Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Græsenke igen
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 13:22
Puha, nu skal jeg til at være græsenke igen :-(

Jeg tænker med bekymring tilbage til oktober, november, december sidste år hvor manden arbejdede i Hamburg og kun kom hjem i weekenden. Det var godt nok hårdt at være alene med to børn og samtidig have hund og hest at passe.

Nu skal vi på den igen :-(
Firmaet kører ikke så godt så for at min mand ikke risikerer fyring bliver han nødt til at være fleksibel og har nu fået nye arbejdsopgaver der kræver en længerevarende introduktion.

Så fremover står den på middag for tre, lynindkøb så børnene ikke skal være alene mere end højst nødvendigt og hurtige ture i stalden, kun for at muge og strigle. Ridningen kan jeg vist godt glemme alt om. Det er jo ikke børnenes behov at jeg skal ride mens de sidder og kukkelurer i et koldt ridehus. så det må blive i weekenden...

Og nu gik det ellers så godt med undervisningen :-(
(Hmm måske ville det ikke føles så hårdt hvis tømmermænnerne ikke var der ?:-) )

Tina & Badullen

0
0
Svar på denne tråd

Hehe....
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 09:04
...Ja, tømmermænd kan gøre enhver sortsynet! ;-)

Jeg er ikke græsenke, men føler mig af og til som én. Kæresten arbejder lange dage, er aldrig hjemme før kl. 18 og ofte først kl. 22. Så jeg går her og hygger mig med baby Toke og storesøster Birka på 3 år. :-) Man skal løbe stærkt af og til for at nå det hele, synes jeg, men for det meste er det nu meget hyggeligt....bortset fra, at Birka tit spørger efter sin far. :-(

Forhåbentlig er det kun en overgang at din mand skal være væk, så familielivet kan falde tilbage i den vante gænge, hvor der også er lidt plads til mor'en. ;-)
...Men når nu dine børn er så store, hvad så med at få en barnepige den ene gang om ugen (eller to) du skal til undervisning? Er det helt umuligt? :-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Græsenke,
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 09:10
ja det var da en længere tid at han skal være væk.

Men bare du ser positivt på det, ja så går det nok.

Min mand køre hjemmefra kl. 05.00 og er somregel først hjemme kl. 17.

Er tit på jagt i Sverige, så der er jeg alene på skansen.

Arbejder heldigvis hjemme, så vores hverdag bliver ikke så stresset. Men engang imellem kunne det da være rart at han var mere hjemme.

Håber at tømmermændene er forsvundet, og at det ser lidt lysere ud.

MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

Hej søde
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 11:45

Jamen så kan du lære det kan du :-D

;-) den der med at rende i byen i tide og utide det gør alting meget værre dagen derpå :-P

Jeg syntes du skulle ofre en barnepige eller en eventyrbog til ungerne den ene gang om ugen hvor du rider undervisning - det er altså også tilladt for forældre at have lidt livskvalitet !!

Det bliver jo en hård nok periode i forvejen når gemalen er så langt væk :-(

Så tag en snak med ungerne og hør, hvad prisen ér for at I kunne tilbringe en hverdagsaften i stalden 1 gang om ugen ..

June

Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om

Nothing improves with age

0
0
Svar på denne tråd

Føler med dig
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 12:03
Er selv græsenke lige PT, har lige sendt manden afsted meget meget tidligt i morges, efter hans første weekend hjemme på besøg.

Føles underligt at man lige pludselig står med det hele alene, hvor man før har deles om alle opgaver. Og samtigtigt er min den store taget 14 til 16 dage til Frakrig for at bo på et vinslot og plukke druer. Hun tog afsted sent i går aftes og vi ved endnu ikke om hun er afsted 14 eller 16 dage, det kommer an på høsten dernede.
Men spændende er det da for hende.

Le falto mientras que el sol falto la luna

Min HP ( under opdatering)

Icewife mail
0
0
Svar på denne tråd

hej IW
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 13:02
morsomt at læse med din datter...

Michael og jeg var også "drueplukkere" tilbage i `99

Vi var dog kun i 1 uge, da vi også gerne ville nå at se lidt andet af Frankrig.

Det var et knoklearb. men det er en skæg oplevelse at se tilbage på :-)

Håber at også hun, får en oplevelse hun aldrig glemmer.

mvh Trine
:-D
Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige
0
0
Svar på denne tråd

Robsen
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 15:56
Ok, vi har så aldrig hørt om at folkeskolerne havde de ture i 10ende klasse, så for os var det noget nyt og spændende :-)

De er på dette vin slot

Chateau d Íssan

Hun glædede sig rigtigt meget, trods de er blevt informeret om hårdt arbejde, men en god oplevelse :-)

Så glæder mig meget til at høre om turen når hun ringer på søndag :-)

Le falto mientras que el sol falto la luna

Min HP ( under opdatering)

Icewife mail
0
0
Svar på denne tråd

IW......
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 16:49
Vi rejste ikke med skolen...

Det er én af vores venners far der har en vingård i Beaujolais Village, og det var derfor vi kunne komme derned.

Vi arb. på lige fod med de andre "løsarbejdere" bla andre unge franskmænd der tjente lidt extra penge.

Meeeen ferie ville jeg ikke kalde det, det var tidligt op, og knokle derud af ;-D

Sidst på ugen var både ryg og lår fuldstændig smadrede (vi måtte ikke sidde på knæ, når vi plukkede druer, for så gik det for langsomt - så derfor fik man en smule ondt...)

Men det blir da spændende at høre om hun har haft en god tur :-)

mvh Trine
:-D
Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige
0
0
Svar på denne tråd

Har i ikke en rytterstue?
Forfatter: 
Dato:  28-09-2005 10:37
Vi har en dejlig stor varm rytterstue - med tilhørende TV og video, så ungerne syntes det er ret så hyggeligt at sidde og hygge under tæppet og se tegnefilm, mens deres mødre rider ;-)

Jannie
Webdesign og grafisk arbejde!

3 ÅRS VALLAK & KAT. II SPRINGPONY SÆLGES - SE MIN PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

velkommen i klubben
Forfatter: 
Dato:  28-09-2005 15:00
Jeg er såmen også græsenke i oktober måned - eller rettere sagt, fra i søndags. Jeg har simpelthen accepteret, at jeg ikke er supermenneske og fundet en rigtig dejlig part, som kan hjælpe os med magic. Hjemme er jeg så heldig, at Carina har nået "aupair" alderen, så jeg betragter det som rimeligt, at hun fragter sin lillesøster med hjem fra skole - til rideskolen osv. Så når vi det hele alligevel. Men I kan tro at vi glæder os til november. hilsen Schack
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider