Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Aflastning - hvem skal jeg vælge til jobbet?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 16:03
Vi har fået tilbudt 3 timers ugentlig aflastning til vores dreng på 2 år, der har leukæmi.

Vi skal selv finde en person til at varetage jobbet. Jeg kan ikke rigtig finde ud af om vi skal vælge en ung sygepleje- eller pædagogstuderende, eller finde en kvinde i sin bedste alder.

Jeppe går ikke institution. Personen skal passe Jeppe, der er helt normalt fungerende både psykisk og fysisk, dog med perioder på noget medicin der gør ham psykisk meget ustabil. Omgang med Jeppe stiller store krav om grundig hygiejne, personen skal kunne rense hans CVK (slange indopereret i vene) hvis uheldet er ude. Derudover skal personen altid være rask ved omgang med Jeppe.

På den ene side ville jeg gerne have en ung der rigtig kan tumle med Jeppe, men er de ansvaret bevist? En moden kvinde kan nok bedre tumle Jeppe i hans ustabile perioder, og har nok også en livserfaring der gør, hun kan sætte sig ind i vores situation, og har forståelse for det ansvar der følger med!? Hvad mener i, og hvad ville i vælge?

Erfaringer?

Mvh. Nanna - der er lykkelig for aflastningen, men får enormt svært ved at overlade ham til andre.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 16:10

I tvivl om, at jeg ville vælge en lidt moden og erfaren dame, evt en med sygeplejefaglig baggrund, når der er CVK inde i billedet.

Er det børneleukemi han har??

Lev imens du gør det
Elsk imens du tør det

0
0
Svar på denne tråd

fdgwsefy
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 16:15
Børneleukæmi...hmm..kender ikke udtrykket, men det er ikke babyleukæmi.

Han har ALL - Akut Lymfatisk Leukæmi.

Tak for svaret.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk
0
0
Svar på denne tråd

Ville nok også
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 17:20

vælge en der var uddannet sygehjælper/sygeplejerske el.lign...

Føler virkelig med jer..

Mange hilsner Sarah.

Læreplads som beslagsmed søges!

0
0
Svar på denne tråd

Valg af person.
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 17:33

Hej Nanna.

Allerførst ønskes du alt det bedste og en god bedring med din søn.

Mht valg af person, er det allervigtigt, at du får valgt en person, der er sit ansvarbevidst, som er moden nok, og som du umiddelbart synes om.

Jeg ville ikke vælge en helt ung person, men måske en yngre studerende. Mange pædagog- eler lærerstuderende vil gerne have sådan et job, og min erfaring er, at mange af dem er gode og ansvarsbevidste, udover at de faktisk er meget glade for børn og har en viden om dem ;-)

Umiddelbart kan det måske lyde som en god ide med en sygeplejestuderende, men de har løn under deres uddannelse, arbejder på skiftende tider, og er måske ikke i samme grad specielt interesserede i børn.

Mht til den praktiske pasning ifbm din søn, er det noget, der nemt kan læres.

Når din søn har en så alvorlig sygdom, er det klart, du vil have mere end almindeligt svært ved at overlade ham til en anden. Derfor er det meget vigtigt at kemien er god mellem denne evt person og både dig og din søn.

Jeg har i mange år arbejdet - og gør det stadig - som pædagog med børn med forskellige vanskeligheder, og er derfor vant til at forholde mig til de overvejelser, forældre som regel står i, når der er tale om evt aflastning. Jeg har i 8 år været aflastningsperson selv, og er det stadig - har som praktikvejleder forskellige studerende, der også har børn i aflastning, og derfor en bred viden om de muligheder, der findes.

Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du har brug for råd eller blot at "hælde af".

0
0
Svar på denne tråd

Enig med...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 19:29

May-britt.

Jeg ville også gå efter en yngre studerende. Og jeg ville nok også se mig om efter en pæd. stud - som i øvrigt i gennemsnit er omkring 26 år. :o)

At rense et CVK-drop kan læres uden de store faldballader, og som du selv siger - det er kun hvis uheldet er ude. Jeg ville ikke ansætte efter medicinsk behandler-evne, men efter hvem jeg tror kan give Jeppe 3 sjove timer fyldt med tryghed, grin og hygge. Og som både din og Jeppes Kemi passer med.

Du redegør jo for i din annonce, at det er en meget ansvarlig person med en høj forståelse for særlige forholdsregler, der søges og hvorfor det er sådan. :-)

held og lykke med at finde den helt rigtige aflastningsperson til Jeppe. :-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Det er svärere med en man kender.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 20:00

Min veninde der har en sön på 8 år med leukemi. Hun har selv valgt en pädagog fra hans tidligere börnehave til aflastning. Det med rensning af drop og medicin givning er intet problem at läre. Hun er en moden dame med et barn på samme alder. Selvom de trives med hende så vil min veninde välge en hun ikke kender hvis hun skulle välge om idag. Det ville have väret lettere med et "professionelt" siger hun.

Håber det bedste for jeres familie !!!

0
0
Svar på denne tråd

Det er svärere med en man kender.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 20:09

Min veninde der har en sön på 8 år med leukemi. Hun har selv valgt en pädagog fra hans tidligere börnehave til aflastning. Det med rensning af drop og medicin givning er intet problem at läre. Hun er en moden dame med et barn på samme alder. Selvom de trives med hende så vil min veninde välge en hun ikke kender hvis hun skulle välge om idag. Det ville have väret lettere med et "professionelt" siger hun.

Håber det bedste for jeres familie !!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider