Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjælp til smerte i benet
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 10:00
Hej..

Er der nogen af jer der er læge, sygeplejerske eller lign., som måske kan hjælpe mig??

Jeg prøvede, i samarbejde med hesten, at nedlægge en betonstolpe i søndags, det lykkedes ikke, til gengæld slog jeg mit skinne rigtig meget. Jeg troede faktisk at jeg havde brækket det, men så slemt er det dog heldigvis ikke!!

Jeg har ikke fået nogle synlige mærker, men det gør virkelig ondt, og mit skinne ben er hævet hele tiden, og det går helt ned til min knyste, som faktisk ikke eksisterer for øjeblikket. Jeg har ikke været ved lægen, for det er jo sikkert slaget som gør så ondt, og når der ikke er brækket noget, så vil jeg ikke forstyrrer lægen..

Hvad tror du at der kan være sket, og hvordan lindrer jeg denne smerte?? Jeg har været på arbejde i 1 1/2 time (kontor) og jeg kan allerede se hvordan huden bliver mere og mere tyk og der er lang tid til kl 16!!

Håber at der er nogle kloge hovedet som kan give mig et par gode råd (-:

Kh Betina
0
0
Svar på denne tråd

gå til lægen
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 10:21
uanset om du ikke mener der er noget brækket, så skal du gå til lægen.
Man "forstyrrer" ikke lægen ved at besøge ham, det er jo det han er der for.
Desuden kan han sikkert fortælle dig at det er vigtigt at du holder benet eleveret og i ro, for det lyder som om du har fået e meget kraftig forstuvning, eller enddog et brud.

Jeg forstuvede engang anklen, men troede faktisk ikke der var noget for jeg kunne gå fem minutter efter, så jeg vadede rundt på benet hele dagen lang og vi skulle have gæster om aftenen så jeg stod i køkkenet hele dagen. Da jeg kom ned at sidde i ti minutter om aftenen havde jeg pludselig ondt i foden, og i løbet af nul komma fem var anklen hævet til tredobbelt størrelse og helt blå. Jeg gik i seng med den og næste morgen kunne jeg ikke røre mig. Heldigvis er min mors mand læge så da han så den søndag morgen skrev han hurtigt en seddel til skadestuen om at jeg skulle have foretaget røngten. Der var heldigvis ikke brækket noget men der var røget et par ledbånd. Og sådan noget kræver hvile, ligesom dit lyder til at gøre.

Hilsen
Katrine
-Nothing is original
everyone imitates someone-

;-) Rigtige ryttere rider uden hjelm ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan kan du vide
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 10:36
at der ikke er en eller anden form for fraktur i benet?

Du kan jo have fået en revne, eller beskadiget noget andet derinde.

Gå da "straks" til lægen, i værste fald kommer du til at døje med det i lang tid pga. forkert behandling.

Some people knows how to appreciate irony...

0
0
Svar på denne tråd

stressfraktur
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 16:48
Gå til lægen og bliv undersøgt.
Du kan ha en stressfraktur altså en revne i knoglen. Ellers behandl med is 4-6 gange om dagen i 30-35 min.
Is: Ro, is 4-6 gange dagligt i 30-35 min.med pause på 60 min. mellem , compression af forbinding ikke for stramt men så det er "rart" og hæv benet til over hjertehøjde.

Men igen søg læge!
God bedring...
VENT IKKE PÅ FREMTIDEN MEN GÅ DEN I MØDE :-D :-D
0
0
Svar på denne tråd

afsted til
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 17:15
lægen, min svigerfar gik i flere måneder på et brækket skinneben, efter at han havde forsøgt at sparke tiul et vejskilt der lå ind over en cykelsti.

john havde for nogle år siden et sammenstød med en anden rytter hun brækkee også skinnebenet helt nede og kunne også gå umiddelbart efter.

0
0
Svar på denne tråd

Ja og så køb noget
Forfatter: 
Dato:  17-06-2005 07:30
Ibutop krem på apoteket, det hjælper når det er slemt.

0
0
Svar på denne tråd

op til lægen
Forfatter: 
Dato:  17-06-2005 17:32

Hvis det er fordi du selv har konstateret at du ikke har brækket benet, er det bare af sted til lægen og få lavet en røgnten unersøgelse, for man kan i nogle tilfælde mere end man umiddelbart tror...

Har du fået lavet røgnten er det nok en meget kraftig forstuvning, og i det tilfælde kan du også ligeså godt komme til læge og så få nogle krykker. En slem forstuvning skal behandles lige så varsomt som et brækket ben, da det ellers kan give mén.
Og som en anden har nævnt skal/kan det "behandles" med kolde omslag.

god bedring

/CBK

MSN/Mail:christina_kirk@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider