Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Følgevirkning eller?? (kvindesag)
Forfatter: 
Dato:  05-11-2005 22:36
Hejsa

Jeg vil lige høre ad herinde.

Forleden morgen fik jeg det månedlige. Ingen problemer eller noget underligt i det...
Min ryg værkede dog meget mere end den plejer, faktisk så meget at jeg hverken kunne udholde at gå eller sidde.
Det endte med at jeg meldte mig syg fra arbejde...

Jeg plejer at få lidt rygproblemer på dagen og dagen derpå, men ikke så voldsomme.

Rygproblemerne aftog så langsomt, men så meldte der sig en frygtelig kvalme og ondt i maven.
Jeg måtte ud på toilettet, hvor jeg strandede på gulvet foran wc'et.
Mine ben ætsede totalt, jeg kunne ikke rejse mig op jeg fik en frygtelig svedetur. (koldsved).
Min kæreste kom ud, han sagde at sveden rendte af mig og jeg var brandvarm, men jeg selv kunne bare sige at jeg hundefrøs og havde gåsehud... :-(

Jeg fik 3-4 af de der opkast-trækninger. Der kom dog ikke noget med op.
Herefter klarede det lidt op, mine ben kunne da bære mig ind i seng igen og sveden aftog, det samme gjorde mavesmerterne og kvalmen. Men jeg hundefrøs.

Halv tolv vågnede jeg så, efter 3 timers dyb, men frysende søvn.
Jeg følte mig helt klar, ingen mavesmerter, ingen kvalme, jeg havde fået varmen og ryggen var helt normal.

Så jeg stod op, glad og frejdig og gik ud i køkkenet. Men dér svimlede det totalt for mig, og havde jeg ikke sat mig på gulvet var jeg besvimet!
Efter 10min hvor jeg sundede mig, kunne jeg med museskridt og støtte af væggen bevæge mig ind i seng igen... Det tågede for mig, og jeg følte gulvet gyngede.

Jeg sov til kl. 15:30 hvor jeg stod op og havde det fint.
Jeg havde dog ligsom en "hat" på, hvor svimmelheden sad og huskede mig på, at jeg ikke skulle bevæge mig for hurtigt.

Men i løbet af aftenen klarede det helt op, og dagen efter drog jeg på arbejde, helt upåvirket af gårsdagens begivenheder...

Mit spørgsmål: var det en følgevirkning af menstruationen???
Det kan da ikke passe, kan det?
At man skal føle sådant et kraftigt ubehag!?
Jeg var jo ligefrem bange for at være alene hjemme, tænk om jeg kollapsede og faldt ind i et eller andet!

Mine normale gener ved det månedlige er ganske almindelige og udholdelige rygsmerter, som i værste fald kan klares med en Ibumetin...
Sådan her har jeg ALDRIG haft det før - og håber aldrig jeg skal prøve det igen.

Var det følgevirkning eller måske en infektion/influenza eller andet? Sidstnævnte lyder bare underligt, da det kun varede ½ dag...?

Og nej, konsulterede ikke lægen :-) Hader dem :-P

0
0
Svar på denne tråd

Galde sten
Forfatter: 
Dato:  05-11-2005 23:30
Kunne måske være et sammenfalde af et galdstens eller nyrestens anfald der er kommet samtidig med din mens.

Jeg har haft 4 galdestensanfald.

De 3 af gangene sad det i ryggen, kvalme, opkast svedetyre m.m.

1 gang var det maven, kvalme, koldsved, svimmel og meget ubehageligt.

Alle 4 gange er det forsvundet meget pludseligt, og jeg er bare frisk uden efterveer.

Mvh
Linda, Jack og Pascall

Hestetrailer til salg
Opstaldning af hingsteføl/plag tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 01:34
Har du kraftige blødninger? En veninde fra gymnasiet jeg havde, kunne også få de her berømte "nærdøds-oplevelser" indimellem, når hun havde kraftig mens. Hun så ud, og havde det, fuldstændig, som du beskriver...

Og det gik over, fuldstændig af sig selv. Det eneste hun kunne gøre, var, at blive hjemme i sin seng, og vente på det gik over. Det startede som regel på 1. dag. Hendes læge anbefalede hende p.piller, og det hjalp. Måske noget du kunne bruge?

Ihvertfald go bedring med det.

Mvh Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

nej jeg
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 11:44
Nej jeg har ikke voldsom blødning...
Var også en af mine tanker, om det var en form for blodmangel hvis man kan sige det sådan, men det er det langt fra.

Det første der bliver beskrevet vedr. galdesten - hvad er det for noget? Skal man gøre noget ved det eller er det bare "@!#$ happens"?

Uanset hvad, så var det meget ubehageligt ikke at have spor styr på sig selv og sin krop.
Værst af alt, var nok at den voldsomme svimmelhed bare kom så pludseligt - at der ikke var en advarsel umiddelbart inden...
Godt jeg var hjemme...

Farvel min Du Da
Vent på mig ved Regnbuebroen, til vi ses igen
0
0
Svar på denne tråd

puha..
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 10:56
Puha, det lyder ikke rart.

For mig kunne det også lyde til galdesten. JEg har ikke selv haft det, men min veninden fik det en eftermiddag, og dagen efter var det helt væk.

Jeg selv har altid den svimmelhedshat det minder mig om at jeg ikke skal bevæge mig hurtigt. Jeg har det dog hele ugen i min mens periode. Det er lidt anstrengende, men sådan er det desværre bare for mit vedkommende.

Rikke
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 21:42

Din stakkel! Kender det kun alt for godt. Da jeg var yngre havde jeg det faktisk nøjagtig sådan som du beskriver hver gang, men kun den første dag, så forsvandt det. Nu er det "bare" en gang i mellem. Fik anbefalet p-piller, da det hjælper mange. Men det vender nu tilbage engang imellem alligevel.
Tror desværre "bare" at det er voldsomme menstruationssmerter eller hvad man nu kan kalde det. Men syns da du skal tale med din læge om det, for det er da bestemt ikke rart ikke at turde stå ud af sengen af skræk for at besvime.

Mvh. Michelle

PS. skulle du nu finde ud af hvad det skyldes må du da meget gerne skrive en besked

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 09:58
det som beskrevet da jeg fik nogle cyster på æggestokken.. husk næste gang du får det sådan så tænk på din vejrtrækning.. når jeg har besvimelses anfald så koldsveder jeg får kvalme.. jeg kan nu styre det ved at trække vejret langsomt og igennem, hovedet ned mellem benene.. jeg er slem til at når jeg får stærke smerter så glemmer jeg at trække vejret, og så besvimer jeg

Sussie

0
0
Svar på denne tråd

Hippie
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 11:23
Hippie Lee

Ja, den med vejrtrækning kender jeg godt - men jeg blev bare så overrumplet at jeg næsten glemte det. Havde da ikke i min vildeste fantasi regnet med at det ville ske.

Netop som jeg skriver, der var overhovedet ingen advarsel inden.
Ingen prikken for øjnene, ingen mild svimmelhed, ingen snurren ingenting.
Jeg følte mig netop helt klar og rask, uden smerter, ubehag eller andet...

Bare lige ud af den kolde luft - BUM - så kom det... :-(

Ubehageligt!

Cyster på æggestokken, det lyder grumt.
Og i skriver "når det sker igen" Puh, ha nejda - Gud forbyde det :-)

Farvel min Du Da
Vent på mig ved Regnbuebroen, til vi ses igen
0
0
Svar på denne tråd

cyster..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 11:43
mine cyster er blodcyster.. dvs at det er mensblod der hober sig op i denne cyste og ikke kan tømme sig.. den snurrer så om sig selv og det gør ondt.. jeg fik fjernet den første for 21 år siden.. jeg har så i februar fået fjernet min livmoder, da den voksede.. muskelknuder.. her har de så fjernet endnu en cyste..

hvis du får det ubehageligt igen, så husk vejrtrækningen, så er det ikke sikkert, at du kommer dertil hvor du kolapser..

sidst jeg besvimede var, da jeg skulle havde lagt en rygmarvsting til morfin da jeg skulle opereres... jeg skulle sidde helt stille med krum ryg... lige pludselig blev jeg vækket... og blev koldt svedende og forkvalmet... jeg var så stille at jeg holdt op med at trække vejret loool

håber selvfølgelig ikke at det sker for dig igen

Sussie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider