Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjælp... vores hun har ræveskab
Forfatter: 
Dato:  11-12-2005 23:12

Og han er sat i behandling for 10 dage siden. (vasket i sebecil for 10 dage siden, vasket i dag og skal igen om 10 dage)

Han har gnavet to trædepuder af, og i dag er han rigtig rigtig ked af det, og har et ikke ret godt. Har ondt af h... til.

Dyrlægen mener at vi lige skal se tiden an til i morgen, men jeg ringer igen nu... han må og skal have noget kløestillende. Jeg sidder og tuder. Har overhovedet ingen erfaring med ræveskab hos hunde. En solstrålehistorie modtages med kyshånd.

Måtte bare ud med det. vi er så kede

0
0
Svar på denne tråd

ræveskab?
Forfatter: 
Dato:  11-12-2005 23:14

Hvad er ræbeskab? Jeg troede først du mente rabis.

>>Høj rytter søger stor partshest i Haderslev.<<

"Den som ikke reagerer - accepterer."

0
0
Svar på denne tråd

Lamia...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2005 23:17

Her er et link

Snøft... stakkels lille hund. Man er helt magtesløs

Ville ønske jeg kunne knipse med fingrene så det lille pus ikke ville blive ved med at klø

0
0
Svar på denne tråd

nååårhhh
Forfatter: 
Dato:  11-12-2005 23:25

arme lille hund. Er der ingen døgnåbent dyrlæge hvor du bor?

0
0
Svar på denne tråd

kører til dyrlægen nu
Forfatter: 
Dato:  11-12-2005 23:29

og håber de kan gøre noget. De sagde de to første gange at jeg skulle se tiden an. men det kan jeg ikke bruge til noget. De er nødt til at give ham noget kløestillende... Kan ikke bære at min hunni har det så skidt...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-12-2005 23:42

Held og lykke. Jeg håber på det bedste. Få lige noget beroligende med til dig selv.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  12-12-2005 00:24

Hej Mette.

Prognosen for din hund er meget god når du allerede har den i behandling selv om det ser slemt ud nu. Få noget kløedæmpende af din dyrlæge. Eksperimenter ikke selv, da hunde kan reagere forskelligt, primært p.g.a. størrelsen.

Ræveskab blandt jagthunde er ikke ukendt, og selv om det lige nu som nævnt ser slemt ud, er alle tilfælde i Danmark helbredt uden mén hos hunden.

Med venlig hilsen og god bedring til "ryffen"

Deerhunter

0
0
Svar på denne tråd

Hvilken race
Forfatter: 
Dato:  12-12-2005 09:04

Sebacil er et rimeligt godt produkt til ræveskab, men for mig at se meget besværligt og for lang tid om at virke.

Alt efter race ville jeg helt sikkert sprøjte hunden med et middel der hedder Ivomec. Dette produkt er effektivt og sikkert, blot ikke for collier, collie-lignende racer og blandinger hvor disse indgår. Så hvis man er sikker på at der ikke er collie i hunden ville det helt sikkert være mit valg.

Min søster golden har lige haft skab og smittede den ene af mine, så han også fik store områder med sår og sårskorper. Både min søsters hund og mine 3 (de 2 andre forebyggende) blev sprøjtet med Ivomec og med lidt fornuftig sårbehandling (renset i klorhexidin og smurt med fuciderm), så ser de ramte hunde flotte ud igen.

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen

http://www.juelsgaard.com/

Get a life - Get a lab
0
0
Svar på denne tråd

Rimadyl
Forfatter: 
Dato:  12-12-2005 10:33

er et middel du skal have/kan få på recept hos dyrlægen.det er smerte og kløestillende.

Kender mange hunde der er kommet sig over det, og kun en enkelt hvor det tog meget lang tid før den kom "ovenpå" igen(hun ser stadig forfærdelig ud i sin pels her et halvt år efter.).Så det skal nok gå. Mange tanker til dig og din hund herfra.

0
0
Svar på denne tråd

Nu går det meget
Forfatter: 
Dato:  14-12-2005 14:58

bedre med vores lille smørblomst. Han har fået ngoet kløestillende, og en ny omgang antibiotika, og så skulle vi gerne kunne se nogen resultater inden for kort tid.

Men hovedsagen er at han ikke har ondt, og at han ikke klør sig mere. Vores hund er glad igen... ikke køn endnu ;-) men glad..

Mht. racen så er han Rottweiler/broholmer + det løse.

Mvh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider