Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

jobsøgning -træls og uretfærdigt
Forfatter: 
Dato:  12-09-2005 19:30
Ja jeg søger med lys og lygte efter nyt arbejde.

Det der med, at der er mangel på lærere, det er efterhånden en skrøne. I hvert fald hvis man ikke har musik, fysik eller tysk på linie.

Nå men ofte bruger jeg MEGET tid og penge (pænt papir er dyrt) på at lave en ansøgning og får bare intet ud af det, men det er ikke så meget det, der gør mig "sur", det er mere, at stillingerne ofte er besat inden de slåes op.

Har lige søgt en stilling, som jeg virkelig ville gøre alt for at få og kender så en, der allerede arbejder der. Jeg skriver så en mail til hende, for at høre om de har ansat eller om der stadig er håb.
Hun svarer, at de (hun er nyansat der) vist ikke havde fået taget opslaget ned og at det var besat, for det var hendes job. Inden jeg søgte jobbet ringede jeg derop og talte med lederen, som opfordrede mig til at søge jobbet -hvorfor sagde hun ikke noget? Kørte endda derop og afleverede den personligt (50 km i alt).

Flere stillinger jeg har søgt, har jeg fået svar tilbage om, at de vælger, at beholde den person, der allerede er i stillingen -virkelig et irritationsmoment, når man måske har brugt 2 timer og 40-50 kr på en ansøgning :-(

Måske det bare er mig, men er ski ved at være lidt harm over den måde stillingerne slåes op på mv.

Er det bare mig?

Hilsen

Sanne

<
0
0
Svar på denne tråd

Går ud fra
Forfatter: 
Dato:  12-09-2005 21:33
Hej Sanne

Jeg går ud fra at du er læreruddannet. Og også ret ny i faget?

Jeg blev selv færdig på seminariet i Ribe i 99 og vi fik tudet ørerne fulde om hvor mange jobs der bare ventede på os ude i virkeligheden. Hvilket fik mig til at føle mig som en virkelig dompap og fiasko, da jeg som en af de få på min årgang ikke havde fået en fast stilling i løbet af foråret, inden vores eksamen.

Det med lærermangel var jo rigtig nok, men det var sandelig også geografisk bestemt. Jeg søgte i Kolding - Vejle-området og her var der i hvertfald ansøgere nok - ofte over 50. Mine medstuderende, som søgte i Sønderjylland og op langs vestkysten, fik job med det samme.

Til gengæld søgte jeg så et årsvikariat i en mindre by ude vest på - og her var vi pludselig kun 4 ansøgere. Jeg fik jobbet efter 5 minutters samtale.

Efter endnu et årsvikariat (tættere på Kolding) gik det pludselig som smurt. Jeg havde nemlig fået en kanon anbefaling det sidste sted, ligesom inspektøren (der beklagede at de ikke havde en ledig stilling) ringede rundt til et par steder jeg havde søgt, og sagde at han kunne stå inde for mig.

Pludselig stod jeg med 3 tilbud og kunne vælge - jeg valgte rigtigt for jeg er der på 5 år og det er bare et super sted.

Så, Sanne, du må ikke være kræsen. Hvis Ålborg er mættet med ny-uddannede lærere, så søg vikariaterne, og gør dit bedste. Er der bare lidt gang i ledelsen på stedet, så skal de nok hjælpe dig videre.

Med hensyn til liniefag! Tjah, jeg bestiller ikke andet end at undervise dansk og matematik, trods mine liniefag engelsk og geografi. Jeg underviser oven i købet på en skole der går til 6. klasse og derfor har vi slet ikke geografi her. Det er min erfaring at liniefag betyder ret lidt, med mindre man skal undervise i overbygningen.

Men det er da klart ...... mangler skolerne musik- og fysiklærere, så må de nok søge specifikt, da det nok liiige kræver lidt evner i den retning.

Held og lykke.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Har du
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 12:43
Fået kigget din ansøgning igennem, så du ved den er i orden? Og så du ved, at du sælger varen (læs:dig selv) på en måde, som de finder uimodstålig. Har du prøvet, at køre ud, og aflevere uopfordrede ansøgninger personligt?
Det er et fuldtidsjob, at søge job. Man bliver nødt til, at være large, og absolut ikke kræsen. Søg alt hvad du kan komme i nærheden af, også de skoler hvor du måske ikke umiddelbart har lyst til, at være, men det kan jo være vejen frem.
Brug hele dit netværk, ikke kun venner og familie, men også alle andre du lige støder på, måske er der nogen der ved noget om noget...

Held og lykke med det..

Lev imens du gør det
elsk imens du tør det
0
0
Svar på denne tråd

ja den er læst igennem
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 17:31
af mange og alle roser mig for de ansøgninger jeg skriver, men alligevel giver det bare ikke pote.

Jeg er ikke kræsen og vil gerne køre op mod 50-55 km for den rigtige stilling, men kan/vil ikke flytte.
Til en ansøgning her i aalborg, kan der nemt være 150 ansøgninger, men færre, når man komme rtil ud.

Jeg har også en god anbefaling fra det sted jeg er pt. , men de mangler musiklærere og jeg er heller ikke interesseret i at forsætte grundet flere ting, som ikke har noget med mine kvalifikationer eller "omdømme" at gøre.

Nå men jeg må bare søge videre.........

Hilsen

Sanne

<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider