Nu er jeg barn af en enlig mor , dvs.mine forældre blev skilt da jeg var 3.Min far så jeg ikke meget til.
Min mor havde da et par kærester og også nogen vi så, men det blev aldrig gjort til noget helt stort sådan var det bare..
Men så kom min stedfar ind i billedet..
De har lige holdt kobberbryllup.Jeg var 12 da det skete og havde da selv fået øjenene op for at det drenge måske ikke gav "drengelus". Min stedfar arbejdede på min mors uddannelsessted og jeg så ham et par gange om ugen i de 5 år hun gik der.
Det var det sidste år de blev kærester.
Min 7 år ældre søster og jeg blev "præsenteret" for Mogens(som vi jo godt kendte) en sommerdag hvor han kom på besøg(vi havde et af de hjem hvor der altid er liv og glade dage og folk kommer og går), så det i sig selv var ikke noget stort.Men da han kom ind af døren blev min mor så befippet over situationen (hun var jo forelsket konen
)at hun simpelthen faldt ind i sådan et åbentskab(uden låge) der var til jakker o.lign. Helt rød i hovedt kravlede hun ud derinde fra og sagde pænt dav til ham..*G*
Vi havde lig´som lugtet at der var noget i gære..
den næste uges tid ringede han hver dag (flere gange dagligt)og hver gang blev hun som en anden teenager.:)
Det var så dejligt at se hende sådan igen at vi bare var glade på hendes vegne. En uge efter turen i skabet,flyttede mogens sin hund og sig selv ind i vores hus og han har været der siden.
I dag kan ingen af os forestille os vores liv uden ham og han er ligeså meget min far som min far er.
Vi tænkte aldrig at der gik noget fra os, for vores mor svæve-de/-r jo rundt på en lyserød sky og det er super skønt.
Håber du kunne bruge et "barns" synspunkt på det..;)
Men du/i skal nok sætte nogen klare grænser for at din kæreste ikk skal opdrage din datter hvis hun er så meget teenager som du skriver vil det nok ikke falde i god jord. Min stedfar har aldrig haft noget at sige over min søster og min mor har aldrig blandet sig i opdragelsen af hans søn(der dengang var 15) men os to små (jeg på 12 og hans datter på 10) delte de ligsom opdragelsen af..Men jeg tror næppe Tania og Mads havde taget imod opdragelse fra en "udefrakommende" hvis du kan se hvad jeg mener..