Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

skal være enlig mor :(
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 11:05

Min "mand" og jeg er desværre gået fra hinanden Og det betyder så at jeg skal til at være alene mor..

Er der nogen herinde der ved lidt om, hvor mange penge man ca. har at gøre med , altså jeg tænker på boligsikring , bidrag til pigerne osv osv,

Jeg har sagt ja til en lejlighed, på 70 kvadratmeter, den kommer til at koste 5500 incl alt.

Jeg sidder og venter på at en fra kommunen skal ringe til mig, for at hjælpe med alt det praktiske..

Men ventetiden er lang , og jeg aner intet om hvor lidt eller meget jeg skal regne med ca, at have.

håber der er nogen herinde som kan hjælpe lidt.

Venligst Annelise, som bare elsker sin dejlige shire basse.
0
0
Svar på denne tråd

Da jeg var
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 11:24

enlig mor til 3, lejede jeg et hus til 4700 pr mdr. + 900 i el pr mdr.

Der fik jeg 2300 i boligsikring.

Faderen betalte ca 1000 pr barn pr måned, og jeg fik så ekstra børnetilskud hver tredje måned.

Der mener jeg at jeg fik 12000 ca.

Men det er jo med 3 børn.

For at jeg ikke skulle sidde superhårdt i det til hverdag, trak banken en hel del af børnetilskuddet, og så havde jeg lidt mere pr måned.

Det gik fint nok. Manglede ikke noget. Andet en lige en sød mand til at dele hverdagen med, men det jeg har så sidenhen fundet.

Pøj pøj med det hele.

Og håber da at i får en god jul.

MVH Vibeke

Egeskovgård Wintec 16" Kombi sort læder sælges.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svaret.
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 11:28

Jeg bliver så alene med 2 børn, det lyder da til at jeg så godt kan få råd til at sidde i en lejlighed til 5500 incl alt.

er der ikke noget med at man kan få hjælp til børnehaven også??

0
0
Svar på denne tråd

kjhkjh
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 11:30

Jeg fik dem fra Kommunen til at hjælpe med alle udregninger da jeg blev alene med min datter.

Man kan godt regne alt muligt ud på nettet, bl.a. boligsikring, men jeg syntes det var svært at finde ud af det. Jeg får 1600,-kr til en lejlighed på ca. 80m2 og har en husleje på 4200,- plus el og varme.

Hvor gammel er dit barn ? du kan søge friplads hvor du får hjælp til instituions betalingen. Jeg giver kun omkring 600,- for min dagplejeplads.

der er en side der hedder "singlemom.dk", der er masse gode råd og hjælp at hente.

knus Steffi

0
0
Svar på denne tråd

Det glemte jeg
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 11:51

jeg jo.

Jeg havde dengang en i fritter, en i børnehave og en i dagpleje og jeg tror at jeg betalte 500 kr selv. Det var lige der omkring.

MVH Vibeke

Egeskovgård Wintec 16" Kombi sort læder sælges.

0
0
Svar på denne tråd

mmm
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 11:56

pigerne er 3 og 5 år gamle.

1000 tak for alle jeres. meget brugbare svar..det er til stor hjælp.

0
0
Svar på denne tråd

boligsikring
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 23:43

Det kommer vel også an på hvormeget du selv tjener...

Hvis du selv har en god indtægt, får du vel ikke lige så store tilskud til fripladser og boligsikring som hvis du har lav indkomst ??

Eller hvad ?

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på så meget
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 00:53

Hvis man er en familie med , de såklldte socilae problemer, kan der søges om socialpædagogisk friplads med en minimal egenbetaling, der skal dog være en årsag til at søge en sådanne.

( socialbelatede er ikke kun alkoholikere osv. det har mange fasetter, så bare roligt )

Som egnlig kan du få forhøjet børnetilskud, forhøjet bolig tilskud, samt tilskud til div. fritidsinteresser, hvis du ikke er i en økonomisk situation, hvor du kan klarer dig.

Hvis der er noget du er i tvivl om kan du kontakte din socialrådgiver, samt dine børns, ønsker du ikke at gøre det så skriv, her på tråden om , hvad dine håb / ønsker er så skal jeg guide dig igennem loven, så du kan bruge den hensigtsmæssigt.

God Jul

Rimamo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider