Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Er jeg dum eller hvad ang. jobsøgning ?
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 23:11
Som I nok ved er jeg mega-aktivt jobsøgende..... jeg blev opsagt under min graviditet og har lige sluttet min barsel (2 mdr. siden) og er nu ledig.

Jeg søger de jobs som jeg mener jeg er kvalificeret men undgår helst rutinelaboratorierne da jeg ved jeg fungerer ikke helt optimalt pga mange medarbejdere og hurtig kommunikation (jeg er svært hørehæmmet). Jeg søgte ind på et rutinelab og fik afslag uden at have været til samtale, de mente at jeg ikke havde erfaring nok.

Så jeg søger de jobs i forskningsområdet som laborant. Har været til et par samtaler men fik desværre afslag. Surt nok, men det er jo op på hesten igen og søge videre.

Så søger jeg et job på Københavns Universitet, et 1 årig stilling på fondsmidler. Søger det og bliver indkaldt til samtale. To dage før samtalen får jeg en mail fra den jeg skal til samtale at de gerne vil aflyse den da de har fundet den rette ansøger.

Skal jeg fortælle hvor skuffet og ked af det jeg blev ???? Jeg er SÅ skuffet, vred og virkelig ked af det. Jeg har ikke svaret vedkommende men bør jeg svare dem og fortælle hvad jeg føler ?

Jeg skal lige fortælle at der er 0,5 % arbejdsløse bioanalytikere i Københavnsområdet og 1,8 % arbejdsløse laboranter i samme område. Og jeg har 10 års erhvervserfaring. Trist nok er der bare ikke nogen der vil have mig.....

Tak fordi du læste helt hertil og ja, giv mig endelig et spark bagi. Selvmedlidenhed har jeg i overflod af og deler gerne ud til nogle som mangler det.

En rigtig trist,
Beagle.
0
0
Svar på denne tråd

Det var en ualmindelig....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2005 01:26
flabet og uprofessionel behandling. Jeg tror nok jeg ville dukke personligt op på matriklen og overbringe min mening ansigt til ansigt.

Hvis du er kaldt til samtale, har jeg svært ved at forstå, hvordan de kan erklære at have fundet den rette, uden at tale med dig først (det kunne jo være du var mere "den rette").

Desværre er det nok spildt bollemælk uanset udkommet, men nogle gange er det godt at sige fra. Det her tilfælde hører ind under "nogen gange".

Ellers er det bare op på hesten igen som du siger, men måske skulle du sadle på en anden måde. Måske pille lidt ved din ansøgning, og vurdér, om en fremmed person kender dig rigtigt efter at have læst den?

Hvis det er tyndt mellem jobs og samtaler, så husk at sommermånederne ikke er den bedste tid at søge nyt job i.

God vind.

Peter
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du er - er rigtig mange i hvert fald...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2005 08:25
... for der er bare arbejdsgivers marked..

Som du selv siger - "op på hesten igen"... og hvem vil arbejde for dem der er sådan nogle svin overfor deres ansøger?? Jeg ville nok skrive/maile til dem og gøre opmærksom på hvordan landet ligger...

Omvendt spilder de sørme ikke hverden din eller deres tid kan man sige, men havde en opringning så ikke være mere på sin plads?

Hilsen Gitte, mest mor til Tera

Min smukke brogede hingst, Jack tager imod din hoppe til bedækning på sommerfold, eller vi kommer til dig.

0
0
Svar på denne tråd

Det er desværre set før
Forfatter: 
Dato:  09-07-2005 12:50
Det er bare SÅ for dårligt, at den slags kan ske. Jeg har selv oplevet fuldstændigt det samme - jeg blev indkalt til samtale på Sjælland - jeg boede på Bornholm - så jeg fik arrangeret nogle fridage, ophold osv. så jeg kunne komme derover, og da alt var kommet på plads, skriver de en mail, at de fandt en anden.

Jeg blev rasende, da jeg jo havde bestilt billet, taget fri fra arbejde osv. Så jeg skrev tilbage til dem, at det var yderst uprofessionelt - Jeg holdt det i en sober tone, men de kunne ikke være i tvivl om min mening.

Hvis jeg var dig, ville jeg også skrive tilbage til dem, hvad du mener - ikke at du får så meget ud af det selv, men i hvert fald kan det måske forhindre dem i at gøre det samme mod andre......hvem ved...
0
0
Svar på denne tråd

Hmm, jeg var
Forfatter: 
Dato:  09-07-2005 20:21
til en samtale til et vikariat på en måned, meget atypisk, hvor jeg følte at det gik ret godt og hvor jeg fik kommentaren vi ses den og den dato og du skal møde klokken sådan og sådan. Jeg gik glad hjem og ringede vikarbureauet op og fortalte og forklarede. De ville så ringe og bekræfte med arbejdsgiveren, der i mellemtiden havde fundet en anden. Jeg blev yderst RASENDE og forklarede den stakkels pige fra bureauet at den behandling var yderst uacceptabel og at det måtte hun meget gerne lade firmaet vide! Lang historie kort, jeg vil ikke arbejde for et så uprofessionelt firma og firmaet fik at vide at det ikke er måden at behandle kandidater til en stilling på.

Jeg synes du skal skrive din mening i en sober mail.

Céleste

Det er kun med hjertet, man kan se rigtigt. Det vigtigste er altid usynlig for øjet -Antoine de Saint-Exupery

Reikihealing se her
0
0
Svar på denne tråd

Beagle....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2005 22:28
Hvorfor søger du ikke tilbage til Dako ?
Jeg har set på nettet at de bl.a. søger en del laboranter til de forskellige afdelinger...

Dako´s jobliste....

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."

0
0
Svar på denne tråd

Tak for Jeres
Forfatter: 
Dato:  10-07-2005 21:53
input. Så jeg er ikke den eneste der har oplevet dette. De vil få et brev fra mig hvor jeg skriver hvordan jeg har oplevet dette og at jeg absolut ikke vil søge der hvis de senere vil slå en stilling op der.
Det var ellers hos en kendt kvindelig hjerneforsker....

Boatdrink: jeg skriver ansøgningerne efter hvert stillingsopslag. Har fået et kursus i hvordan man skriver stillingsopslag og fremhæver sine fortrin i forhold til stillingens krav.

Jørn: meget pænt af dig at foreslå at søge ind på Dako igen. Men når man blev fyret derude fra, for nogle måneder senere erfare at man ansætter folk i "dyre" stillinger samt man også blev pålagt at modtage en bonus, så har man bare en sårende følelse for at arbejde for en virksomhed som ikke ved hvad er op og ned i økonomien............. gad vide om den fyringsrunde var en form for udrenselse ????
I den virksomhed som min mand arbejder i, havde de en fyringsrunde året før den på Dako (i 2003) siden 2003 har de ansat 4 nye medarbejdere (fordi 4 enten gik på pension eller flyttede fordi København blev for dyr at bo i). Så det siger noget.......... det var også en forskningsvirksomhed i Lyngby.

Desuden søger jeg også noget på deltid, da jeg gerne vil tilbringe min fritid sammen med drengen :-)

Men jeg søger videre.....

0
0
Svar på denne tråd

Nej det synes jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  12-07-2005 14:51
Nej jeg synes ikke du er dum! Det lyder faktisk ret så uproffesionnelt af det firma!
Som de andre også siger, så synes jeg også at du skal skrive en pæn mail/brev til firmaet og fortælle dem hvor uproffesionnelle de er. For sådan et sted gider man da ikke at arbejde.

Og din selvmedlidenhed. Tja lidt er godt, så bare den ikke får overtaget med dig.

Fokuser på at du nok skal få et job, det venter bare på dig. Du har har nogle kvaliteter at tilbyde, som et firma nok skal få brug for. Så ligemeget hvor lortet det ser ud, så husk at du nok skal få et job, bare du bliver ved med at kæmpe og tro det.

Held og lykke (y)

DianaB
0
0
Svar på denne tråd

Diana, tak for dit
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 15:17
spark !

Selvmedlidenheden er væk, jeg har produceret fire forskellige ansøgninger: tre til samme virksomhed men i forskellige afdelinger og een til et andet sted. Foriøvrigt der hvor jeg blev uddannet. Så håber jeg i det mindste jeg kommer til samtale :-)

Godt nok tænker man tit at man lige så godt kunne lade være med at søge. Men på den anden side trænger jeg sådan til at komme ud og se andre mennesker end lige derhjemme og i stalden.

Så jeg søger og holder snart ferie, så mon ikke energien og lysten kommer med fornyet styrke efter ferien :-) I skal nok høre hvordan det går med min jobsøgning :-)

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

støn!! Den branche..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2005 11:36
er fan... ikke for "hvide mennesker"!
tror altså ikke det handler om intelligens, du!

Er også så småt ved at søge job (akademiker stillinger i samme branche), da jeg snart er færdig og jeg tror ALDRIG jeg finder noget..

Og så alligevel, der MÅ da være noget -vi har jo ifølge vores regering et BOOM i biotek branchen?! ?:-)

Så op med humøret Beagle, du er ikke alene..

Gamleged
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider