|
|
| Drikke-aloe vera!?! |
| Forfatter:  |
Mette-J |
| Dato:  |
16-06-2005 23:04 |
|
Hej med jer.
Efter at være blevet påvirket af mine aloe vera-drikkende arbejdskolleger og have været plaget af mavesmerter gennem længere tid, har jeg nu overgivet mig og har købt en dunk af det hersens drikke-aloe vera.
Men SKAL det virkelig smage så grimt
De erfarne kolleger havde rådet mig til at få det med ferskensmag, men det var åbenbart i restordre, så jeg fik noget der hedder rasberry/apple.
Hvis jeg skal være helt ærlig (og det er jeg så) så smager det af bræk!!!
Og jeg har temmelig meget problemer med mavesmerter/kvalme, så jeg har det meget svært med at få noget ned der smager så grimt.
Er der nogen herinde der bruger det?
Skal man "bare" vænne sig til smagen?
Eller har jeg fået en uheldig variant?
Kan man evt. tage det sammen med et eller andet, eller kan man gøre noget for at det ikke smager så surt?
Håber på en masse gode råd, for jeg vil virkelig gerne afprøve det, og vil meget gerne se om det kan hjælpe mig til at få det bedre, men lige nu synes jeg der er virkelig langt gennem den hele liter jeg har fået
Har 98 cl. tilbage nu - det er 49 gange grim smag og brækfornemmelse mere! HJÆLP!
Hilsner fra Mette-J 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det hedder .... |
Lisbeth Sejberg |
16-06-2005 23:12 |
|
...cranberry/apple (tranebær/æble) og ja det skal smage som det gør 
Prøv at hælde det i noget appelsinjuice, det hjælper hvis man ikke kan klare en "snaps" af det rent.
Lidt synd du ikke fik den med fersken, den er mere velsmagende, men ikke med så høj en koncentration af Aloe Vera som de andre.
Gad vide om du ser ud i hovedet, som min datters hest da den blev præsenteret for det  Uha hun var ved at krænge overlæben helt op i panden 
Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det vil jeg prøve |
Mette-J |
16-06-2005 23:15 |
|
Hej Lisbeth
Tror jeg ligner din datters hest en hel del 
Her er det bare maven der er på vej på, i stedet for overlæben. Meget ubehageligt.
Jeg vil forsøge mig med noget juice i morgen. Det kan kun blive bedre!
Tusind tak for rådet
Hilsner fra Mette-J 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aloe vera |
Sara (Pachino) |
16-06-2005 23:30 |
|
Hej Mette,
Jeg kender det godt, er lige begyndt at drikke det også, men jeg blander det i vand, og æv æv æv hvor det smager, samtidig er jeg også på pencillin, endnu værre.
Men ja, jeg står sgu også lige og skal synke et par ekstra gange - puha 
Mvh.Sara P* Hvis du vil ride uden hjelm, så er det dit valg.
Rigtige ryttere tænker på deres egen sikkerhed!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hyldeblomst |
|
|
Da jeg drak AV, blandede jeg hyldeblomstsaft i - så smagte det ganske fint.
Men det var også den AV uden tilsat "smag"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man vænner sig til det |
|
|
Hvor underligt det end lyder, så vænner man sig til smagen.
I starten havde jeg også meget svært ved at få det ned og blandede det op i alverdens ting.
Tilsidst gad jeg ikke at bruge tid på at blande op og endnu længere tid på at drikke det fordi det nu flød rundt i et stort glas - så jeg tog bare en snaps som den var.
Jeg ved godt at det er lidt sygeligt, men jeg synes faktisk næsten at det smager godt nu.
Mvh Jean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aloeverahonning |
MarleneF |
17-06-2005 07:48 |
|
Hejsa!!
Aloe vera behøver ikke nødvendigvis at smage grimt!! Jeg er forhandler af aloevera med honning og alle incl min lille søn på 1½ år kommer løbende og er helt vild med det. Han bliver vildt sur når vi andre skal have også!! Samtidig er det koldpresset (som er en meget vigtig faktor i aloe veraens virkning, da det gør at 90,1% af aloevera`en bevares efter endt behandling af denne, altså alle vitaminer bevares)
Jeg kan klart anbefale denne, da den er super god og vil lige tilføje at den har en rigtig god virkning på heste med astma, hoste eller lign. Desuden forhandler jeg andre aloe vera produkter til både mennesker og dyr, især vil jeg fremhæve vores dyreserie, som er yderst effektiv til udvortes eksem, muk og andre hudlidelser... Jeg kan kontaktes på jedu@privat.dk!!
God weekend
Vh Marlene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bvvarrr... |
|
|
Uhhh... forstår ikke hvordan nogle kan drikke det stads.. Jeg prøvede den drikke aloe vere fra Forever Living Products... den smagte grimt..
Og at det ikke virkede og jeg ikke tror på det er en anden sag
Hygge - Lise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Behøver ikke være slem |
|
|
Enig med MaleneF, den AV hun snakker om smager ret godt. Den er mere frisk i smagen og har ikke eftersmag af bræk. Jeg har prøvet dem begge, og kastede faktisk op af den fra Forever Living! Prøv en fra det andet firma, er den ikke også en smule billigere? Jeg har samtidig hørt at flere som har skiftet til den med honning, har mærket en bedre effekt.
Katja Castor er til salg. Se ham her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aloe Vera |
ElseG |
17-06-2005 22:43 |
|
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter.. HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!  "Tinker/Irish Cob hingst sælges... !!!"  http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/63253/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Else.... |
|
|
Else, den jeg tænker på, med honning, er altså en liter til 238 kr. Der er 90,1 % aloe vera i. Jeg ved ikke hvor meget de sidste % betyder, for mange betyder det sikkert, at de kan holde ud at drikke det, da det er blandet lidt op...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja der er nok 90,1 % |
ElseG |
18-06-2005 11:03 |
|
Aloe vera i den.. MEN 90,1 % af hvad for noget Aloe Vera..
FLP har patent på, at må bruge rent AV og alle de andre koger deres.. ALTSÅ slår de mange af de gode ting ihjel i AV´en...
I den med honning er der vand og honning i.. DET fylder.. Der er konservering i, DET fylder.. OSV..
Prøv lige at læse indholdsfortegnelsen, og fortæl mig, hvor mange kommaer der er INDEN der står Aloe Vera... DET i sig selv siger at der kun er LIDT AV i..
Vi tager lige et eksempel.. NETTO har en serie med AV.. I deres håndsæbe, som forøvrigt er en hammer god sæbe ikke at forkleine.. Der er der KUN det der svarer til 10 dråber i, for hver 100 ml. sæbe.. OG alligevel er den reklameret op, som Aloe Vera..
I FLP er der 96% AV i af 100/100 rent AV..
I herbalife er det kun 100/20.. og hvor mange % af indholdet kan jeg ikke lige huske, men det er ikke meget, det meste er vand og honning..
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter.. HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!  "Tinker/Irish Cob hingst sælges... !!!"  http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/63253/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok Else |
|
|
Så får du indholdet- Denne AV jeg snakker om er fra Natural Life. (vil gerne lige understrege at dette IKKE er nogen form for reklame.)
Indhold: 90,1 % Aloe Vera Barbadensis Miller Gel (USA/Mexico), 9 % honning. De resten 0,1 % er konserveringsmiddel kaliumsorbat og natriumbenzoat.
Den er godkendt ved institut fresenius, og har det et andet mærke som flp også har.
Den er koldpresset og ikke varmebehandlet.
Jeg har selv været forhandler og kan høre at vi egentligt får de samme informationer. Jeg plejer også at bruge den med kommaerne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LR-international |
MarleneF |
19-06-2005 06:44 |
|
Hej ElseG!!
I vores aloe vera er der 90,1% barbadenis miller aloe vera i og resten er honning. I ALLE vores produkter står aloe vera som den FØRSTE og den er koldpresset, så alle vitaminer er bevaret. Den har fresenius stempel og derudover certified stempel og er derfor yderst godkendt.. Den har desuden dermatest som viser at vores produkter er allergitestet.
Jeg kender udmærket FLP og deres ellers fine produkter, men vil vove at sige at jeg endnu ikke har mødt en som heller vil jeres aloe vera frem for dem jeg sælger. Dermed ikke sagt jeres ikke er god, de smager bare ikke så godt, ifølge min overbevisning og mine kunders. Jeg skrev bestemt ikke her for at nedgøre noget, bare for at vise at der altså findes aloe vera der nemt kan drikkes uden ubehag.
Hej Katja!
Tak for supporten og du har ret i hvad du skriver
Vh Marlene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LR-international |
MarleneF |
19-06-2005 06:52 |
|
Jeg vil lige pointere at vores koster 238 kr for en HEL liter, så hvis er dyrest nu!!!!!!!!!!!!!!
Altså ELseG du ved en hel masse, som du så alligevel ikke ved noget om alligevel...
Jeg synes måske du skal holde dig til at præsentere dine egne produkter, istedet for mine, som du jo helt klart er misinformeret om 
Desuden kan man ved køb af flere få yderligere mange procent i rabat og fremover selv købe sine produkter til 30% under vejl.udsalgspris
Vh Marlene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min veninde |
|
|
forhandler det og jeg skulle smage det FØØØØØØØØØØØØØØJ for den lede så kan jeg godt undvære og tjjjaa nu er jeg 27 still going strong uden AV så mon ikke jeg overlever uden...
Travkællinger har det sjovere
En dyb rod frygter ikke vindens stød
Evita Ara og Kingo skønheder på 4 ben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MarleneF |
ElseG |
19-06-2005 18:26 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Malene og Else |
|
|
Malene, vi taler om den samme. Og er meget enige.
Else, har du betalt 900 kr for en flaske AV?? Så gad jeg da godt sælge til dig
LR har ALDRIG lavet flasker på under en liter, var med da de startede med det, sååå... Er du sikker på det er den samme vi taler om?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
MarleneF |
20-06-2005 10:41 |
|
Jeg var også med fra starten, altså for over 10 år siden og LR har aldrig haft på under en liter og aldrig til den pris elseg har købt til!!! Og hvorfor mon du stadig har den stående som FLP forhandler!! Måske er smagen bedre  !!!!!
Jeg forstår ikke helt patentet du taler om. Er det i Sverige i har det, der hvor jeres lager er????? For jeg vil lige sige at i ikke har patentet helt så.... 
Katja: vi er ihvertfald helt enige 
God mandag
Vh Marlene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marlene F |
|
|
barbadenis miller aloe vera er det ren aloe vera?
LR? Er det Lady Racine?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla |
|
|
Tillader mig at svare for Malene. Barbadensis Miller er den fineste AV. Der er mange forskellige slags, men den her er den bedste. LR hed Lady Racine i gamle dage, så ja det er det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| følger trop |
MarleneF |
20-06-2005 19:35 |
|
Hej Camilla80!
Som Katja så rigtigt skriver 
Endnu engang tak for supporten..
Vh Marlene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej er i tossede |
ElseG |
20-06-2005 21:08 |
|
jeg har ikke givet 900 kr, for en liter, men når 218 ml. koster en pris og man så ganger den op, så kommer man frwam til over 900 kr..
hvad er det FLP ikke har patent på.. ???
Og siden hvornår, har de frasagt sig patentet.. ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjov tråd.. |
|
|
Hej Allesammen
Ja jeg er så også en af disse aloe vera forhandlere..
For Flp..
Og jeg vil ikke diskutere hvilket produkt eller firma der er bedst..
Men jeg fik lige lyst til at indskyde at det er sgu sjældent at noget sundt smager godt - det siger gemalen ihvertfald
Uanset om man kan lide det eller ej - om man køber det fra Flp, med honning eller fra Lr - så er Aloe Vera et godt kosttilskud.
Det er ikke sikkert alle kan mærke en forskel når de drikker AL.. Og det er jo klart for vi er ikke indrettet ens. Jeg ser for eksempel skrækkelig ud i rødt, men det klæder min veninde sindsyg godt - og min kæreste kan drikke 15 øl, mens jeg falder om efter bare 1..
Det jeg vil sige at vi skal vel være glade for at der er debat om AL - det gavner os alla i sidste ende. Både os der forhandler (dårlig omtale er bedre end ingen omtale) og dem der går i krig med sundhedsdrikken ( de tager et valg om at behandle deres krop bedre).
Flp har et verdenspatent på deres produkter.. Dvs at det er kun dette firma der har ret til at udvinde Aloe Vera på den måde de gør det..
Dermed ikke sagt at det er den eneste rigtige.. Det er jo smag og behag hvad man vil vælge.. Ligesom jeg helst vil have Levi`s jeans og du helst vil have Wrangler..
Til Mette J..
Bare bliv ved. Ja det smager ikke af chokoladekage -jeg får også stadig kuldegysninger når jeg tager min morgensnaps. Men når man opdager hvad det gør ved ens krop så betyder det ikke ikke så meget. 
Jeg har selv døjet med maveproblemer og havde fuldstændig mistet energien efter min fødslen. Men jeg kan mærke en forandring - og stor fremgang. Derfor er det ikke sikkert at du vil kunne mærke det samme som mig, men giv det tid til at virke på din krop.. Du gør i det mindste noget for dig selv..
Og husk masser af vand
God fornøjelse
Mange knus
Maja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|