteret for mine børn, de har været for dygtige - desværre for dem :-( Fordi de lærte en masse meget hurtigt uden i lærerens øjne at gøre sig umage.

Så I DK belønnes det åbenbart kun at være dum og doven.

Hilsen May-Britt

0
0
Svar på denne tråd

Nørdeleven
Forfatter: 
Dato:  04-01-2006 12:38

Din søn formoder jeg? Er det fordi du ikke vil bruge hans rigtige navn herinde, at du bruger udtrykket "nørdeleven"? jeg synes bare det er et noget nedladende navn at bruge om sin egen søn...

Et lille sidespring!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider