Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Han trækker i land - øv
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 09:25
Jeg har langt om længe - troede jeg - overtalt min kæreste til at jeg må købe min egen hest.
Jeg blev super glad og snakker selvfølgelig en smule om det. 8-)

Her til morgen i bilen kommer det så. "Ja du ved jo jeg ikke er så glad for det, men jeg kan jo ikke bestemme hvad du skal bruge dine penge til". :-(

Jeg blev bare så skuffet - jeg troede jo lige at han nu endelig havde indset, hvad det betyder for mig at få min egen hest og så fyrer han sådan en dårlig samvittighedsting af - øv.

Han sagde at han hellere så at vi gik til golf sammen - golf er nok det sidste jeg kommer til at beskæftige mig med i min fritid - det er enormt kedeligt set med mine øjne og jo jeg har prøvet at spille...

Jeg vil jo så utrolig gerne have min egen og ved med mig selv at det vil give mig så meget at få min egen igen. Skal jeg springe ud i det selvom jeg ved at han inderst helst ikke vil have at jeg får min egen eller hvad gør jeg?

Puskin
0
0
Svar på denne tråd

hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 09:57
Hvis det er dine egne penge, kan jeg da ikke se hvorfor du ikke skal købe en hest.

Hvis pengende er til opstaldning osv.. Så kan jeg ikke se at han skal give dig "lov" til det.

Hvis han gerne vil gå til golf, så lad da ham gå til golf, og så tager du ud til din hest.

Bodil
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 09:58
Jeg synes at hvis det er dine egne penge som ryger til hesten, så er det også 100% dig som bestemmer. Så køb køb køb (Y)

Du kan jo vende den om og sige til kæresten at du helst så at i gik til ridning sammen istedet for golf.

Mvh Jan

Fotografering for alle
JP-photo
Speciale i heste og portrætter
0
0
Svar på denne tråd

og så...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 10:05
... skru lidt ned for begejstringen når du snakker med ham, så han ikke føler at han helt bliver skubbet ud på grund af en hest.

- Når så mulen er i hus, og han selv ser hvor dejlig sådan én er - ja så vil han såmænd sikkert have en selv også :-D

0
0
Svar på denne tråd

Han snakker
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 10:11
om sin hjemmebio vi er ved at bygge i kælderen konstant, men jeg må ikke bare pippe lidt om en hest :-(

Jan du har ret - jeg kan vende den om. jeg vil prøve.
Sad lige og snakkede med min kollega om det (han er mand og kender min kæreste). Han vil gerne spille golf, så kan de da tage afsted sammen ;-)

Han vil jo også gerne have at jeg har det godt og han ved hvad det vil gøre for mig at få min egen igen.

I har ret, det er mine penge, så jeg bestemmer selv. det var noget andet hvis vi havde børn.

Puskin
0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt.
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 11:30
Kender godt det med at kærsten siger at man godt må få hest og så ligepludselig må man ikke i alligevel og så er der hægtet så mange andre ting som man også skal have med når man vil ha hest.

Jeg vil gerne starte stævner men også hygge med hesten, nok mest hygge, så manden min har tilbudt mig at købe DV føl gennem en af sine arbejdskammerater, men vi skal lige have en gård først, så den kan stå det, trailer kort til os begge når jeg skal ud og køre til undervisning og stævner, kørekort til mig og trailer (supertrailer) og hundrede andre ting, som bare gør at jeg ikke kan få hest fordi det koster altsammen penge og så kan jeg jo vel godt se at der ikke er råd til at få hest indenfor en tidsramme af 3 - 5 år, får føllet skal vel også sendes til berider for at blive trænet. Han ser bare penge forsvinde ud af vinduet, jeg ser alt det sjove i at have en hest.

Jeg gider ikke ha en gård når der er hamrende gode opstaldningsmuligheder i nærheden af mig. Trailerkort? Ro på, vi starter i det små. Kørekort? Ja, men det ville jeg have alligevel.
Føl til berider? Ro på, der er nogle ting jeg vil med min hestebasse og ikke bare smække den til berider for et godt ord. *ryster på hovedet*

Og han har lige trukket sig igen.
Tager for lang tid fra ham og børnene (som er hestetosser som mor her) og så ser vi aldrig hinanden. Men han kan drøne til squash og alskens anden fis, så kan jeg være hjemme og lave ingenting. *skumle*
Sorry, det sure opstød har jeg været igennem før. :-(

Så jo, jeg kender det godt.

Gør det ikke bedre at jeg er hesteskruk i den store stil. :-(
Jeg er medlem af HyggeGumpernes klub :-D
0
0
Svar på denne tråd

Medmindre
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 12:13
det er hans penge behøver I da ikke spørge om lov, køb dog krikken
Karin
0
0
Svar på denne tråd

K.Jensen
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 12:28
Jo det er mine penge og dem bestemmer han ikke over.

Men da jeg har boet sammen med manden i mere end 7 år foretrækker jeg at der er rene linier. Jeg vil hellere tale tingene igennem og nå til fælles enighed end at drøne ud og købe hesten og så risikere mit forhold på den bekostning. Der betyder han trods alt mere for mig end nogen hest vil komme til at gøre {>
Selvfølgelig er det firkantet sat op, men igen der skal være gensidig respekt og forståelse i et parforhold for at jeg kan holde ud at være i det.

Han synes også det er dyrt at have hest - han tænker ikke på at alt hans grej også koster en masse penge at anskaffe, men selvfølgeig kan han tage dem frem fra hylden - de er ikke forsvundet ned i maven på en hest :-o

Puskin
0
0
Svar på denne tråd

Gensidig
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 12:38
respekt og forståelse er i min opfattelse at give hinanden plads til det der betyder noget for en.
Og så forøvrigt bakke op om den anden, selvom man måske ikke lige selv synes at det er enormt spændende.
Karin
0
0
Svar på denne tråd

K. Jensen har ret
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 14:23
Lev og lad leve.
Hvis i begge to betaler hver jeres hobby uden at det går ud over husholdningen og hvis du ikke bruger hver en ledig stund hos hesten men også en aften i ny og næ på kæresten, jamen så skal du da bare købe den hest.

Tegn en sygeforsikring så du ikke pludselig står med en giga uventet regning.

Og læg et realistisk budget før du køber mht opstaldning, undervisning, dyrlæge, udstyr osv.

Hvis det ikke påvirker hans penge så kan du jo bare meddele at nu køber du en hest.
Hvis du nu ville gå til håndbold, skulle du så spørge om det først eller hvis han havde nogen ekstra penge af sine egne og ville bruge dem på en eller anden superforstærker til sin hjemmebio?

Har han spurgt om han må gå til golf?

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

i princippet
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 14:57
Synes jeg jo bare du skal købe den hest, det er vel det pricip der hedder, "du skal ikke bestemme, hvad jeg bruger mine penge til", men på den anden side, så kan du jo risikere at han smutter, ja måske ikke lige nu, men når han finder ud af, hvor meget tid sådan en hest tager, måske er han det, han er bange for? Og det må man jo på en eller anden vis, se som en kærlighedserklæring, på den anden side, så ville du lige nu føle det som en endnu større kærlighedserklæring, hvis han sagde " jamen skat hvis det er det du ønsker dig, så skal du selvfølgelig have den hest" sådan er virkeligheden bare ikke altid.

Jeg har hele mit liv ønsket mig en hund, og det viste min kæreste godt, på trods af det, har det taget mig 4 år at overtale ham til at vi skulle have en hund, jeg har ikke et øjeblik fortrudt, at jeg ikke købe min hund, før han var klar til det.

Nogle mennesker har bare brug for lang tids tænken inden de giver sig i kast med noget.

Held og lykke

Hilsen Marianne

Een gang Fuldblod... altid Fuldblod!!!

Se vores dejlige Border Collie hvalp Bobo
her
0
0
Svar på denne tråd

Dine penge = dit valg
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 15:37
"Overtalt din kæreste til at du må købe din egen hest"???

Hvorfor skal han overtales, hvis hesten er til dig - og du betaler den og selv afholder alle udgifter?

Hvis du vil have hest - og har pengene til det - så skal du købe ;-)

Hvis han ingen hobby har, så skal det jo ikke gå ud over dig (du ikke må købe hest) - så må han jo enten finde sig en hobby, sidde hjemme mens du er hos hesten - eller - tage med dig ud til hesten ;-D

Min kæreste og jeg har været sammen i 15 år. Jeg har haft min hest i længere tid end vi har været sammen.

Han er absolut ikke hesteinteresseret, men vil gerne med ud på rideskolen - ind imellem faktisk flere gange på en uge!

Hvis han stillede mig overfor et valg m.h.t. hest/ikke hest, så kender han allerede svaret ;-)

Jannie
Webdesign og grafisk arbejde!

Min hest {> Mine hunde

KAT. II SPRINGPONY SÆLGES - SE MIN PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres råd
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 15:54
Jeg har allerede lagt et budget og da jeg tidligere har haft hest, så jeg kender omkostningerne.

Jeg har tænkt mig at få sygeforsikring på den - netop fordi jeg ikke kun skal tænke på mig selv.

Min kærestes forbehold mod at jeg skal have min egen kan findes to steder.
Jeg er indenfor de sidste år kommet lidt for tit til skade hos hesten og han vil selvfølgelig ikke have at jeg skal have ondt :-)
Endvidere har jeg haft part på en hest, som var meget vanskelig og jeg var stort set ked af det, hvar gang jeg kom hjem fra hesten, da det var nederlag på nederlag og han følte han skulle trøste mig. :{-(
Til sidst er der jo hans frygt for at jeg vil nedprioritere min tid med ham.
Han er blevet nedprioriteret før, da jeg læste HD og red samtidig med - det vil jeg ikke byde ham igen og vil derfor også have en part på min nye hest, så der også kan blive lidt tid til ham og mig {>

Jeg står heldigvis i den situation at jeg skal have skrabt lidt flere grunker sammen inden jeg kan købe hesten, så jeg har jo lidt længere tid til at vende ham til tanken ;-)

Puskin
0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes det er en god
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 19:29
ide at tale om tingene inden man bare tager sagen i egen hånd og køber som det passer en, det svare jo lidt til han købte en ny bil, dog for hans egne penge, men i sidste ende ved vi jo alle at du også ville betale benzinen til den... lige som han sikkert også vil mærke at du skal bruge flere penge pga hest. Så derfor syntes jeg det er fornuftigt at du vil tale med ham om det så der er rene linjer... Da jeg skulle have min første hest spurgte jeg kæresten og han gryntede lidt, har vi nu råd/tid. Ja sagde jeg og så var den ski* slået, købte hesten og han blev mere glad for hende end jeg næsten var, han kunne se hvor meget det betød for mig at have en hest, og det har han siden hen også sagt at jeg mangler nu hvor jeg har været nødtil at sælge hende da vi venter barn. Men ja man kan ikke få det hele.

Held og lykke med det :-)
;-D P-sille ;-D
0
0
Svar på denne tråd

ej hvor træls...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 23:46
Jeg har ind imellem haft dårlig samvittighed, fordi jeg havde en underviser-tjans før... og jeg hjalp ved stævner og var meget aktiv i vores klub og red flere heste ind imellem - så jeg var tit i stalden en hel weekend. Men min mand har talt min dårlige samvittighed væk og netop styrket mig i at når min interesse er der, så skal jeg dyrke det! Han siger at han har en gladere kone, når jeg kommer ud og får lidt luft og bruger nogle kræfter. Det er så vigtigt for mig, at vi er enige - og støtter hinanden i de ting vi hver især gør... Hvis han så skævt til min heste-dille ville det virkelig gå mig på... jeg kan godt forstå, du er ked af det!!

Du kan måske vænne den om, når nu han godt vil have dig med til golf. At hvis det er for at i skal gøre noget sammen, så kunne han jo ligeså godt lære at ride!!

Det lyder en smule som om tingene skal ske på hans præmisser, men det kan godt være, jeg læser dig forkert.
0
0
Svar på denne tråd

hvis penge det er
Forfatter: 
Dato:  14-07-2005 07:21
er ligegyldigt hvis du gerne vil have din egen hest så køb den dog han skal nok acceptere .
jeg ville give min kone hvad hun pegede på.
0
0
Svar på denne tråd

Fælles
Forfatter: 
Dato:  14-07-2005 11:19
Hvis man lever i et forhold, er man vel også fælles om dagligdagen.
Hos os bliver det da talt igennem inden at der bliver investeret i større ting, båd, hest (ups hestetrailer).
Da min forrige hest blev slået ned, ville jeg ikke have en ny, jeg var ked af det, og synes også at det var mange penge at tage ud af vores fælles buget, for at købe en ny hest.
Efter kort tid sagde min dejlige mand, at han synes at jeg skulle finde mig en ny hest, han savnede sin glade kone.

En hest fylder altså meget også i bugettet, uanset om det er dine eller mine penge.

mvh
Julle som passer godt på sin dejlige mand {>
0
0
Svar på denne tråd

jan christiansen
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 13:22
er du gift? for ellers vil jeg gerne være din kone for en tid, jeg har nemlig en pokkers masse jeg gerne vil "pege på" ;-D

Ej spøj til side, syntes bare det var rigtig sødt skrevet, din kone er en heldig kartoffel ;-)

;-D P-sille ;-D
0
0
Svar på denne tråd

gør det
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 16:58
Hvis det gør DIG glad, bør det også gøre HAM glad.. helt ærligt.. og det er jo som han selv siger dine egne penge!
Gør det, du vil det jo!
Accepterer han det ikke, ville det være gået i stykker alligevel, vil du (hypotetisk) leve et helt liv uden din egen hest pga ham? :-)
0
0
Svar på denne tråd

vis ham allerede nu...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 21:56
...at din mening også gælder...basta

Min mand holdt i flere år mig nede (ang. køb af hest) med at det var for dyrt o.s.v....men så en dag oplyste jeg ham om, at nu tog jeg ud og købte hest, og han måtte gerne komme med...men hest ville jeg ha'...basta

...nu er han næsten mere glad for Magnus end jeg...og jeg må aldrig - aldrig nogen sinde sælge ham...så vil han selv begynde at ride på Magnus ;-)

...ikke "slingre" i valsen...vær bestemt ;-)
...er det hest du vil ha'...så ska' du også ha' den...

...fortæl ham at en "glad" kone er det bedste i verden ;-)
:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-D

0
0
Svar på denne tråd

Vi har ikke fælles økonomi
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 15:00
Til trods for vi har været sammen i 15 år.

Netop fordi en hest fylder så meget i et budget, så syntes jeg heller ikke det er rimeligt at min kæreste skal være med til at betale udgifterne til mulen ;-)

Jannie
Webdesign og grafisk arbejde!

Min hest {> Mine hunde

KAT. II SPRINGPONY SÆLGES - SE MIN PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

Min mand
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 10:11
Har ændret mening igen igen og nu holder jeg ham dælme på det.

Jeg må godt få hest/halv/helpart når jeg er færdig med uddannelsen.
Han har vist smugkigget herinde og set hvor gnaven jeg kan blive hvis jeg ikke får mit hestefix bare 1 gang om ugen. :-D

Vi har jo også snakket sammen om det og jeg har jo fortalt ham om det mest vigtige ved anskaffelsen af en hest: Dyrlæge, forsikring, smed, opstaldning. Med overslag bliver det omkring 3500 kr. om måneden. Det kan vi godt leve med, når jeg er færdig.
Jeg er medlem af HyggeGumpernes klub :-D
0
0
Svar på denne tråd

Det er blevet bedre
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 10:26
Jeg skal ud og se på en i næste uge, hvis hende der har den kan der.
Jeg har prøvet at involvere ham mere i processen og spurgt om han ikke ville lære at ride, hver gang argumentet med golfen kommer - det har hjulpet. ;-)
Vi fik renset luften i fredags og snakket en masse ting igennem. Der var nogle andre ting i vejen og modstanden mod hesten var mest et skjold mod de andre ting.
Jeg fik fortalt ham hvor ked af det jeg var over at han trak i land og han er stadig lidt tilbageholdende, men han accepterer nu at jeg gerne vil købe min egen hest. ;-)
Jeg har endda spurgt om han vil med ud og vælge den, så måske han kommer med, når jeg skal ud og kigge.
Så nu ser jeg hvad tiden bringer.

Jeg har budgetteret med 2500 kr pr. måned til opstaldning, undervisning, dyrlæge, smed og forsikring. Jeg regner med at få en halvpart på med ca. 500 kr pr. mdr. Så får jeg nogle dage, hvor vi kan lave noget sammen hver uge.

Han har endda tilbudt at se til den, når jeg er ude og rejse med mit arbejde ;-)

Puskin
0
0
Svar på denne tråd

Tid sammen
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 13:27
Hej Puskin.
Jeg kan godt følge dig i at I begge skal acceptere beslutningen om at du køber hest.
Jeg har opbakning hjemmefra men indimellem kan jeg da også mærke at manden min synes at hesten tager liiige lang tid nok. Så husk at blive ved med at finde tid sammen også, lad ikke hesten tage al din energi / tid.
Jeg har tidligere prioriteret at holde 2 dage fri fra hesten (part på) og så brugt dem sammen med manden - MEN nu flytter vi snart med plads til hesten i baghaven, så kan han få lov til at se mig ride, klappe hestene og hvis han føler sig helt udenfor må han gerne muge stalden, så varter jeg ham lidt op senere ;-D
Mvh Pia*
0
0
Svar på denne tråd

er du kæreste med min kæreste?
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 19:21
man skulle tro du var kæreste med min kæreste... han så også meget heller at jeg spillede golf sammen med ham -hvilket jeg også gør, dog ikke så meget som han gerne ville havde jeg gjorde...

men, jeg vil så bare lige sige at man sagtens kan begge dele.... jeg har både hest og spiller også golf...

Søde killinger gives væk til kærlige hjem
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider