Hej Nanna.
Allerførst ønskes du alt det bedste og en god bedring med din søn.
Mht valg af person, er det allervigtigt, at du får valgt en person, der er sit ansvarbevidst, som er moden nok, og som du umiddelbart synes om.
Jeg ville ikke vælge en helt ung person, men måske en yngre studerende. Mange pædagog- eler lærerstuderende vil gerne have sådan et job, og min erfaring er, at mange af dem er gode og ansvarsbevidste, udover at de faktisk er meget glade for børn og har en viden om dem 
Umiddelbart kan det måske lyde som en god ide med en sygeplejestuderende, men de har løn under deres uddannelse, arbejder på skiftende tider, og er måske ikke i samme grad specielt interesserede i børn.
Mht til den praktiske pasning ifbm din søn, er det noget, der nemt kan læres.
Når din søn har en så alvorlig sygdom, er det klart, du vil have mere end almindeligt svært ved at overlade ham til en anden. Derfor er det meget vigtigt at kemien er god mellem denne evt person og både dig og din søn.
Jeg har i mange år arbejdet - og gør det stadig - som pædagog med børn med forskellige vanskeligheder, og er derfor vant til at forholde mig til de overvejelser, forældre som regel står i, når der er tale om evt aflastning. Jeg har i 8 år været aflastningsperson selv, og er det stadig - har som praktikvejleder forskellige studerende, der også har børn i aflastning, og derfor en bred viden om de muligheder, der findes.
Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du har brug for råd eller blot at "hælde af".