Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Burde sexliv være dele af vores liv?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 21:05
Hej Der er noget jeg vil gerne vide, jeg ved god at jeg er måske for unge at sætte indlæg i Senior. Vil helst sætte i Senior END hyggesnak! Men jeg har talte med nogle venner der har haft kærester osv osv.. Og de mener at sexliv er den vigtigst for at have et god forhold. Og så sagde der en lidt yngre pige at deres sexliv er meget meget dårlig, men de elsker hinanden alligevel ligemeget hvordan deres sexliv er, og de har været sammen næsten 2 år! Og så sagde en anden ( dreng ) at han ville ikke at kunne holde et forhold, når deres sexliv er ikke nok godt, så det er slut med forhold, sagde han. Han mener at sexliov er dele af vores liv, så det er vigtig at have et god sexliv for at behold et god forhold og et god liv. Jeg har ikke haft en kæreste før, har vist lidt problemet at kunne blive forelske :-P hihi.. Så har jeg ikke erfarig til den slags.. Derfor skriver jeg her og høre hvad deres mening er? Synes i at sexliv burde være dele af vores liv? Hvad gør man når man har et dårlig sexliv, og kunne ikke åden over for den anden person når man elske den person? Eller er sexliv ikke så vigtig, måske kun 1/4 eller derunder af vores liv? Hvis ja - hvad er det der er vigtigst for dig? MVH Christine
0
0
Svar på denne tråd

@!#$ er handling.
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 21:11
Kærligheden er det der er inde i vores hoveder og @!#$ er kærligheden i handling. Jeg kan ikke dyrke @!#$ med min kæreste med mindre der er 100 % harmoni i vores forhold. @!#$ er en sammenstøbning af tillid, forståelse og ubegrænset begær.
Søger stor partshest til dressur/tur i Roskilde.

"Den som ikke reagerer - accepterer!"
0
0
Svar på denne tråd

6-liv er
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 21:12
en MEGET vigtig del af et parforhold! Jeg vil endda vove den påstand at er der ikke noget 6-liv så skal man hellere se sig om efter en anden partner. C
If you always do what interests you, then at least one person is pleased. -Katherine Hepburn
0
0
Svar på denne tråd

6...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 21:18
6 er vigtigt for et forhold... men her er det ikke ens betydende at man skal humpe rundt på hinanden hver dag flere gange om dagen ;-) Men det er helt sikkert at jeg ikke kunne undvære 6 i et seriøst forhold. Hilsen Katrine
-Nothing is original
everyone imitates someone-

;-) Rigtige ryttere rider uden hjelm ;-)
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

kloge folk
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 21:22
siger, at hvis s.livet fungerer fylder det ca. 10% af tankerne om et forhold. Hvis det ikke fungerer fylder det ca. 90%... Så kan man jo tænke over det !!!
Mange hilsner
Marianne Frandsen

;-)machr@tele2adsl.dk

>
Vores præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Vigtigt
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 21:31
Ja, fungerer parfoldet ikke, så går det ud over s*x. Fungerer s*x ikke, går det ud over parforholdet. Det hænger altså sammen, med mindre man har tænkt sig bare at leve som venner i samme hus, men det er ingen tjent med i længden. Jeg tror ikke på holdbarheden i forhold helt uden. Ikke at det skal være så eller så ofte, man må finde en eller anden harmoni. Og for alle behøver det måske ikke at være "p*tter - og p*k og b*lle", som præstekonen engang så pædagogik kaldte det.

Geek by Nature
Linux by Choice
0
0
Svar på denne tråd

Et godt 6liv
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 21:35
Et godt 6liv betyder for mig at man kan komme til enighed om hyppighed, aktivitet og udfoldelse. Hvis begge parter er godt tilfredse med at det kun sker en gang om måneden så må det stadig være et godt 6liv for dem. De bliver begge tilfredsstillede som de ønsker det. Og omvendt så er et dårligt 6liv uenighed om hvor tit det skal ske, hvor ofte man "burde" have lyst og uenighed om selve akten. Og Marianne har fat i noget af det rigtige. Hvis6livet ikke fungerer i parforholdet fylder det 90% af det men hvis det fungerer og der er enighed parterne imellem så fylder det kun 10% af forholdet.
Tina & Badullen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 21:38
@!#$ er en vigtig del af et forhold. men som så mange andre ting, går det også op og ned. men elsker man virkelig den anden så vil man også arbejde på at få det til at køre... men husk der skal to til...
0
0
Svar på denne tråd

Naturligvis
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 22:10
Naturligvis er 6 en kæmpestor del af et forhold. Men det ER ikke alt. Min kæreste bor i Schweiz, 1400 km fra mig, så naturligt nok er 6 ikke det, vi har mest af -andet end når vi ses, selvklart! Og vi har det faktisk glimrende! Jo, 6 er da ikke det skæggeste at undvære, men faktisk er det værre ikke at kunne se hinanden i øjnene når man taler, flette fingre når man er ude at gå, få et kys i nakken under madlavningen -det er ikke 6 der er den værste mangel, det er NÆRHED! Jovist er der også dage hvor vi begge er fuldstændig pms-hysteriske af liderlighed, men altså... Værre er det heller ikke! Mangel på eller dårlig 6 er selvklart et problem i det øjeblik man går op og ned af hinanden hver dag, for så er problemet også mere nærværende. Men selve akten er faktisk mulig at undvære, uden de store problemer. Også selvom man fra naturens side er temmelig ehm.. lysten! Var det elendig 6 jeg fik hos min kæreste, ja så gad jeg nok ikke kæmpe SÅ meget for at bevare hvad vi har, som jeg gør, for det betyder da en stor del. Og nå ja, så var der engang en klog person, som sagde noget med, at man også selv var lidt ansvarlig for, hvordan ens 6-liv er. Laver man kartoffel-sækken, så ER det da for dævsen selvforskyldt at man keder sig. Opsummering: 6 betyder meget, men ikke alt (Hold da ferie hvor brugte jeg mange ord på at sige så lidt!) Anna
0
0
Svar på denne tråd

Der findes vel flere former?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 22:22
Læs overskriften - for jeg fortsætter her. :-) 6 er "begær" og lyst til et andet menneske. Kærlighed er ønsket om nærhed og samhørighed til et andet individ. Kærlighed går over mange grænser og kan nok ikke helt defineres, tror jeg... Vi nærer kærlighed til vores familie, samlever/ægtefælle, børn, dyr, venner og helt ud i det generelle fællesskab, vi har med andre individer ... 6? Det er noget, der DYRKES ... og IKKE med alle dem, vi elsker. ;-) Der er STOR forskel på 6 og kærlighed (efter MIN mening) - og "kunsten" er at skelne mellem de to kategorier. ;-) Man kan købe sig til 6 - eller "fedte" sig ind til det - men man kan ALDRIG opnå kærlighed på denne måde!!! Og når dét så er sagt - så findes der faktisk mange relationer, hvor selv ægtefæller elsker hinanden, UDEN at dyrke "lagengymnastikken" ... Det kan skyldes mange ting - og uden at magte at gå i detaljer - så kan man måske tænke i baner som ældre - eller handicappede - der elsker hinanden - men som måske ikke lige kan klare at være sammen fysisk. 6 ER opreklameret - men (som een af Marx-brødrene sagde) ... Det er kommet for at blive. Venlig hilsen Nina :-D
0
0
Svar på denne tråd

NinaL..
Forfatter: 
Dato:  26-10-2005 12:08
Det var da den mest perfekte beskrivelse. Jeg er 100% enig med dig
Knus Lene :-D

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2005 23:26
...Hvis et godt 6-liv skulle være afgørende for om et forhold skal holde, så skulle min kæreste og jeg være gået fra hinanden for LÆNGE siden! I straten af vores forhold (og nu er jeg meget ærlig og bramfri her) oplevede vi sammen det mest elendige 6 man kan forestille sig! ;-D Men god 6 er et håndværk, der kan læres, hvis man øver sig på det! ;-) For mig er 6 ikke det altafgørende i et forhold - sålænge det virker...det er svært at forklare...jeg har ikke et stort behov for det, men når behovet så endelig er der, så skal det dælme også være godt! ;-D Min kæreste har det på samme måde (heldigvis) - han siger, at det ikke er kvantiteten, men kvaliteten! :-) Så jeg mener, at et godt 6-liv er en absolut bonus, men jeg ville aldrig vælge mand efter hvordan han var på et lagen! ;-) Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Det var godt beskrevet Camilla ...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 00:11
... :-) Jeg vil supplere med, at efter mange års samliv (for vores vedkommende 26 år) så er der rigtig meget andet end 6, som OGSÅ betyder noget for mig. Jeg kan beskrive det MEGET præcist lige for tiden, hvor manden har været i Irak siden 4. oktober og først kommer hjem ca. til jul. Jeg føler mig ensom, selv om jeg har været på arbejde og har haft masser af liv omkring mig. Jeg har ikke de daglige humoristiske samtaler med manden, om alt mellem himmel og jord. Mangler den der ping-pong udveksling af meninger og synspunkter, krydret med indforståethed og respekt. Ingen man lige kan "læsse af på" hvis det har været en møg-dag. Ingen at hygge sig med over aftensmaden. Ingen at kritisere tv-programmerne sammen med. Og så er den ene side af dobbeltsengen tom, med alt hvad det indebærer. Det er ikke fordi, jeg har noget i mod, han passer sit arbejde, men jeg synes sgu, det er slemt at undværre ham og jeg sidder og tuder nu (igen). Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Puha, hvor jeg...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 00:43
...føler med dig, Lisbeth! Det er længe, han skal være væk, manden din. Forhåbentligt går tiden hurtigt, når der skal til at tænkes julegaver og den slags (man kan jo altid fordybe sig ekstra meget idet!). :-) Men jeg kan dælme godt forstå, at der knibes en tåre eller to! Når jeg tænker på hvor meget jeg savner manden i mit liv, når han skal afsted på Skitur med jobbet i bare én uge! Det er ikke sjovt! :-) Men det er rigtigt... Når manden er væk, er det ikke det 6-uelle man savner - det er alt det andet. :-) Jeg har en bekendt, som altid baserer hendes forhold på 6. hun er 32 og har ikke haft en kæreste i længere end 6 måneder... Tjah... :-) Men hvis man er et normalt fungerende menneske, så HAR man et fysisk behov, som helst skal kunne dækkes af partneren - så godt, at man ikke har lyst til at finde noget andet i det lange løb... Men igen...det er et håndværk. Nogle er naturtalenter, men alle kan lære det, hvis de får øvelse nok! ;-D Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

6 er ikke alt.
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 07:16
Det er sørme ikke alt afgørende, først og fremmest skal man elske hinanden, holde af og holde ud, have et godt samliv til hverdag, hvor man kan finde ud af tingene sammen. Så kommer 6 livet ved siden af, i begyndelsen er det måske ikke fantastisk, men det kan det blive, hvis man har tillid til hinanden. Man kan lære sammen. Tænk nu, hvis 6 livet bare var fantastisk fra dag 1, men alt det andet, kan man ikke finde ud af sammen. Så bliver livet ikke let, når problemerne begynder at melde sig. Rengøring, barnegråd,økonomie og alle de trælse ting, løser sig ikke ved 6 er god. Næ der er tålmodighed, fortolighed, tillid, og respekt, meget værd også at have til og med hinanden.

Satis temporis mihi est

0
0
Svar på denne tråd

Furius...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 09:17
..det er MULIGT, at "Rengøring, barnegråd,økonomie og alle de trælse ting" ikke løses vha god 6 - men det HJÆLPER på miséren, det garanterer jeg for. ;-D Jeg har endnu aldrig oplevet et parforhold hvor alle de trælse ting IKKE var trælse og i perioder nærmest uudholdelige!?! HELLER ikke, selv om man nærer alverdens tillid, respekt og fortrolighed til hinanden. 8-) Hvor meget du skal lægge i min mening, kan jeg dog ikke sige: jeg har begrænset erfaring på forholdsområdet idet mine forhold på det nærmeste er "unormalt længevarende" i disse tider. ;-D Nuværende forhold har stået på til alle involverede parters (2!)relative tilfredshed i snart 15 år og viser ikke påfaldende tegn på ikke at ville fortsætte på samme vis! ;-) Men altså: efter min personlige mening retter et godt 6liv op på meget "trælshed" i hverdagen. Men det KAN være, at det er manglen på tålmodighed, der spiller ind her: dét har aldrig været min stærke side! :-P - jeg "gider" således overhovedet ikke involvere mig med en mand, som ikke EVNER at "holde ud og holde af" - hilket muligvis har reduceret mængden af potentielle partnere væsenligt. ;-D ..ligesom jeg ved den søde grød har mit liv for kostbart til at skulle slå knuder på mig selv i hvad der føles som årevis, for at få et 6uelt forhold til at "fungere" på et tåleligt plan - så kan manden teoretisk set være aldrig så perfekt en samlever UDENFOR sengen. :-P Jeg tager med andre ord hellere ÅR med god 6 og dårlig rengøring end omvendt, forudsat at det mentale råmateriale er i orden! :-D

med venlig hilsen
atengstedt

Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)

ALDRIG mere grimer på!!
0
0
Svar på denne tråd

atengstedt
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 10:33
Jamen dog ;-). Jeg mener jo bare, at der er mange ting, som skal fungere i et forhold, ikke kun det seksuele. Jeg har kendt min mand i 25 år,og kunne bestemt ikke tænke mig at bytte ham ud..Vi er med årene gået hen og blevet ens tænkende, det er skræmmende synes min mand, men så godt kender vi hinanden, soulmates. Vi har da haft vores op og ned ture. Der komme sgu perioder i livet, hvor seks er ligegyldigt. Men at elske hinanden , i med gang og modgang, især det sidste. Har ikke ret meget med seks at gøre, i min verden. Vi kan da hurtigt blive enige om, at seks er en god ting,og en naturlig ting i et godt forhold. Men ikke alt..

Satis temporis mihi est

0
0
Svar på denne tråd

Kender fornemmelsen..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 15:00
"Vi er med årene gået hen og blevet ens tænkende, det er skræmmende synes min mand, men så godt kender vi hinanden, soulmates." Ikke bare kan man tænke ens - men måden man udtrykker sig på kan med årene blive, aå vi herhjemme frygter på det nærmeste at blive uforstårelige for omverdenen efter en 10 år mere sammen...! ;-D

med venlig hilsen
atengstedt

Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)

ALDRIG mere grimer på!!
0
0
Svar på denne tråd

6 - med mere
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 23:14
Kender I dén om M.M.A? I starten af et forhold har man seks M M A ... Morgen.Middag.Aften. Efter nogle år har man seks M.M.A. ... Marts.Maj.August. Efter "sølvbryllupsalderen" har man seks M.M.A. ... Måske Mortens Aften. Grin fra Nina PS... Æhm ... Hvornår er det nu, at det er Mortens Aften? ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Nina L
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 08:26
Jeg mener Mortens aften nærmer sig !!! Er selv over sølvbryllups alderen så det med 6 er det mindste af vores par forhold, nærmest en "kedelig" vane efter 31 år synes jeg. Det handler for mig om et have et menneske at dele sin hverdag og sit familieliv med det ville jeg ikke undvære. I de yngre dag tror jeg heller ikke forholdet kunne have fungeret uden 6. I hvert fald så var der jo ikke blevet vores 2 dejlige børn uden det LOL.
Med venlig hilsen
Bente
Det er menneskeligt at fejle
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 13:45
i alverden skriver i 6, seks og @#*¤ tegn?? Vi er vel voksne mennesker! Det er ikke et farligt ord! @!#$, det er ikke svært eller forbudt 8-) Jeg tror at det er meget forskelligt hvor vigtigt @!#$ er i et forhold. Personligt er det ikke alt afgørende for mit vedkommende, hvor imod min mand synes at det er meget vigtigt. Det er forskelligt fra person til person. Nærhed og ømhed er dog vigtigt for mig, jeg elsker at ligge tæt og kramme osv, men det gider min mand til gengæld ikke ret meget:-( Det er nok med at finde en gylden mellemvej. Hilsen Christina
Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 13:59
Du skrev sørme selv @!#$..

Satis temporis mihi est

0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 14:08
Der blev skrevet 6 og s#x eller andet fordi det rigtigt stavet kan bruges som søge ord på fx google og tiltrække nogen uheldige elementer vi ikke ønsker på vores kære HN. Derfor har jeg også meldt denne tråd til moderatorerne men de gør åbentbart ikke noget ved ordet i overskriften, selvom der flere gange er blevet bedt om vi ikke bruger det ord.
Med venlig hilsen
Bente
Det er menneskeligt at fejle
0
0
Svar på denne tråd

Bente som
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 17:59
der står i din signatur er det menneskeligt at fejle! ;-) C
If you always do what interests you, then at least one person is pleased. -Katherine Hepburn
0
0
Svar på denne tråd

Okay det
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 22:01
tænkte jeg ikke på! Næh, ingen perverse herind, tak :-P Jeg skrev ikke selv de tegn, de er blevet redigeret! Hilsen Christina
Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
0
0
Svar på denne tråd

forskelligt
Forfatter: 
Dato:  29-10-2005 01:56
6 liv og sammenliv kan være dybt foreneligt, men det behøver ikke være det. Der kan være forskellige grunde til at 6 livet ikke er så udlevet, fx. er der jo stor forskel på menneskers individuelle 6 BEHOV - indenfor begge køn. Og der er også forskel på hvad man hver især formår i den sammenhæng. Jeg tror simpelthen nogen tillægger 6 større betydning end andre. Det er klart at hvis man er i et forhold hvor man bare har den fedeste 6, kan man ikke forestille sig et forhold uden dette. Er man omvendt i et forhold der bygger mere på andre ting, synes man det er meget naturligt. Selvfølgelig hænger 6 livet i allerhøjeste grad også sammen med hvordan forholdet iøvrigt fungerer, men man kan ikke sige at så og så meget 6 indikerer et godt forhold, det synes jeg ikke. Mennesker er forskellige :-)
0
0
Svar på denne tråd

Nina L
Forfatter: 
Dato:  30-10-2005 07:34
så er min mand jo heldig for han hedder Morten.. ;-D altid er det mortens aften LOOOL

Sussie

0
0
Svar på denne tråd

Ok...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2005 21:56
Hippie Leé. ;-D Jeg kan næsten "stikke den" ... MIN bedre halvdel hedder Jes ... Er det manden, man ikke kan sige "nej" til? ;-) Grin fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

loool Nina
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 08:58
faktisk hed min eksmand Jes.. og det blev til et NO efter nogle år...da jeg mødte morten som havde hans aften hver dag ;-D

Sussie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider