Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjælp til vægttab
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 12:26
Hej :-)

Jeg vil høre om der er nogle som kan hjælpe mig lidt igang..
Jeg har altid haft en helt fantastisk forbrænding, og sammen med en del sport, har jeg altid være slank, og har aldrig vejet mere end 50 kg. Jeg har været vant til, at jeg kunne proppe alt i hovedet. Nu har jeg født et barn (jul 03), og specielt de sidste par måneder er det gået stærkt med vægtstigningen. Jeg dyrker dog heller ikke så meget sport mere. Jeg har taget små 10 kg. på, og vil gerne stoppe stigningen i tide, så jeg pludselig ikke sidder med 20 overflødige kg.
Jeg ved dog fra venner, at jeg absolut ikke vil være velkommen i en slankeklub, da jeg i deres øjne ikke er overvægtig.
Kender du en god hjemmeside eller har nogle gode råd til mig, for jeg ved sgu ikke rigtig hvor jeg skal begynde, og specielt kosten har jeg svært ved. Jeg begynder at styrketræne i næste uge.
Kan jeg bruge en diatisk til noget positivt??
Kh Betina
0
0
Svar på denne tråd

hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 13:58
Du skal spise masser af grønsager helst ikke majs og ærter. Gerne 200 g til frokost og aftensmad. Spare meget på brød, kartofler, ris og pasta og spiser mager kød.
Jeg har selv prøvet det med vægttab på 45 kilo.
Har desvæære taget det meste på igen.
Så ren nedtur, men det virker.
Bodil
0
0
Svar på denne tråd

Hos vægtkonsulenterne ....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 14:05
.....er du velkommen ud fra den filosofi at jo før man får gjort noget ved det jo nemmmere er det.
P.S. Det virker.
Mvh
:-) Gitte :-)
:-P Engang Fransk bulldog - altid Fransk bulldog :-P
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 17:35
Hvis du har mulighed for at komme til at løbe en tur om morgen, ville det være rigtig godt...- da det vil holde en bedre forbrændning resten af dagen..
Men det SKAL være om morgen du løber..

Ellers kan du prøve med æbleciddereddike, det får også din forbrændning i vejret.. (y)
0
0
Svar på denne tråd

en diætist er altid god
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 09:24
Hejsa,

En diætist er altid en god ide, hvos du har muligheden for det. Hun/han kan tilrettelægge en specielt individuelt program til dig - som passer lige præcis dig og de behov du har.

Nu ved jeg ikke lige hvor svebølle ligger, for jeg bruger selv en diætist fra noget der hedder kostkompagniet her i KBH. De har dog afdelinger hist og her. Tjek evt. deres hjemmeside:

diætist

Men ellers søg på nettet.

Hilsen Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Brug endelig ikke æblecidereddike...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 23:02
...det har jeg prøvet...det kan ende med en omgang mavesår... ;-(

Jeg har prøvet meget i min tid...ang. slankekurer ;-)

Tro det eller lad være, men her er den der virker bedst på mig:

Morgenmad: 2 stk. kedeligt alm. franskbrød med Lätta og mørk pålægschokolade + 1 glas CHARLIE cacaomælk + al den kaffe du kan tylle i dig (uden sukker/fløde).

Mellemmåltid: 1 glas CHARLIE cacaomælk + al den kaffe du kan tylle i dig (uden sukker/fløde).

Middagsmad: 2 stk. kedeligt alm. franskbrød med Lätta og mørk pålægschokolade + 1 glas CHARLIE cacaomælk + al den kaffe du kan tylle i dig (uden sukker/fløde).

Mellemmåltid: 1 glas CHARLIE cacaomælk + al den kaffe du kan tylle i dig (uden sukker/fløde).

Aftensmad: Lige præcis hvad du har lyst til, bare der IKKE er mælkeprodukter deri... ;-)

Det er nok ikke den sundeste slankekur der findes, men for mig virker den... ;-)

Charlie cacaomælk er ikke rigtig mælk...drik ca. 1 liter om dagen

...og nu ikke noget med sodavand/saftevand/øl/alkohol o.s.v.

...husk også motionen...pøj-pøj ;-)
:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-D

0
0
Svar på denne tråd

Vægttab
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 10:24
Hej,
Jeg kan anbefale følgende hjemmeside : www.slankedoktoren.dk - der får du din egen diætist og evt. alt efter hvilken medlemskab du vælger din egen motionsvejleder.
På denne hjemme sider er der folk med overvægt fra et par kilo og op til 50-60 kg.

PS. Jeg har selv tabt 7 kg. siden d. 25 maj - og jeg har

Pøj Pøj med det - det vigtigste er at du holder fast i beslutningen og finder det niveau du skal leve på resten af livet.

Venlig hilsen
Helle
0
0
Svar på denne tråd

Sikke en ususnd kost :-/
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 14:26

Wow, Hanne, jeg har da aldrig hørt om en kost SÅ fattig på vitaminer, fibre og proteíner, som den du der foreslår!! :-D Den må da kunne gå i Guiness som den mest fornuftforladte kost nogensinde.

Ja, undskyld... men helt ærlig.. prøv lige at læse, hvad du skriver! 8-) Det er da afsindigt usundt. Man skal da ikke tabe sig for enhver pris. Jeg vil vove at påstå, at det er LANGT sundere at veje 10 (endda 20...) kilo for meget, og spise sundt og varieret, end det er at spise som du foreslår 8-)

Totte
0
0
Svar på denne tråd

Giver totte ret...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 20:38
den med hvidt brød og sukker og E-numre og tilsætningsstoffer og koffein... Hvad så når tænderne rasler ud? Der skal fibre og proteiner og vitaminer til for at holde dyr sunde - og mennesker er bare dyr med pænere tøj.
0
0
Svar på denne tråd

Et forslag
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 10:20
Jeg har nu tabt 2 kg på 2 uger, ved at følge følgende kur: kur
I korte træk går det ud på, at spise frugt de første 3-4 timer man er vågen. Og så skal de øvrige måltider skal helst kombineres på en bestemt måde - det kan du alt sammen læse om, hvis du trykker på kostplaner.

Det skal lige sige, at jeg stadig har haft plads til at tage ud og spise usundt to aftner og drukket cola light når jeg har været ude hos hesten.
Der er en 4 uger kostplan derinde, men den har jeg ikke fulgt, jeg har kun lige kigget på den, når jeg skulle bruge lidt inspiration.

Knus
Anne-Marie
Talenter har du fået masser af
Så nyd dem alle mens du må
For støvet dækker evnerne
Som tiden dog kan gå
- Rasmus Nøhr
0
0
Svar på denne tråd

ja...I har da ret...den er med garanti usund...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 11:08
...men man skal jo heller ikke fortsætte med kuren i lang tid...kun til man har smidt de kg. man nu gerne vil af med...derefter skal man vel bare spise halv portion af det man plejer ;-) ...for at holde den slanke linie ;-)

...læg nu mærke til at aftensmaden står på "frit valg"...der kan man jo så spise alt det sunde...ikke sandt ;-)

Når jeg selv tager chokoladekuren...ja, så smider jeg ca. 1 kg. pr. uge...
:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-D

0
0
Svar på denne tråd

men alligevel...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 20:45
den der chokolade-kur er altså dyr for sundheden.

Når man taber sig ved at spise ensidigt eller ved et overforbrug af coffein (i kaffe og cacao og chokolade!) Så taber man muskelvæv. Som er kroppens fedtforbrændere. Så når man spiser varieret igen, har man mindre at forbrænde med end før og kiloene kommer på igen som fedtvæv. Hermed er den onde cirkel startet.

Kur er ikke vejen frem, men kostomlægning med variation, saft og kraft - og så slipper man ikke udenom at svede lidt ved at røre sig.

Er det ikke federe at være sund og trimmet og have en god kondi og hjertekredsløb... end at være slank men have forhøjet blodtryk og tilstoppede blodårer?

Sidse, som ikke synes, det er fair at være ond mod sin krop.
0
0
Svar på denne tråd

Ha ha...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 07:49
Klara : Mennesker er bare dyr med pænere tøj.

Mine dyr har ikke tøj på - ha ha. Nej sorry, ved hvad du mener, men det var lige morgenens griner. :-D

Misund aldrig nogen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Bettina
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 23:40
min hest har skam tøj... den har både futsko (gamacher) og den har regnfrakke og vinterfrakke... jeg er så ved at lære den selv at tage frakke på og stikke ned i gården og lege med de andre rødder... men det er som om den er dum eller noget ?:-) Det fiser i hvert fald ikke ind, så jeg må ud og give den tøj på og følge den ud at lege... selv om den er 11 år!
0
0
Svar på denne tråd

Motion
Forfatter: 
Dato:  24-07-2005 20:36

Hej

Motion og en ugenlig slikdag og den skal overholdes ikke noget med at købe lidt når man er inde og handle, sodavand er bandlyst, du skal spise mange små potioner om dagen bla. et æble og rå gulerødder er rigtig godt, lad det gå max. 2 1/2 - 3 timer mellem hver måltid, og så en masse motion og vand, jeg har tabt mig 15 kg. ved bla. at lade være med at købe slik når jeg var inde og handle + motion og så holder jeg den ugenlige slik dag hvor jeg spiser alt det slik jeg har lyst til, men mærkelig nok så kan man slet ikke spise så meget slik når man må, hvis der på arbejdet bliver severet kage pga. fødselsdag eller andet så står jeg ikke tilbage, det er vigtigt man ikke gør det mere surt for en selv for så lige pludselig så gider man ikke mere.
Men motion er alfa og omega, få en enetime i dressur det hjælper 1-2 gange i ugen.
0
0
Svar på denne tråd

Hanne..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2005 23:11
.... er du forhandler af Charlie chokolade mælk? *ggg* undskyld - spøg til side.. Det lyder da helt vildt underligt at man skal drikke al den chokolademælk..

Fede hilsner *g*

Hilsen Gitte, mest mor til Tera

Dressur Isabell Werth 17" sort søges.

Smuk brogede hingst tilbyder bedækning, opdateret bill. på præs. 4 scannet drægtige ved 1. bedækn.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 14:05
Jeg tog selv 30 kilo på dog efter graviditeten da jeg var så syg at jeg ikke fik andet end havregrød og ris.
Efter jeg havde født og jeg kunne spise igen raslede kiloene på da kroppen ikke var vant til mad alt kom jo op igen og jeg fik det meste af graviditeten drop..

Jeg er ikke tilhænger af slankekurer mener ikke kroppen har godt af de fleste af dem og man tager mange gange på når man stopper igen.

Så jeg har sat mit madforbrug ned og spiser kun søde sager en gang om ugen, jeg spiser dog seks gange i døgnet men små måltider.

Derudover løber jeg mellem 10 og 20 kilometer på rulleskøjter hver dag ,jeg har sønnik med i barnevognen og tager næsten mine rulleskøjter alle steder hen, kiloene rasler i øjeblikket af og det er jo herligt når man kan gøre det ved noget man kan lide.

Held og lykke med det.

Vh.Susanne..

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

slankekure
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 20:56
Hey!

Jeg har tit tænkt på hvad man skal gøre henad aftenen mht. mad.
Jeg har læst at man ikke burde spise 6 timer før man går i seng men hvad skal man så gøre hvis man er hundesulten?
Jeg har et højt stofskifte dvs. at når jeg spiser aftensmad kl. 17-18 så er jeg sulten igen efter 2-3timer.

"Den som ikke reagere - acceptere!"
0
0
Svar på denne tråd

Lamia...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 21:02
ikke spise i 6 timer INDEN man går i seng.. så hvis man går i seng kl 23... så skal man spise aftensmad senest kl lidt i 17? Det lyder da helt vildt!!

Det bedste for din forbrænding og din trivsel er at holde blodsukkeret nogenlunde jævnt. Det gør du ved at spise små, hyppige måltider.

Når du spiser et stort eller sukkerholdigt måltid stiger blodsukkeret dramatisk. Så producerer kroppen insulin for at sænke blodsukkeret. Men insulin produktionen er hurtigt-virkende og den "overhaler" sukkeret, så du et lille stykke tid efter måltidet har mere insulin end sukker i blodet. Det gør dig døsig og ugidelig. Når du ikke har spist længe, falder dit blodsukker dramatisk og du bliver også uoplagt, irritabel og får svært ved at koncentrerer dig. Du bliver mere tilbøjelig til at snuppe noget sødt (det frister - kroppen ved godt, hvad der mangler) Og så er den onde cirkel startet.

Det er bedre at spise lidt men tit. En banan er et godt lille måltid. Et par gulerødder, en bolle eller en lille portion havregryn.... lidt at have i maven, så man ikke bliver helt desperat mellem måltiderne og møder op til aftensmaden med en ulvehunger, så man foræder sig.

mvh sidse - som mangler to graviditetskilo og sidder og kigger på hestenettet ... overspringshandling for at trække tiden ud - hun skal nemlig ud at løbetræne så snart hun er "færdig med nettet"...
0
0
Svar på denne tråd

Kunne man ikke "bare".....
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 22:08

.... bruge sin sunde fornuft?

Er du vimmer, alle de slankekure der er, men hvor mange af dem virker reelt?

Langt de fleste af os har en idé om, hvad der er sundt, og hvad der ikke er.

Hvis man nu gik ud fra det, og så motionerede oven i, så tror jeg ikke den er længere i det flestes tilfælde.

Der vil selvfølgelig være nogle der har brug for hjælp fra en diætist, hvis det bare slet ikke går på egen hånd - og det er sku' helt i orden.

Men altså alle de mærkelige kure der... Nej, om jeg forstår dem. :)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Lige et lille link
Forfatter: 
Dato:  04-08-2005 15:37

Her kan du få gode råd, opskrifter og måle hvor meget du må veje og hvor mange kalorier du min. må få.
Jeg har ihvert haft meget glæde af den pøj pøj.

www.kalorie-let.dk

Min brors kone har forøvrigt fået samme problem efter 3. barn, hun plejer at smide alt hvad hun har taget under gravditeten, når hun ammer, men ikke 3. gang.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider