Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Min polderabend
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 10:17
Hej med jer

For dem der gider høre om, det vil jeg gerne berette lidt fra min/vores helt perfekt polderabend i lørdags:

Ved 9-tiden rullede der en prærievogn trukket af to heste ind i vores gårdsplads. Ja, undertegnede er jo ikke til at styre, så hun var taget på en morgen ridetur. Selvfølgelig til min store fryd og til vennernes store ærgelse. Jeg kom dog hjem et øjeblik efter, og fik mig da også noget af en overraskelse da der stod heste og vogn i gården.

Vi kørte af sted i hestevognen ca. 20 personer med rundstykker, kaffe og gl. dansk og SANG. Vejret var perfekt og turen fra Gadbjerg til Nørup og videre til St. Lihme og ned gennem Ravning er jo faktastik smuk. Vi endte ved Vingstedcentret, hvor vi spille en frisk lille fodboldkamp. Holdene var blandede mænd, kvinder, unge, gamle. De var supersjovt, fordi alle var med!

Herefter var der frokost i det grønne. Der var virkelig gjort noget ud af forplejningen og der var dåseøl i massevis.

Senere slog pigerne mave i græsset, mens mændene dystede på skydebanen. Pigerne gik på skydebanen bagefter mens mændende fik sig (endnu) en velfortjent øl.

Så kørtene pigerne mig til Vejle og vi spiste is på Albuen (strand)og nød solen. Herefter blev jeg kørt ind til byen, hvor jeg skulle indspille et stykke musik (PINLIGT) Først to de tog tykt @!#$ på mig, og bildte mig ind, at jeg skulle optages på video, mens jeg lavede et frækt stripnummer. Under indspilningen drillede de mig selvfølgelig også og gav mig først musestemme og bagefter mandestemme.

Nu var klokken 17.30 og jeg blev kørt hjem. Her mødte jeg min kommende mand som havde været ude og bakke med lastbil og anhænger og havde været til gocart-race på Flyvestation Vandel. Vi fik en time til at hilsepå vors datter, gå i bad og klæde om.

Kl. 18.45 blev vi atter hentet og kørt hjem til et par venner der bor i nærheden. Her var der dækket op på terassen til det helt store grill-arrangement. Bøfferne kom på grillen og senere kom der shots i glassene. De bedste skytter fra skydebanen blev kåret. Det var sjovt nok bruden og gommen, der havde skudt flest point. Vi havde begge 181 point. Desuden blev der kørt noget rundt i hvorfor visse andre(heribladt to jægere havde et noget dårligere resultat) Vi havde det rå-hyggeligt hele aftenen.

Ca. kl. 01.00 brød vi op. Nu skulle der sker lidt mere. Vi blev kørt til Vejle. Piger og drenge hver for sig. Så var der fri leg i nattelivet. OH WHAT A NIGHT

Kl. 06.00 stod i atter i vores gårdsplads. Stangbacardi og bundlykkelige.

Sikke en herlig dag. Helt perfekt og lige efter mit hoved. Alle deltog i aktiviteterne og havde det sjovt. Jeg skulle ikke gennem tusind latterlige aktiviteter, mens de andre stod og gloede. Vi havde det så hyggeligt, vejret var perfekt og folk (herunder os selv) blev først for alvor berusede hen under aften.

Hvor er vi heldige, at have så mange dejlige venner og familie. Nu glæder vi os til at se dem allesammen igen til vores bryllup d. 2. juli. Bare nu vejret bliver ligeså godt :-)

Mange hilsner

Katja
0
0
Svar på denne tråd

Lækkert!!
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 10:39
Det lyder som en supergod oplevelse - dejlige venner I har.

En polterabend er netop vellykket, hvis alle er glade - tit synes jeg det ser ud til at dreje sig om at få "æresgæsten" ydmyget mest muligt.

Vi blev gift sidste sommer, men havde ikke polterabend samme dag. Dennis var i Aalborg (som vi lige var flyttet fra) sammen med to venner og min bror for at få en ansigtsbehandling hos en rigtig stereotyp bøsse. Derefter skulle de have været ude at springe faldskærm, men heldigvis var vejret dårligt, så de endte med at gå på bar og rafle - for at slutte af med en god middag. Dennis fik så sit udspring senere, da vi var blevet gift og der kom en dag med klart vejr.

Min polterabend var ligeså fin - jeg blev hentet om morgnen af mine to veninder og min kusine - vi spiste morgenmad som de havde med og så kørte vi til fårup sommerland. Jeg susede rundt i falken og alle de andre skægge ting hele dagen. Vi fik is og gravede guld og sluttede med en hyggelig middag på restaurent. Vi var hjemme igen til midnat og jeg var ikke det mindste fuld (hvilket jo egentlig var heldigt, for jeg var gravid uden at vide det endnu!)

Så vores ture har været beskedne i forhold til din, men vi har nydt det. Det er godt at have gode venner, som gerne vil glæde een med en god dag, fremfor at have sjov på ens bekostning.

En anden sjov polterabend var jeg vidne til ved et stævne i min gamle klub. En ret dygtig kvindelig rytter blev smækket på en gammel stiv elevhest - gummiridestøvler og jofa-hjelm størrelse alt for stor - blev sat til at ride en LA til et klubstævne. Dommeren vidste det og var indforstået, så kvinden red som den første i klassen og kun til bedømmelse. Kritikken var så sjov "slingrer af midterlinien - er du fuld??" osv osv. Det var også skægt.
0
0
Svar på denne tråd

Hov!! forglemmelse!
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 10:40
glemte da lige at sige, at jeg ønsker jer en rigtig god fest!
0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 11:38
som en rigtig god dag og lidt i stil med den måde jeg godt kunne tænke mig at holde polterabent. Men det bestemmer man jo ikke selv :-)
Jeg synes, at det er en rigtig god ide, det med at lave noget sammen alle sammen og så også lidt hver for sig. Det er også godt, at man kan få en god dag, uden at det skal koste alt for meget. Nogen af de polterabens jeg har været til, har simpelthen været så overskruede og nærmest kostet en formue at deltage i.

Held og lykke på den stor dag.

Mvh K
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt at i havde en god dag.
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 12:42
Dejligt at høre at i havde en god dag :-)

Min polterabend var også alletiders, jeg var ude og køre trav på Skovbo banen og det var noget af en oplevelse- FEDT!

Derefter gik turen til København hvor jeg også skulle indspille et nummer - "Himmelhunden" med de andre som "kor piger" ;-D

Så jeg kan simpelthen himmelhunden forfra, bagfra og fra midten ;-D

Dejlgit når folk respekterer brud og goms grænser og gør deres bedste for at give en god dag.

Held & Lykke med brylluppet.

hilsen

Trine
0
0
Svar på denne tråd

Polterabend
Forfatter: 
Dato:  10-07-2005 08:10
Hej piger.

Det er virkelig nogen søde og gode polterabendhistorier i har.
Der blev holdt en fælles polterabend for mig og min kommende mand sidste weekend. Det var også bare lige efter vores hoveder... Dette indlæg er langt, men polterabenden varede også en hel weekend...

Det startede med at vi mandag i sidste uge fik en kuvert som indeholdt et skattekort i gammeldags look. Der stod en vejbeskrivelse og at vi skulle være på BurgerKing v. Erritsø kl. 11.11 om fredagen, d. 1/7. Det var vi så, og her blev vi så mødt af min bedste veninde og hendes mor. Vi fik så frokost ovennævnte sted og blev så sat i hver vores bil og fragtet ud til Fredecicia idrætscenter. Her fik vi en rundvisning og så blev badetøjet ellers hevet frem. Der var klokken 11.45. Vi fik at vide at vi skulle være i dampbadet kl. 12.30,men ellers skulle vi først møde til middag kl. 17.30 på min venindes forældres restaurant/hotel. Så hele fredagen blev brugt i Fredericia Idrætscenters svømmehal og badeland, men det mest fantastiske var kl. 12.30. Der kom en dame og sagde at vi hver skulle have ½ times massage, og bagefter skulle ½ time i karbad med æteriske olier. Det var bare SÅÅÅÅÅÅ lækkert. Virkelig forkælelse. Det karbad der...uhh... Små rosenknopper flød rundt, og det duftede bare himmelsk. Efter behandlingen sad vi bare i spabadet og hyggede.

Kl. 17.30 mødtes vi så med min veninde og vi fik en gudeskøn 3 retters menu. Så delte vi en flaske vin og gik til køjs. det var bare fedt.

Næste morgen begyndte den egentlige del af polterabenden. Vi mødtes med vennerne kl. 11. 30 ved et bowlingcenter i Odense, og her fandt jeg til min store skræk ud af, at jeg skulle køre go-kart. Det var sgu grænseoverskridende, men jeg gjorde det, og er heltklart frisk på det en anden gang....
Så dystede vi i at klare os bedst i minigolf, og derefter i bowling. Efter al den aktivitet tog vi på Franck A, en in-café, og fik et glas. Derefter spiste vi en sen frokost på Jensens...uhm. Derefter gik turen tilbage til bowlingcenteret, men vi gik ikke derind...hmmm, hvad skal vi nu, tænker man så. Jo, de ville sige så meget at nu skulle vi svede...

Og så blev vi ellers gelejdet ind i et meget varmt dansestudio, hvor vi alle først dansede salsa og derefter en meget heftig - men ikke ret køn- disko. Så trak de andre sig tilbage, og vi blev tæsket igennem brudevalsen igen og igen... og vi svedte som svin... Men det var bare sjovt.
Så tog vi alle tilbage til min venindes forældres hotel, og gæsterne blev indlogeret og vi fik en god time til at bade og klæde om. Så mødtes vi i foyeren til at glas, mens michael og jeg blev trukket til side og skulle svare på 13 spørgsmål om os selv.

Derefter blev vi ledt ind i et flot pyntet lokale, hvor vi skulle spise. Der var lavet en overdådig buffet, og vi åd til vi kunne trille. Det hyggede vi os med i nogle timer, og ved ti-tiden gik vi ned i den private natclub og hang i baren. Så blev vi sat ud på dansegulvet med ryggen til hinanden, og skulle så svare på de spørgsmål om hinanden som vi tidligere var blevet spurgt om. Det var vi ikke for gode til....
Så blev brudevalsen sat på, og vi skulle vise hvad vi kunne, det blev tapet på video - oh ve oh skræk... Så drak vi videre og hyggede, og pludselig blev vi sat hen til en storskærm. Vi blev SÅ overraskede. Alle vores venner og hele vores familie havde lavet små lykønskninger og gode råd til os, og det var så klippet sammen til en video, det var så overvældende...var lige ved at tude. Det var så dejligt at høre hvor meget folk glæder sig på vores vegne. Eftér videoen hang vi i baren til øjnene var ved at gå i, det var for mit vedkommende kl. ca. 02, og så gik vi i seng.

Næste morgen afsluttedes hele arrangementet med fælles morgenbuffet, og vi sagde farvel og kørte hjem. Alt i alt... fed polterabend.

I må undskylde det blev så langt, men vil jo gerne fortælle.

Knus Stine.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider