Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

At fjerne mandler.
Forfatter: 
Dato:  11-12-2005 23:18

Nu er den gal igen. Min mandler er hævede så meget op at det gør ondt når jeg synker og jeg kan faktisk ikke drikke ell. spise.

Fjerner man dem stadig ell. kan jeg forvente en(dnu) pencillinkur?

>>Høj rytter søger stor partshest i Haderslev.<<

"Den som ikke reagerer - accepterer."

0
0
Svar på denne tråd

Fjerner endnu?
Forfatter: 
Dato:  12-12-2005 01:24

Jeg ved ikke om man stadig fjerner mandler.

Jeg fik mine fjernet i 1977, som 6 årig pga gentagende bylder på mandlerne. Jeg har ikke haft det der minder om problemer siden. Har ikke engang kunnet snuse en halsbetændelse op.

Men er der noget med at man har fundet ud af de har betydning for immunforsvaret?

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Hestetrailer til salg (klik præsentation)

0
0
Svar på denne tråd

Der bliver
Forfatter: 
Dato:  12-12-2005 07:05
stadig fjernet mandler, men ikke så ofte som der førhen er blevet gjort. Mine tvillingepiger fik sidste år fjernet deres da de kostant var hævede uanset hvad lægerne og jeg gjorde.

Charmerende miniature hingsteplag sælges.
Smuk lille dsp hoppeføl søger nyt hjem.
0
0
Svar på denne tråd

operation
Forfatter: 
Dato:  12-12-2005 09:46

er den en større operation? med drop og fuld bedøvelse? Jeg er aldrig blevet opererede først ...

>>Høj rytter søger stor partshest i Roskilde.<<

"Den som ikke reagerer - accepterer."

0
0
Svar på denne tråd

Mine kom i
Forfatter: 
Dato:  12-12-2005 15:32
fuld bedøvelse og fik drop, men ikke en videre større operation. De sagde til mig det ville tage en time, men begge gange var det overstået på en halv time, og så er der et par timers opvågning så måtte vi tage hjem igen.

Charmerende miniature hingsteplag sælges.
Smuk lille dsp hoppeføl søger nyt hjem.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2005 18:19

Prøv noget andet før du får dem fjernet. Min, dengang seksårige søns mandler, var enormt store. Han havde konstant halsbetændelse, og blev indstillet til at få dem fjernet. Så fandt jeg ud af, at man i helsekostforretninger, kunne købe noget der fik mandlerne til at svinde ind.

Det var fra Allergica i Silkeborg, det blev bestilt hjem, gennem helsekostforretningen. Jeg har selvfølgelig glemt hvad det hedder, men min søn, der havde haft halsbetændelse et utal af gange, fik mandler, som man næsten ikke kunne få øje på nede i halsen, og operationen blev aflyst.

Nu er han snart 18 år, og har kun haft halsbetændelse 1 gang siden. Hvis vi har optræk til noget med halsen, her i huset, bruger vi noget pulver, også fra Allergica, som får det til at gå væk, aldrig mere pencillin her i huset, på grund af halsbetændelse og meget andet.

At få fjernet mandler som voksen, er ikke altid lige sjovt, inden jeg fandt ud af alt det her, fik jeg mine fjernet som 30 årig, og det var absolut ikke sjovt, børn kommer nemmerer over det.

mvh. Merete

Freja, ualmindelig godmodig shetlænder hoppeføl sælges.

0
0
Svar på denne tråd

øv, mandler
Forfatter: 
Dato:  15-12-2005 13:03

Jeg har fået fjernet mandler som voksen! Jeg var tidligere meget plaget af halsbetændelse og mandlerne var konstant hævede, derfor valgte jeg og min øre-næse-hals-læge, at de skulle ud! Det foregik i fuld bedøvelse og tog ca. 1½ time. Normalt tager det vist ca en times tid, men jeg har kunstige fortænder, så de havde lidt problemer med mundspærren, plus at mine mandler havde været betændte så mange gange, at de var vokset fast i den bindevævsseng, som de normalt ligger i. En normal mandel har kun blodforsyning gennem en tynd stilk, resten af den sidder fast i noget bindevæv, som er uden blodkar. Mandlen kan nærmest "smuttes" ud af bindevævet, men så nemt gik det altså ikke for mig! Jeg havde de ondeste sår i halsen og lå faktisk brak i en måned! En lille uge efter at jeg var blevet opereret, faldt der en skorpe af, og jeg blødte fra halsen, meget ubehageligt! Det kostede lige en tur på skadestuen, hvor de tjekkede, at det størkenede som det skulle, og de fjernede det største koagel lægen nogensinde havde set komme fra et mandelsår! Det gjorde umanerligt ondt de første 1½ uge, på trods af de receptpligtige piller jeg havde fået. Havde jeg vidst, at det ville gøre så ondt, havde jeg sandsynligvis ikke gjort det, men jeg er glad for det i dag! Det er nærmest fysisk umuligt for mig at få rigtig ondt i halsen. Jeg kan godt være en anelse øm, men så ender det altid med en forkølelse eller hoste i stedet...

Hvis jeg var dig, ville jeg få fat i det Merete fortæller om! Det er da absolut værd at prøve, itedet for at risikere at skulle igennem det samme som jeg var!

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også fået fjernet mandler
Forfatter: 
Dato:  15-12-2005 23:35

som voksen er det BIIIPPP... ikke morsomt at få fjernet mandler, men jeg har ikke en eneste gang haft problemer med halsen efter de er fjernet.

men et godt råd er så snart du mærker ondt i halsen så gurgl med klorhexidin mundskyllevæske, det tager det...

0
0
Svar på denne tråd

har fået
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 07:55
fjernet mandler 2gang øvøv og det har ikke hjulpet en dyt

I ønskes alle en glædelig jul.

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider