Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Undulaterne lugter!
Forfatter: 
Dato:  25-07-2005 21:15
Ja, som overskriften siger... Vi har to hanundulater, som lugter! Vi har haft dem i halvandet år ca. (fik først een og to måneder senere nummer to).

De har et rigtigt stort og højt bur med naturgrene og lågen er næsten altid åben, så de flyver ud og ind som de vil, der er landingsbane ovenpå buret. I bunden er der sand og jeg gør rent ved dem mindst en gang om ugen, for det meste oftere.

Jeg har prøvet at vaske buret af med Rodalon, men det hjalp kun i ganske få dage. Det er sådan en skarp og meget ubehagelig lugt, og jeg håber virkelig nogen har et fif til hvordan den bekæmpes?
0
0
Svar på denne tråd

Skift dem oftere
Forfatter: 
Dato:  25-07-2005 21:53
Lugten kommer ikke fra fuglene - den kommer fra sandet når det bliver vådt af enten klatter eller vand.

De fleste undulater bruger ikke ret meget tid på bunden af buret, så stø et tyndt lag sand, og gør det til en daglig rutine lige at bruge 10 minutter på at skifte det. Det kan holde lugten nede.

Tina
0
0
Svar på denne tråd

Ellers
Forfatter: 
Dato:  25-07-2005 23:03
brug sandPAPIR eller aviser.

0
0
Svar på denne tråd

Vedr. undulater
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 08:23
Hej !

Jeg opdrætter selv diverse fugle,papegøjer,undulater mm., og har gjort det i snart 15 år, jeg holder også på, at du bør strø sandet tyndere og skifte det oftere, avis papir mm., er et rigtig dårligt alternativ, da det bla. ikke er naturligt for fuglene, smitter sværte af på dem, og det er ikke alle der kan tåle det i maven, mange fugle gnaver nemlig grundigt i det.
Hvis du bruger sand fra stranden, er det en god ide´at "bage" det i ovnen et par minutter på 200 grader, idet dette vil fjerne diverse bakterier mm.
God fornøjelse
Karina.
www.d-image.dk
0
0
Svar på denne tråd

vores fugl
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 15:05
min mor har totalt rengøringsvanvid og derfor bliver der gjort rent ved vores fugl 2 gange om ugen og den lugter overhovedet ikke... vi bruger sådan noget "papir" halløj i bunden af buret...

Søde killinger gives væk til kærlige hjem
0
0
Svar på denne tråd

tak for rådene.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:41
Jeg er begyndt at lade dem gå på en side fra en avis og så en ganske lille smule sang. Jeg har holdt øje, og de gnaver (hvis man overhovedet kan det, uden tænder) ikke i avisen, det er i det hele taget sjældent de er nede i bunden af buret. Jeg skifter så ved dem hver dag - jeg synes det har hjulpet en del.

En anden fuglekyndig bekendt rådede mig til at holde øje med, om det er når de får noget bestemt foder. Så lige nu forsøger jeg mig med ikke at fodre med kinakål og sommerkål i nogen tid. Måske rå-prutter de, når de får kål? De får nu kun frø og reven gulerod.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider