Ja jeg søger med lys og lygte efter nyt arbejde.
Det der med, at der er mangel på lærere, det er efterhånden en skrøne. I hvert fald hvis man ikke har musik, fysik eller tysk på linie.
Nå men ofte bruger jeg MEGET tid og penge (pænt papir er dyrt) på at lave en ansøgning og får bare intet ud af det, men det er ikke så meget det, der gør mig "sur", det er mere, at stillingerne ofte er besat inden de slåes op.
Har lige søgt en stilling, som jeg virkelig ville gøre alt for at få og kender så en, der allerede arbejder der. Jeg skriver så en mail til hende, for at høre om de har ansat eller om der stadig er håb.
Hun svarer, at de (hun er nyansat der) vist ikke havde fået taget opslaget ned og at det var besat, for det var hendes job. Inden jeg søgte jobbet ringede jeg derop og talte med lederen, som opfordrede mig til at søge jobbet -hvorfor sagde hun ikke noget? Kørte endda derop og afleverede den personligt (50 km i alt).
Flere stillinger jeg har søgt, har jeg fået svar tilbage om, at de vælger, at beholde den person, der allerede er i stillingen -virkelig et irritationsmoment, når man måske har brugt 2 timer og 40-50 kr på en ansøgning
Måske det bare er mig, men er ski ved at være lidt harm over den måde stillingerne slåes op på mv.
Er det bare mig?