Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Kommende pædagog studerende..
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 22:12
Hejsa Der har været diskuteret livligt i familien idag, og så tænkte jeg på at spørge jer herinde...er der nogen der ved hvad man får som pædagog studerende??? altså SU eller hvad??? Det er en bekendt der skal starte på seminarium til foråret, hun er pt. på dagpenge...og hvilke eksamner er der knyttet til uddannelsen??? Håber nogen kan svare...tak... mvh Dibdab
Mit motto : "Alting med måde" :-P :-Dhttp://www.123hjemmeside.dk/doheema

Miniature vallak sælges.....

Hesteejendom sælges se. sagsnr. B942305 på Danbolig.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja hun er
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 23:48
... SU berettiget. Hvad der er af eksamener skal jeg ikke kunne sige. Men hun kan jo spørge studiestedet
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 00:29
Så vidt jeg har forstået vil der være eksamener i dansk og et par andre som man SKAL op i. Så bliver der trukket lod, og man skal så op i fx psykologi, kommunikation og ledelse og andre, og så alt efter hvad man har valgt, et kreativt fag/ naturfag osv... Ved ikke præcist hvornår hvilke eksaminer er, det kan osse være det er forskelligt alt efter hvilket seminarie man går på. Man skriver løbende "mindre" opgaver (ca. 15 isder)-både alene og i grupper -som man skal op og forsvare. Ja jeg er jo ved at have hørt lidt om det -min mor læser til pædagog, og er færdig til januar :-) Nå ja, så skriver man en bacheloropgave i løbet af det sidste halve år, og det påstår min mor i hvert fald er et større projekt. Mvh Michelle
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 07:51
Er selv pædagog-uddannet i 2004. Uddannelsen er SU berettiget, dog er der 2 lønnet praktikker på hvert et halvt åt. Her får man løn istedet for SU (det er dog ikke noget at råbe hurra for). Jeg havde en stop-prøve efter et halvt år (en skr. opgave med mdt. fremlæggelse, som munder ud i bestået/ikke bestået). Derudover havde jeg en skriftelig 3 dags prøve, 2 synopser, samt min bacheloropgave. Derudover skal der skrives opgave, når man er i praktik, til bestået/ikke-bestået, samt div. rapporter, når en studieenhed var afsluttet. Så det der med at alle kan blive pædagoger, holder vist ikke helt i dagens danmark 8-). Held og lykke med valget, Med venlig hilsen Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 06:47

Det er vist egentlig meget forskelligt hvordan de forskellige seminarier vælger at gøre det.
Jeg havde 1. års prøven (som skrevet - en stopprøve),
Var oppe i Psykologi (valgfag, ellers socialfag eller sundhedsfag),
Dansk/drama (valgfag, ellers musik/bevægelse eller natur/værksted),
Skrftlig KOL/PÆD opgave (Kommunikation-Organisation-Ledelse og Pædagogik), og til sidst
Bacheloropgaven.

Uddannelsen er SU berettiget (se SU.dk for satser) og der er 2 lønnede praktikker på ½ år hver, hvor lønnen er omkring 8000-9000 (højest i 2.løn).

Jeg gik på Jydsk Pædagog Seminarium i Randers

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Løn i praktik er da afskaffet?
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 11:17
Løn i praktik perioderne blev da afskaffet, som det også gjorde for sygepleje, jordemoder, ergo, fysioterapeut studerende´- gjorde det ikke?

Det mener jeg helt bestemt jeg har læst, så man nu istedet bare får sin Su i praktik perioderne?

Jeg læser til socialrådgiver er tidl. var vores praktik (1 x ½ år + 1 x 2 mrd) lønnet men er nu su istedet.

0
0
Svar på denne tråd

pæd. udd..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 19:32
Jeg har forstået det sådan at det kun var et forslag med at afskaffe lønnen under praktikken, og at det ikke blev vedtaget.

Jeg havde også en 1. års prøve (stopprøve) efter 1 år, vi skrev bacheloropgave lige inden 2.løn, altså 2 år inde i udd. Jeg var oppe i 48 timers skriftelig prøve socialfag og sundhedsfag, mundligt pædagogik og som valgfag værkstedsfag.
0
0
Svar på denne tråd

Desværre
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 06:29
Blev den ikke afskaffet :( Det havde ellers været en fordel, da den studerende så ikke ville tælle med i normeringen

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Et link??
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 13:22
Har du ikke et link til hvor man kan læse lidt om det? Godt jeg nåede at blive færdig.. 3 1/2 år på SU YAIKS siger jeg bare...
0
0
Svar på denne tråd

Nok mest
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 17:51
Uddannelsen er nok mest som Lisbethdue fortæller. Det med det samlede antal af opgaver er vist afhængig af hvad der bliver forlangt af praktikstedet.
Jeg arbejder selv indenfor området, og vi forlanger mindst en opgave af en vis kvalitet af vore studerende. Jeg ved at "vores" studernede har syntes at den opgave vi forlanger er lidt til overs, da de jo også skal lave opgave til seminariet.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

jeg kan..
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 11:03
Jeg kan fortælle at satsen lige nu er for 1. lønnet 8900 kr. Skal nemlig selv ud i praktik d. 1 februar.

Der er netop godkendt en ny reform, så nu skal man til en lille eksamen hvert år i alle faste fag. Normalt skulle man bare være godkendt/ikke godkendt, så det kræver lidt mere nu, og jeg er lidt i tvivl om 1 årsprøven også bliver afskaffet eller om hvert enkelt sem selv bestemmer det. Vi har dog søgt dispensation og fået lov at lave 1 års opgave og undgå eksamener på 2 semester fordi vi var gået i gang med at forberede os til den gamle reform.

Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider