Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

lille lejlighed. hvad goer man?
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 20:09
jeg har flyttet mig ind i en lille 50kvm lejlighed med skraa vaeg paa de lange sider. det er mig, mit kontor og andre arbejds sager, alt min ejendel, og en rotte.

hvordan faar jeg plads til alt? jeg proever at pakke ud men ved simpelthen ikke hvad jeg skal med det hele. det er saa svaert.

foeler lidt som om det er snart tid til at ligge mig en i hjoerne og stortude.
0
0
Svar på denne tråd

Visse vasse du...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 20:29
Du må ind og søge lidt efter gode råd til små boliger :-)

Jeg mindes at have hørt, at når man bor småt, så er det en god idé at holde så meget som muligt væk fra gulvet! Altså - skabe og reoler osv bør være nogle der kan hænges på væggen, for så virker rummet større når tunge ting ikke står på gulvet. (ok, nok lidt svært med skråvægge - men er der det i HELE lejlligheden?)

Jeg VED at man kan få smarte hylder til skråvægge - dem må du ud og lede efter - så du kan få placeret dine ting :-)

Det er en udemærket lejlighed til at få afprøvet sit kreative gen :-P

På med vanten, og op med humøret - du skal nok få det hele til at være en hyggelig lejlighed.

Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

Tilmelding og info om HN-træf august 2005

0
0
Svar på denne tråd

Du giver....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 20:35
...ikke så mange informationer -så det er lidt svært at råde dig... Jeg bor selv i en lille lejlighed og det kan være super svært at få plads til det hele!

Men nogle gode fif er at hænge hylder højt op... eksempelvis ude i gange... så kan der komme en masse rod der op - feks i nogle pæne kurve.
Min computer står på spisebordet - den er bærbar, så den er nemmere at rykke rundt med.
"bed-rollers" altså de der plastik kasser der kan rulles ind under sengen er gode til ridetøj der ikke kan blandes sammen med andet tøj... eller det rene sengetøj, som der ikke er plads til i komoden *ss*

Bare et par foreslag - held og lykke med indretningen... det ender sikkert med at blive super hyggeligt :-D

Mvh. Dorte
:-)

Grafisk arbejde udføres

-Pæne, professionelle løsninger til dig eller din virksomhed. dorte@toeserne.com
0
0
Svar på denne tråd

Besøg IKEA
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 20:53
de er eksperter i indretning af små boliger :)

mvh PiaR
quantum in me fuit

Kvalitetsheste til salg

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
0
0
Svar på denne tråd

lang men ikke bred
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 20:58
det er en lejlighed med en sovevaerelse og det er noedt til at vaere mit kontor. ellers har jeg svaert med at traekke arbejdsudgifter fra. saa har jeg en lang tynd stue... bare lidt breddere end en seng er lang. jeg har sovevaerelse i enden af den. og der er skraa vaeg hele laengden. saa er der en lille niche som jeg har lavet til en blanding af server rum og spisestue. der er ikke plads nok i kontoret til printer og server samt min arbejdsplads. der er en lange snavre indgang som man ikke rigtig kan saette noget i. men der er der ikke skraa vaeg. saa jeg har to section vaeg der er lige op og ned i stue omraade. en ind i sove omraade hvor der er kun omkring en meter brede med fuld hoejde til loft. og saa ind i resten af stuen som er omkring 180 cm lang.

min seng har skuf under som jeg bruger til mit toej. det moebler jeg har er arbejdspladsen, fjernsyn og bord, en lille bog reol, to haardt stol, en lille spisebord og to behagelig stol til stuen. men derudover har jeg en stor kasse med sy sager, en kasse til ekstra dynen og sengetoj, og 4 stor plastic kasser... 3 med julepynt, spil, og lignende og 1 som jeg har lagt en masse vintertoej i. jeg har en flytbare garderobe stang som midlertidlig loesning indtil jeg kan faa noget bedre.

der er nok ikke saa meget andre kan hjaelpe mig med. jeg har det bare svaert. jeg er vant til en halve hus (1 hus delt med manden) med noget af udstyr paa en kontor udenfor og opbevaringsplads i udhuset. saa nu foeler jeg mig presset til at smide ud en masse ting og det er ikke nemt. paa mange maader tog jeg meget lidt med fra huset. seng og den en stol er laant langtids fra en veninde.

jeg har heller ikke raad lige nu at gaa ud og investere i moebler. har taenkt en lang garderobeskab ting til stuen og saa nogle flere reoler. men jeg er noedt til at vente. det hele er saa rodet og det gaar mig saa meget paa.

undskyld for at vaelte ud med saa meget.
0
0
Svar på denne tråd

Smid ud!
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 21:07
Jeg har alt den tid jeg har boet i Kbh. boet i mikro lejligheder på max 50m2 - og næsten altid sammen med enten en veninde eller en kæreste. Kodeordet er: Smid ud! ryd op - lad ikke noget hobe sig op - ingen tunge voldsomme møbler, ikke noget med 6 spiseborsstole, man skal kun have 2 og så nogle klapstole der kan stå i loftsrummet. Drop sofabordet til fordel for gulvplads, køb et lille klædeskab i stedet for et stort og ryd ud i dit tøj så du kun har det du bruger. Sorter i bøger cd'er. Lyse farver på væggen og til sammen gør dette en verden til forskel.

Alternativt kan du jo leje noget opbevaringsplads et sted..

Ane
To sorte full trenser sælges
Commit random acts of kindness and senseless acts of beauty
0
0
Svar på denne tråd

langt vaek
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 21:43
jeg er helt heroppe i toppen af nordjylland, saa ikea er ikke ligefrem nemt at kom hen til. har lige kigget lidt paa deres webside, men jeg ved ikke rigtig...

det er nok bare at jeg ejer for meget. men det er saa svaert at komme af med. har allerede sorteret vild meget i min toej. flere poser leveret til genbrug og 15 kilo sendt i en pak til min mor i usa.

det er svaert fordi jeg "taber" sovevaerelset til arbejdsrum. saa er det virkelig meget mindre plads jeg har med at goere.

der er ingen loftrum eller noget med lejligheden. bare det plads jeg har.

jeg er sikker paa at det bliver hyggeligt naar jeg kan faa fat i de rigtige moebler at faa lidt styr paa ting med lige nu... jeg er ogsaa alt for stresset. har vildt meget arbejde og er langt bagude. paa trods af at ha arbejdet fultid gennem hele balladen og mere end det de sidste par uger. livet er bare for emget lige nu.
0
0
Svar på denne tråd

Er der væg fra
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 23:16
Er der lige væg fra gulvniveau og dertil hvor væggene begynder at skråne?

Jeg bor nu på 8. år i en etværelses på 38m2, sammen med en kat, 5 marsvin og tre rotter. Selve bo-arealet er knap 35 m2.

Jeg har en 1½ mands seng, tre reoler hvoraf den ene fungerer som rumdeler, skrivebord m. computer, 2½ personers sofa, lille sofabord, fjernsynsbord, stor lænestol, 5 store bure, spisebord (som dog bliver brugt til tre af marsvinene), guv-til-loft klatretræ, lidt mindre klatretræ. Derudover har jeg kattebakken, en balle spåner og en sæk marsvinemad stående.
Og så har jeg et kombineret garderobe/kosteskab/opbevaringsplads som jeg lige har ryddet for stort set alt jeg ikke brugte. Nu er det næsten tomt. Det der er tilbage, fylder tre hylder og en fyldt sort sæk.
Derudover har jeg også kælderrum, men næsten alt dernede skal smides ud. Jeg har ikke været dernede i et par år...

Smid alt det ud, du ikke kan huske du har. Kan man ikke huske det før man ser tingen, bruger man den nemlig overhovedet ikke ;)

Sengen kan godt stå op mod en skåvæg, stolene ligeså. Når de skal bruges kan de jo flyttes ud så man ikke knalder hovedet ind i væggen ;)

Til at starte med, behøver hylder og reoler ikke at være nye. Kig i den blå avis, i genbrugsbutikker med møbler og lignende steder. Som en midlertidig løsning, kan du købe de dér billige træreoler i Jysk, ("værkstedsreoler") og stille div. kasser på dem. De er MEGET simple, stort set blot nogle rå brædder der er tømret sammen, men de er fine når man ikke har råd til andet. :)

Sortér i bøger, cd'ere, film osv. Behold kun dem, du er sikker på du vil få læst/hørt/set igen. Sælg resten eller forær dem væk.

Tag fat i et par kasser der skal muges ud i, find en mindre kasse og lov dig selv højt og helligt, at du kun må beholde fra de store kasser hvad der kan være i den lille kasse. Alt andet skal ud. Det er sindsygt hårdt, men af og til er det nødvendigt at sortere med hård hånd.

Prøv at se på dine ting med fremmede øjne. Hvad ville en fremmed synes var totalt overflødigt at gå og gemme på?

Din rotte skal der selvfølgelig være plads til. Buret kan fint stå foran en reol.

Tænk kreativt, udnyt hjørnerne og den "skjulte" plads rundt omkring, så skal det nok gå. Og prøv at lægge tanken fra dig om, at alt indbo skal stå langs væggene så der er en masse gulvplads, sådan som de fleste på disse breddegrader indretter deres hjem ;)

Tina

0
0
Svar på denne tråd

skraavaeggende
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 08:49
har lige hoejden til en 2-hylds bogreol. derinde kan jeg ogsaa stille kasser osv. jeg har planlagt at faa en reol eller noget at bruge som rumdeler. kunne godt taenke mig lidt afskilling til sovevaerelset. rotten er i kontoret da jeg opholder mig mest der, men det vil toldogskat ikke vaere tilfreds med. fjernsyn er ogsaa skubbet ind under det skraa vaeg.

det er toej og boeger som er nok det svaereste for mig. og saa min julesager. jeg har samlet dem igennem hele mit liv og mange er gaver fra familie i usa. problemet med toej er at jeg skal ha nogle paent ting til arbejdsrejser 3-4 gang om aaret men dem bruger jeg ikke hverdag. saa skal jeg ha hverdags toej og hestetoej. jeg tror nok jeg skal bare smid kraftig ud og bare koeb et par bluse hver gang jeg rejser og saa brug dem til hverdag efter. det er svaert dog.

tak for raadende allesammen. tror jeg foeler mig lidt midre tabt her til morgen.
0
0
Svar på denne tråd

Hylder!
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 09:26
Bor selv i en lille lejlighed på 51 m2, men har fået plads til alle småtingene ved at have rigtig mange hylder helt oppe under loftet. Hvis ikke der er meget lavt til loftet er dét en rigtig god løsning på opbevaringsplads til alt det, man måske ikke bruger hver dag, men alligevel gerne vil have - eks. bøger, film, julepynt o.lign.

- Lotte

*Between minds we weave our mesh
a blanket to warm the soul*
0
0
Svar på denne tråd

Hejse-hylder...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 11:06
Jeg ved, at Mikkels forældre (da de boede meget småt) havde et system med hejse-hylder - dvs. plader der kunne hejses op under loftet med ting på og så bruges som opbevaringsplads.

Det var vist et hjemmelavet system med taljer og trisser og snor - men det kan da bruges, hvis man har højt nok til loftet...

8-) - 99E - 8-)
"If what you're doing doesn't work
-Absolutely do something else!"

Rå Working Saddle Sælges!
0
0
Svar på denne tråd

Forhæng foran reoler
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 11:47
Som jeg forstår det har du plads til reoler/kasser under skråvæggene?
Et forhæng i samme farve som væggen kan give en illusion af en "hel" flade, som du evt. kan møblere foran - så kan du rode & stable op bag forhænget af ting, du ikke bruger så tit. En lidt mere avanceret løsning, der kan give mere "ro" er at lave en ekstra væg af noget plade i stedet for forhænget.
En reol til rumdeler vil nok tage en del plads i det ret lille rum - og afhængigt af hvor vinduet sidder kan den tage en del lys også. Et forhæng kan (igen ;)) sagtens fungere som rumdeler hvis du har gæster.
Alternativt brug sengen som sofa med en masse puder, og inddrag den som siddeplads i det daglige?

Held og lykke med det,
Chickflick
0
0
Svar på denne tråd

Måske er
Forfatter: 
Dato:  02-08-2005 11:08
der mulighed for at lave en hems??
Kommer self an på hvor højt der er til loftet. Vi har en hems og det er fantastisk, men vi har også over 4,5 m til loftet..

Gamleged
0
0
Svar på denne tråd

Bexie du
Forfatter: 
Dato:  03-08-2005 09:06
skal være opmærksom på at når du driver virksomhed hjemme fra, må der i det rum der agerer kontor IKKE være ting af personlig natur, for så kan du ikke trække det fra. De er meget strikse med den slags.

Håber du finder ud af noget.

Céleste

Opstaldning søges til Xenia
0
0
Svar på denne tråd

ja, det ved jeg
Forfatter: 
Dato:  04-08-2005 12:46
jeg ved om det med kontor. derfor er derinde ikke stedet som jeg kan saette en masse som jeg ikke kan finde plads til.

jeg tror jeg begynder at falde lidt til ro nu. der er lidt tid inden jeg kan begynde at koebe moebler, med jeg foeler at jeg har planner til ting og kan snart faa orden. meget toej bliver kasseret eller givet vaek og jeg kan snart faa min kontorsager ordentlig paa plads. jeg kan selvfoelig ikke traekke fra noget for omraadet ud af kontor hvor jeg kommer til at ha lidt edb staaende, men saadan er det bare. har ogsaa kom i taenke om at jeg kan stille en hoej bogreol ved hovedended af sengen. det vil give mig meget mere plads til boeger og andre ting uden at fylde rummet op noget mere. og saa bliver sengehjoernet mere hyggelig da jeg elsker boeger. det vaerste er juleting, men de bliver bare noedt til at staa under skraavaeggen i deres plastic kasser.

tak for alle de gode ideer. det har hjulpet mig til at foele lidt mindre haabloest. har ogsaa faaet min vaskemaskin igaar saa at jeg kan begynde at faa vasket det toej jeg har brugt og levere noget mere til genbrug.
0
0
Svar på denne tråd

Ikea....
Forfatter: 
Dato:  04-08-2005 19:11
Jeg har hentet en del gode ideer fra Ikea's hjemmesider, der er forslag til indretning på få m2.

I næste uge skal jeg også til at sortere i mine ting og møbler, når jeg flytter fra en 55 m2 stor lejlighed ned i en studiebolig på 30 m2 *yeiks* ;-D

Mvh.Sara P* 8-)

Hvis du vil ride uden hjelm, så er det dit valg.

(i) Rigtige ryttere tænker på deres egen sikkerhed! (i)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider