Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Ip-telefoni
Forfatter: 
Dato:  21-07-2005 15:14
Hej alle her på senior.

Jeg er en af dem som er hoppet med på bølgen ang. Ip-telefoni.. Men nu er der selvfølgelig en fejl, så det har ikke virket endnu. Skulle have virket fra igår.

Er der nogen af jer som også er på "IP-bølgen" ??

Så kunne jeg nemlig godt tænke mig at høre erfaringer.
Jeg har valgt at få mit alm. nr. porteret, og det er ikke computeren jeg bruger til det. Men en adapter der er sat til mit bredbånd.

0
0
Svar på denne tråd

IP og IP, er
Forfatter: 
Dato:  21-07-2005 17:02
måske så meget sagt, men jeg har Skype til Mac...dog kender jeg næsten ikke nogen jeg kan teste på.... :-(

C

Det er kun med hjertet, man kan se rigtigt. Det vigtigste er altid usynlig for øjet -Antoine de Saint-Exupery

Reikihealing se her
0
0
Svar på denne tråd

Næææhhh....
Forfatter: 
Dato:  21-07-2005 17:07
Men Céleste (Måtte lige tjekke apostroffen en ekstra gang) - du kan jo Skype'e fra din Mac til en fastnet/mobiltelefon, hvis du betaler penge ind på kontoen?

Jeg har en Skype-konto, der gør at jeg kan ringe fra min Mac (iBook) til enten en anden Skype-bruger (Mac eller PC) eller til en telefon i Danmark eller udlandet.

8-) - 99E - 8-)
"If what you're doing doesn't work
-Absolutely do something else!"

Rå Working Saddle Sælges!
0
0
Svar på denne tråd

99E altså
Forfatter: 
Dato:  21-07-2005 21:21
har du Skype? OG Mac? 8-) WOW....

-For lige at være pernittengryn så er det en accent egu... ;-)

Kan være jeg lige skal tjekke skypes side igen....

Kunne være jeg skulle teste mit headset på dig? Jeg ved nemlig ikke om det fungerer...

Céleste

Det er kun med hjertet, man kan se rigtigt. Det vigtigste er altid usynlig for øjet -Antoine de Saint-Exupery

Reikihealing se her
0
0
Svar på denne tråd

Og jeg overvejer
Forfatter: 
Dato:  21-07-2005 21:37
SERIØST at droppe min fastnet forbindelse! ;-)

C

0
0
Svar på denne tråd

Skype-ning...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2005 22:55
...Skype OG Mac.
Mikkel har også Skype OG Mac.

Husstandens sidste PC er lige afgået ved døden - og vi takker Bill Gates & Co. - det var et RENT softwareproblem.
Den er erstattet af en MacMini, der står på TV'en og splitter vores internetforbindelse (og afspiller DVDer) - og den har faktisk OGSÅ Skype på sig! :-P

Man skal huske, når man Skype'r fra Computer til Telefon, at det kan runge lidt - især hvis man (som jeg) har en maskine med indbygget mikrofon + højttalere.
Den lyd, der kommer ud af højttalerne kommer nemlig tilbage ind i mikrofonen, og derfor "tilbage" til afsenderen. ...Forestil dig det med TO iBook-brugere! :-D (Min mor bruger dog ikke iBook - det er noget med en skærm, og derfor ikke et hit...)

Løsning: Hovedtelefoner!

(Min mor påstår, der er mislyd på stadig - og det er rigtigt, der er ikke helt perfekt lyd - men den er sådan set fin nok, og man kan bippe OG tale samtidig...)

Kort sagt: Vi har 3 Mac's (Faktisk fire - vi har en til salg) og en død PC - OG en ismaskine!
Ta' DEN!

8-) - 99E - 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Skype..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2005 22:56
Vi har brugt Skype med stor succes.
At ride er at leve
0
0
Svar på denne tråd

øøhhhh
Forfatter: 
Dato:  21-07-2005 23:21
ja godt så.... og gider i så lige at forklare lidt nærmere for en uvidende bondekone *lol*

ved godt man kan tilslutte en speciel tlf til pc'en, er det bare dte i mener ?

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

99E........
Forfatter: 
Dato:  22-07-2005 10:11
Uha alle de maskiner, og jeg synes jeg har sorteret ud i vores overflødige, som f.eks. en æggekoger 8-)

....og så kan du få den samme rådne kommentar som jeg får af min alternative søster: "Husk nu lige at der skal være en plante for hver maskine der er i huset..........!"

.........æh ok godt så, skal den også være levende? Hihi :-D

Louise

PS: ISmaskine, yummi.......
If you're not making dust - you're eating it!
Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

Skype mac
Forfatter: 
Dato:  22-07-2005 10:41
Hej Sjanna

Skype og Mac kan jeg desværre ikke forkalare da jeg ikke har sat mig ind i det.

Men IP telefoni er sådan set "bare" telefoni via nettet :-) man får et modem som opkobles til pc/internettet hvis man feks har cybercity abbonoment. ( der er mange flere udbydere af IP ) man kan ringe gratis til andre IP telefonister :-) Og taksten er ellers ret billig iforhold til feks tdc telia mv.

Men prøv at søge på nettet der er en masse hjemmesider om hvad IP er og priser mm.

Venlig Hilsen Maria C

Medlem af Hygge Gumpernes Klub...En "FED" klub
0
0
Svar på denne tråd

Sjanna
Forfatter: 
Dato:  22-07-2005 10:57
Ja IP-telefoni er telefoni der foregår over internettet. Enten køber man en speciel IP telefon eller også sætter man en adapter til sin aml. telefon.

Man skal dog lige være opmærksom på at man skal have Internet adgang. Det er vigtigt at huske hvis man siger sit abonnement op ved TDC uden at have internet ved anden udbyder.

Nå, men jeg kan se at I alle bruger Skype. Er der slet ikke nogen som bruger det uden brug af PC???

MIt virker stadig ikke, nu er jeg ved at være godt og grundig træt af det.. Så kan jeg sgu godt forstå det er så billigt..
0
0
Svar på denne tråd

heller ikke her
Forfatter: 
Dato:  22-07-2005 11:30
Ja jeg skulle have haft IP-telefoni fra i tirsdags - men nej nej sådan noget går jo ikke smertefrit. TDC lukkede linjen men det nye selskab har kludret i det - og ikke fået åbnet op igen. Og nu er det så helt galt - så nu venter jeg på teknikere osv. og TDC er selvfølgelig ikke de hurtigste nu man ligesom har sagt sit abonnement op :-(
Så jeg venter med spænding på hvordan det kommer til at fungere engang......indtil videre er jeg bare glad for at jeg har mobil!!!!

Lotte - der håber på at det her IP-telefoni er ok.....
0
0
Svar på denne tråd

99E altså!
Forfatter: 
Dato:  22-07-2005 12:35
Har du hele 4 maskiner? (Altså Mac's) WILDT ;-)

Kan jeg få lov at teste mit headset på jer? Jeg tvivler nemlig på at det virker, men det kostede kun 30 kr. i Rema1000....

C

0
0
Svar på denne tråd

Céleste...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2005 13:45
Jeg smider lige en besked med mit brugernavn - så kan du jo se, hvornår jeg er online - så skal JEG bare huske at finde nogle hovedtullefutter frem og lige logge på...

(Har sjældent Skype tændt, da jeg kun har Mikkel tilføjet som bruger - og vi Skype'er altså ikke til hinanden så tit!)

8-) - 99E - 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Nej, det er jo
Forfatter: 
Dato:  22-07-2005 19:54
lige det. Jeg har sat dig på og må så se at logge på og se at få sat de dimser rigtigt i...

C

0
0
Svar på denne tråd

Headsets
Forfatter: 
Dato:  24-07-2005 20:24
I nørder der må have jer et ordenligt headset: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119231.
Jeg har kun testet mit meget kort, men var yderst imponeret over, at jeg kunne optage samtidig med, at jeg spillede jævnt høj musik ud af højtalerne UDEN at kunne høre dette på optagelserne bagefter :-)
Har også Skype, men ikke ret mange at teste det på.

Kig ind forbi www.welsh.dk
0
0
Svar på denne tråd

Pivnu har
Forfatter: 
Dato:  25-07-2005 10:45
du også Skype? WOW! Smider lige mit brugernavn i en besked så jeg kan teste på dig, er det ok?

Det der headset hvad koster det? Mit kostede 30 kr. som jeg vidst har skrevet i Rema 1000....

Céleste

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider