Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

6 HVER dag!
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 16:41
Kunne egentlig godt tænke mig at vide om du får 6 hver dag?

Så, så slå nu de sjofle tanker ud af hovedet, det er ikke den slags 6 jeg mener

Jeg mener følger du sundhedsstyrrelsens anbefalinger om 6 stykker frugt eller grønt om dagen?

og føler du den sidste nye anbefaling (jeg har i hvert fald først hørt om den nu) med 10.000 skridt om dagen?

jeg må med skam i stemmen berette at jeg kun ganske sjældent får de famøse 6 om dagen ( medmindre det er højsæson for kirsebær eller andre lækkerier.)
Det er faktisk ingengang dagligt jeg spiser frugt eller grønt.

jeg har lige anskaffet mig en skridttæller, og selvom jeg synes jeg render meget efter ungerne når jeg kun op på 3500-4000 skridt dagligt (bor altså også kun på ca. 30 kvm i øjeblikket så der er ikke så langt fra den ene ende til den anden!!!)Så de dage jeg ikke powerwalker når jeg ikke engang halvdelen!!!

Hvordan står det til hos dig? :-P

{>Maria {>
0
0
Svar på denne tråd

Heller ikke her
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 17:06
Den slags 6 hver dag, får jeg ikke.

Har det som dig, at det ikke engang er hver dag jeg spiser frugt - men ved da godt at man burde.

Jeg aner ikke hvor meget jeg går. Har faktisk også overvejet at købe en skridttæller.
Hvor har du købt din?

Mvh Jean
0
0
Svar på denne tråd

trallla lala
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 17:26
har købt min i en sportsbutik til 200 kr. den kan både tælle skridt kalorier og kilometer. en mere simpel udgave er på tilbud i bilka (eller et andet stort varehus) i denne uge for 30 kr.

Vil lige prale lidt.....min skridt tæller siger 11454 skridt. og JO den BLEV nulstillet i morges :-P :-D
{>Maria {>
0
0
Svar på denne tråd

Af frugt nej
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 18:07
Det andet , ja det ønskes jo ikke oplyst XX .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Spiser meget
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 20:18
frugt, men når slet ikke op på 6 stk. om dagen, måske nogle dage, hvis jeg næsten ikke spiser andet(mit eneste graviditetsflip). Det med skridtene, det når jeg ikke, hvis jeg havde arbejdet på mit gamle arbejde, så ja, men nu går jeg ledig, og får ondt i lænden hvis jeg går for meget(er gravid i uge 23+2).

Knuz Pia
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 23:41
Jeg får både den ene og den anden slags 6 næsten hver dag ;-) - specielt i øjeblikket hvor der er kirsebær, vandmelon, jordbær osv på markedet... Og så har jeg altid lyst til min kæreste - men det er jo en anden snak.

Jeg tror ikke jeg får gået så mange skridt men nogen bliver det da til. Tilgengæld rider jeg hver dag - og i næste uge rider jeg to heste om dagen. Starter faktisk allerede på søndag... Og så cykler jeg ud til hestene når jeg kan få taget mig sammen til det - hvilket er alt for sjældent...

Hilsen Gitte
8-) Hellere være en original end en kopi :-P
0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh, jeg
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 23:49
glemmer at tælle frugt og grønt, men jeg spiser gerne et halvt kg. druer og en masse gulerødder, æbler og bananer* når jeg er hos hesten og vi deler i øvrigt...ikke lige over da jeg skal have mere af noget og hun af noget andet... men det løber op ad....

Mht. skridt, ved jeg ikke hvor jeg befinder mig.

C

*og andet frugt

Det er kun med hjertet, man kan se rigtigt. Det vigtigste er altid usynlig for øjet -Antoine de Saint-Exupery

Reikihealing se her
0
0
Svar på denne tråd

ikke 6
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 00:03

men de 10.000 skridt kan jeg skrive under på.. :) :)

Arbejder på et lager, hvor jeg pakker til forsendelse, så der går jeg MEGET... Plus at jeg har 2,5 km. hjem oppe fra hovedvejen, hvor jeg går hjem.. :) :) :)

Havde en skridtæller på en dag, hvor den viste 18.000-19.000 skridt.. :) :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Tinker/Irish Cob hingst sælges... !!!" :) :)

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/63253/
0
0
Svar på denne tråd

en skridttæller?
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 00:39
er det sådan en der tæller, hvor mange skridt man er i kontakt med? For nok har jeg været noget løsagtig, men jeg har dog altid kunnet overskue at tælle... i hvert fald indenfor en uges tid...

jeg får 6 om dagen - det lærte jeg af vægtkonsulenternes diætprogram. Jeg har aldrig været overvægtig, men det meste af min familie er det og jeg har besluttet at jeg vil være "mønsterbryder" ... Jeg tager let på, så skal jeg holde mig slank så er der kun een vej - masser af frugt og grønt og mindre brød og kartofler. Desuden er der jo en masse plus ting i det grønne - blandt andet mange aktive cancer-hæmmende stoffer - bonus!!
0
0
Svar på denne tråd

noglegange
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 13:37
jeg er ikke så godf til at spise frugt, men laver ofte en smoothie -mælk og frugt blendet.

På den måde får jeg ofte 2-3 stk frugt i en " drink"

Hilsen

Sanne

ca. 300 kg. hel havre sælges. Skal afhentes. Pris 300 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Sanne Smoothies
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 20:04
med Blåbær, har du prøvet det? MUMS.

Eller 'bare' skovbær. GUF.

C
Det er kun med hjertet, man kan se rigtigt. Det vigtigste er altid usynlig for øjet -Antoine de Saint-Exupery

Reikihealing se her
0
0
Svar på denne tråd

Jo, jeg når vist op
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 22:23
på de anbefalede 6 om dagen. Jeg spiser 600 gram grønt og 4 frugt om dagen, faktisk er det mere end de anbefaler. Og jeg har det supergodt på det, kan næsten ikke undvære det :-)

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

måske 6 på 1 uge
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 13:58
mere for jeg ikek dag jeg spiser geren et stykke frugt med børnene om aften men det er jo hverken en hel æbel eller banan og det er også kun 5 dage i ugen i weekenderne spiser jeg ikek frugt kun ungerne.

MVH Sandra W

Autostol 0-13kg blå/hvid( som ny) 200kr
Inliners sælges.
cc crazycreek str 40. meget gode gummeihul ny bremse.
ny pris med taske 1650kr
nu med taske 450kr
0
0
Svar på denne tråd

Niksen...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 19:06
Jeg får ikke 6 hver dag - hverken af den ene eller den anden slags :-)

Men, på en uge tror jeg godt jeg kan snige mig op på de 6 stykker frugt....Med mindre at vindruer altså tæller for hver enkelt - for så snakker vi nok nærmere 40 ;-D

Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

Tilmelding og info om HN-træf august 2005

0
0
Svar på denne tråd

Jo det skal det da nok blive til
Forfatter: 
Dato:  04-07-2005 19:09
Jo, det tror jeg faktisk jeg gør. Jeg tæller ikke, men jeg spiser ufattelig meget frugt og grønt, så 6 stk. om dagen er ikke urealistisk.

Så det må blive til 6 hver dag til mig (som er single ?:-))

BeritH

A horse will never tire of a rider who possesses both tact and sensibility, because he will never be pushed beyond his possibilities ;-D
0
0
Svar på denne tråd

ork ja
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 09:10
Ja, mindst 6, jeg spiser meget frugt hver dag. Grønsager er jeg til gengæld ikke så god til...

Marlene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider