Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

At ride med en arm
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 10:12
Tænk at det kan være nemmere. Min armprotese er gået i udu. Og jeg vil jo gerne ride alligevel. Og der går ca 1 mdr. inden bevilinger og andet papir arbejde er i orden så den kan blive lavet. Nå, men manden blev plantet ude ved ridebanen. Efter at jeg med møje og besvær fik sadlet hende op. Det er altså nemmere med 2 hænder. Og da jeg er indrettet sådan at jeg kan og vil selv, ja så skulle jeg nok selv. Og tænk, da det meste af nervøsiteten havde lagt sig, og at hun jo faktisk var styrbar med en hånd, ja så gik hun faktisk rigtig godt. Gik hurtigere til bidet end normal, og hun lavede knab så mange bukspring i galoppen. Så til sidst blev jeg så modig at jeg turde tage en tur rundt på vores stubmarker. Så nu behøver jeg ikke en barnepige med når jeg rider med en arm. Men det er sgi halvsvært at holde balance med en arm. Men det må vi arbejde på. Men jeg venter med at springe til jeg har to hænder igen. Kan i alle have en god weekend og nyde vejret.
MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

Det er dejligt at høre...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 11:14
Dejlig positiv melding!!! Kender dig ikke, men går alligevel rundt med et lille smil på! *thumps up* ...Du har lidt af en jernvilje, hva? ;) Ej, det er dejligt at høre at der er nogen, der ikke giver op - og endda TØR udfordre sig selv... Flot! - Og så held og lykke med protesen. Jeg ved ikke så meget om dem - men hvordan fungerer de (med hænderne, mener jeg)? Kan man bruge fingrene mm - tænker på tøjleføring mm???! Hvis du gider, så må du gerne forklare mig det :)
0
0
Svar på denne tråd

Vibeke...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 11:24
du skal da bare lære lidt neck-reining(western), det er den styremåde som de fleste westernfolk bruger...så er det faktisk ikke så svært at styre hesten med én hånd... Sig til hvis du har mod på at prøve så kommer jeg da gerne og hjælper dig...

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 11:36
veninde som kun har en hånd. Den anden mistede hun ved en trafikulykke. Men hun rider lige så godt som hun gjorde før med to hænder. Vist er det en lille smule bøvlet, men man finder hurtigt en ny måde at greje tingene på når man kun har en hånd. Hun har godt nok en "klo" hvis hun skal ride stævner men er faktisk mere tilfreds med at ride med en hånd. Hun rider dressur og spring. Jeg synes det er sejt af dig at ride med en hånd ! Hvorfor bliver du så ikke ved med det ?? Knus fra Beagle.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 18:33
Ja altså skal prøve at forklare hvordan den virker. Jeg mistede højre underarm ved en arbejdsulykke i 1992. Heldigvis kunne de redder ca 10 cm fra albuen og ned. Og mine muskler tog ikke skade. Derfor kunne jeg få en elektrisk armprotese. Og den har et pincet-greb. Den kan bevæge tommel pege og langefinger. Med mine muskler kan jeg lukke og åbne den alt efter behov. Så jeg har altid redet med den på. Følte mig mest sikker med to styrepinde ;-D Den ligner faktisk en rigtig arm. På lang afstand kan man ikke se forskel. Jørn : Jeg har faktisk overvejet det. Men ved ikke om min tykke same egner sig til sådan noget. Men det kunne være at det skulle komme an på en prøve. Beagle : Jeg har efter idag faktisk også overvejet at når det er her hjemme, ja så kunne jeg ride uden. Men når jeg skal springe ved jeg ikke helt om jeg tør. Men det er i hvert fald rart at vide jeg kan det hele uden arm og støttepædagog.
MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

Problem
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 20:13
Er det da et problem at ride med kun én arm. :-P Jeg har altid været meget imponeret over Charlotte Skovlund. Hun er medaljetager fra Paralympics. Men det har været en svær proces for hende at "indrømme" at hun var handicappet. Hun rider da også dressur for raske ryttere på højeste niveau, bla. har hun redet Sct.George. At se hende ride med kandar, og samle 4 tøjler op med én hånd...

Hilsen Charlotte

Ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

Ja det har jeg
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 20:58
jo altid syntes Charlotte. Men forskellen på hende og mig er jo også, at jeg red inden jeg mistede min arm, hun startede efter. Og hun har ikke mulighed for en armprotese men nogen funktion. Så hun har ikke haft andre muligheder. Jeg har jo min protese, og så syntes jeg det var mere sikkert med " to" hænder. Men det er jo bevist at det er det jo slet ikke. Har set hende ride, hun er virkelig knaldgod. Og det med at hun ikke vil ses som handicappet, ja det kan jeg dælme godt forstå.
MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

flot vibeke
Forfatter: 
Dato:  16-10-2005 14:51
dejligt når man engang imellem kommer over en hurtel og indser at man kan mere en man selv forventede.
IMC

Hest købes:
Min 4 år.
Over 160 i stg.
Helst renracet.
Skal kunne lc dressur øvelser.
Gerne redet højere.
Pris: 30-40.000
0
0
Svar på denne tråd

hmmm.
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 15:33
jeg rider meget ringridning, og der er en mand som tit rider med og tit VINDER.. han har kun en arm, men hvordan han kan have hestens tøjle imellem det ene par fingre og lansen i samme hånd det undre mig.
savner dig Rose May og også dejlige Amanda...
Søger med lys og lygte efter Zenta og Surprice.
:{-( savner dem.
En rigtig hest har Fire ben og et hoved.!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider