Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hyacinter og dyner?
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 13:41

Jeg har lige et par spørgsmål.. som i kloge hoveder sikkert kan svare mig på.

Ang. dyner: På dynens "lap" står der noget med bærevne - hvad er det? I min nye dyne står der f.eks. bære evne over 10 (dun) men hvad pokker mener de med bæreevne??

Og så til hyacinterne. Har købt de fineste hyacinter som står i stuen og blomstrer, men det er snart slut.

Kan de graves ned/løgene i haven og i så fald hvor nor blomstrer de så? Og er der en bestemt procudurer?

Mvh. Lise D

Med hest på WWW.STALD-LEERE.DK i Svenstrup J.

Jeg søger med lys og lygte efter en spring sadel af mærket COUNTY EXTREME - har du sådan en du vil sælge eller ved hvor jeg kan købe så giv lyd.

0
0
Svar på denne tråd

Hovedpuder
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 13:58

Jeg har kun set begrebet bæreevne i forbindelse med hovedpuder. Og der giver det jo lidt sig selv, er puden blød eller fast. Men det er jo nok lidt det samme med dyner.

0
0
Svar på denne tråd

bæreevne
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 15:35

Fra www.jysk.dk

"Jo højere bæreevne, jo bedre dun.

Og jo bedre dunene er, jo lettere, blødere og mere holdbar er dynen også"

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

Bæreevnen...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 21:10

...Er den varme som dunen giver! Det er luften omkring dunene som giver varmen, og derfor kommer det an på hvilke kvadrater der er syet i, og hvilken dun/fjer der er brugt!

Bæreevne 10 på en dyne er en varm dyne! Bæreevnen findes op til en 12'er og når bæreevnen er 12 er den isolerende!!!

Vil så lige tilføje som en lille bemærkning at man ikke helt kan stole på Jysk sengetøjslager og det de lover omkring dyner! Tit skriver de at F.eks en moskusdyne har en bærevne - men man kan ikke måle bæreevnen på Moskusdun!! Gå altid efter "Ringsted Dun", så går man aldrig galt i byen

Håber det hjalp...

Knus fra Mie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider