Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Træt, træt, træt
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 10:49
Nu er jeg ved at være godt bims i bøtten af at være konstant træt.

Jeg er træt morgen, middag og aften, på trods af at mine sengetider overholdes og jeg sover godt om natten uden at vågne. Går i seng mellem 22 og 22:30, og står op mellem 6 og 6,30.

I weekenden gik jeg praktisk talt omkuld på sofaen, så da jeg var stået op kl. 9, havde spist morgenmad mm, lå på sofaen kl. 11,30 og gik ud som et lys og sov i 2 timer. Dette gentog sig om eftermiddagen fra kl. 16 til 18. Og jeg gik i seng samme aften kl. 23 og faldt i søvn.

Det er dybt frustrerende at være så træt og ikke vide hvad grunden er. Og jeg er ikke gravid, men vi prøver på at blive det, og i den anledning tager jeg vitamin piller med ekstra jern, kalk og folinsyre, så det kan vel heller ikke være jern mangel.

Jeg spiser fornuftigt, dog lidt for meget chokolade for at holde mig vågen når jeg er på arbejde. Jeg drikker ikke kaffe og cola!

Jeg motionere også 3 x 30 min om ugen, men det frisker mig også kun op i kortere tid en det plejer.

Alt dette har varet i ca. 3 uger nu, så jeg håber i kan komme med nogle gode råd inden jeg bliver helt bims i bøtten.

DianaB
0
0
Svar på denne tråd

Snorker du??
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 11:04
Et helt seriøst spørgsmål :-)

Selvom du synes du sover GODT og ikke vågner om natten, så kan det være at din søvn er af så dårlig kvalitet at du ikke får hvilet - at du slet ikke får den DYBE søvnfase som er nødvendig.

Hvis man snorker, og måske også lider af søvn-apnø som mange der snorker gør, så kommer man sjældent ned i den dybe søvnfase - med det resultat at man er TRÆT.
Søvn-apnø betyder at man af og til holder op med at trække vejret mens man sover.

Man kan også have andre mystiske tilstande som ødelægger søvnen, f.eks urolige arme og ben - det vil en evt. sove partner måske opdage, idet man ligger og spjætter med arme og ben. Effekten for den sovende er det samme - man får ikke den dybe søvn.

Så måske er det der du skal lede efter en årsag - i kvaliteten af den søvn du får???

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd

træthed
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 11:16
"jeg er ikke gravid, men vi prøver på at blive det"

Hmm teoretisk set kunne du jo så godt være gravid...
Jeg var totalt FLAD de første par måneder - kunne dårlig slæbe mig fra sengen og ind til sofaen. Var endda ved at banke hovedet ned i tastaturet på arbejde i bare træthed... Sååå... måske ?

Charlotte

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't
0
0
Svar på denne tråd

graviditetstræthed
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 12:52
Jep, jeg husker det som var det i går, den der umanerlige træthed, der gjorde en helt klar til at gå i seng et kvarter efter mogenmaden, og det at selv en lille opvask var helt uoverskuelig bare at tænke på.
Jo jo, men det begyndte da vist først noget inde i graviditeten, og varede en måned eller halvanden.
Det du beskriver lyder jo lige sådan, men du er jo den første til at vide om du er svanger eller ej, så jeg ville opsøge min læge lige omgående, for at få taget nogle blodprøver, så alt unormalt kan udelukkes, det er altså ikke helt normalt at være så træt midt på sommeren.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Niks og nej
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 13:09
Jeg er helt positiv sikker på at jeg ikke er gravid, for jeg er "ble" bruger ;-) i øjeblikket, det mystiske er dog at den er kommet en uge før tiden, men ellers er den normal.

Jeg ved godt at man kan bløde mens man er gravid, men er det så ikke markant mindre end en normal mens? Og kunne jeg evt. tage en test nu?

Det med at snorke, det ved jeg at jeg gør, har engang vækket mig selv ved det. Jeg ligger også og vender og drejer mig meget, men hvis det er søvn-apnø ville jeg så ikke have været træt i en meget længere periode, eller er det noget der lgie pludselig kan komme selvom jeg har snorket hele mit liv?

Nu har jeg i hvertfald besluttet at tage en feriedag imorgen, og så få sovet, slappet af og hygget mig med Amazing.

DianaB
0
0
Svar på denne tråd

Blodsukker.
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 13:52
Den træthed som du beskriver lød som den jeg led af før end jeg blev diagnostiseret og fik korrekt medicin.

Det viste sig at jeg led af Insulin resistens dvs. min krop producerede for meget insulin ( i modsætning til diabetikere). Det resulterede i at hver gang jeg havde spist blev jeg noget så umanerligt træt og sad faktisk og klappede øjenlåg.

Så få evt. tjekket for det (det gøres vha. blodprøver og evt. en glycose belastnings test)

Det værste jeg kunne spise var rugbrød og hvedebrød (rundstykker, franskbrød mv) og selvf. "søde" sager.

mvh.

Trine
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider