Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjælp søges...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 10:17
Ja som der står i overskriften så er jeg en der godt kunne bruge noget hjælp eller nogle gode råd... Jeg står som medejer af et hus, men nu er mig og kæresten gået fra hinanden og jeg skal ud af huset som medejer.. Har så fået lov til at blive boede til jeg havde fundet noget andet fordi jeg har en søn på 3½år... Men her forleden dag sagde x-en at jeg meget snart måtte flytte fordi han meget gerne ville videre med sit liv og at der var en der gerne ville leje førstesalen meget snart.. Jeg har ikke skrevet under på overførsles papierne endnu og ved ikke om jeg skal gøre det før jeg har et andet sted at bo, da jeg er bange for at blive smidt ud på gaden med min søn... Er der nogle herinde der kender noget til husregler..? Jeg har ikke lagt nogle penge da vi købte huset, det var for hans penge men jeg står som medejer og har fået afvide at hvis han vil have os ud nu skal han købe os ud så længe jeg ikke har skrevet under på noget.. Så er der nogle herinde der ved noget om det, så er i meget velkommen til at skrive for kan bruge alt det hjælp eller råd som jeg kan få... På forhånd mange tak...
0
0
Svar på denne tråd

Tja..., så længe
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 10:51
du står som medejer af huset, er det jo lige så meget dit som hans - og han kan altså ikke smide dig ud, mere end du kan smide ham ud. Huset skal faktisk vurderes, og han skal betale dig halvdelen af det, som der er i evt. overskud i forhold til den gæld der er i huset. Hvis huset eksempelvis er vurderet til 1 mill., og I skylder 800.000 kr, skal han rent faktisk betale dig 100.000 for at "slippe" af med dig. Men spørgsmålet er så herefter, om kreditforeningen overhovedet vil slippe dig...!! Du er jo en ekstra sikkerhed for dem for, at de i sidste ende kan få deres penge ind igen. Så her vil der jo skulle ske en vurdering af hans økonomiske situation fra deres side. Reglerne er faktisk også sådan, at ingen af jer må sælge huset til den anden for mindre end 10% under vurderingen.
0
0
Svar på denne tråd

Frida..
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 10:56
Okey, men glæder det også hvis han bliver boede...? Jeg kender slet ikke til noget af det, jeg skrav bare under som medejer...
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor blev du medejer i ...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 11:17
første omgang? Jeg kunne - uden selvfølgelig at vide det 100% - tænke mig, at det var fordi kreditforeningen ellers ikke ville godkende købet. De har jo nogle grænser for, hvor dyrt et hus man kan købe alt efter indkomsten. Og 2 indtægter er jo altid bedre end en. Hvis ikke det havde noget med det at gøre, så var der jo ingen grund til at du skulle stå som medejer, når det alligevel var hans penge huset er blevet købt for. Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "gælder det også, hvis han bliver boende?" - Gælder hvad? Reglen med at sælge til max 10% under værdien er sikkert lavet for, at man ikke skulle kunne "forære" et hus til en anden og dermed snyde statskassen for nogle af alle de afgifter, de gerne vil have en bid af :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider