Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

En lille bitte skramme
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 19:56
Ufatteligt, hvad en lille bitte skramme på et hesteben kan afstedkomme... Aftnen og natten bliver lang her. Jeg venter på dyrlægens dom i morgen tidlig, klarer hun den eller klarer hun den ikke. Historien er den banale, at Flodprammen aka Joyce er blevet spraket på det ene forben, på folden. Dette er selvfølgelig tilset af dyrlæge, hun har fået penicillin og smertestillende i godt 14 dage, er blevet fortograferet (intet brækket) men alligevel er hesten stadig 3-benet. Betændelsen breder sig ganske volsomt og er slet ikke til at stoppe. Noget rigtigt bæ, er det. Joyce er 3-benet, får max.dosis smertestillende og alligevel kan hun kun gå baglæns. Det er slet ikke rart at se på, og selvfølgelig et helvede for hesten. Dommen får jeg i morgen tidlig, hvor hr. dyr igen kommer på sin faste rute hertil. Jeg hverken kan eller vil tillade at min hest lever på denne måde. Hun er ulykkelig, beklager sig hver eneste gang jeg bare kigger på hende, fortæller at hun slet ikke synes at tingene er sjove lige nu. Hvor vil jeg hen med dette indlæg. Først og fremmest advare om, hvad små bitte skrammer kan gøre, dernæst er det vist bare at "hælde vand ud af ørerne". Ventetiden er grim og lang, håber at natten går hurtigt.
Venlig hilsen

Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
0
0
Svar på denne tråd

Æv føler med dig..
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 23:08
... Har selv haft en skramme ridedyret der i første omgang var fin og lyserød; igang med at hele op - 2 dage efter står ridedyret med et lårtykt bagben; og selvfølgelig 5 min i lukketid hos doktor Dyr. Pøj pøj - håber på det bedste for Jer!

Ny side 1

Heidi S

0
0
Svar på denne tråd

øvsen sikke dog en
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 07:31
kedelig nyhed. håber det ændre sig til det bedre. sender en kæmpe tryste krammer.
0
0
Svar på denne tråd

Desværre
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 08:10
ingen solstrålehistorie herfra. Joyce er stadig 3-benet og som det sidste forsøges et nyt penicillinpræparat weekenden over. Dog er hun stadig på max. smertestillende for at lette livet lidt for hende. Det er umenneskeligt svært at se på så halt en hest, men afsige dommen uden at lige prøve det sidste, hverken kan eller vil jeg. Nye billeder og måske efterfølgende operation af skulderen, var dyrlægens bud. En flis af en knogle overset tidligere, da det har været knæ og nederste del af knoglen over knæet, der tidligere er fotograferet, kan være skyld i hele misseren. Men tak for tanker og kram, det luner bestemt.
Venlig hilsen

Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
0
0
Svar på denne tråd

Puha ...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 11:46
Hej Zanne. Jeg vil da også lige ønske god bedring med hesten og krydse fingre for at hun bliver fin igen!!! Venlig hilsen Nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider