Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

CPU gået garanti ?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 15:14
Det lader til CPU'en på min ene computer er gået en tur. Jeg har haft i forhandleren, og han siger en ny vil koste ca. 600-700 kr.
Nu er det sådan, at de 2 års reklamationsgaranti endnu ikke er udløbet, men dækker garantien et sådan tilfælde ? Nogen som kan hjælpe mig eller selv har haft en ligende erfaring ?

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Hos os...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 15:26
Har du et års garanti hvor vi reperere det ødelagte efter det ene år har du et års reklamationsret, og der skal du som kunde kunne bevise at det ikke er dig selv der har været skyld i at den er gået i stykker, bevis at det er fabrikatens fejl...Det er ikke altid lige nemt, derfor hvis vi får sådan en sag ryger den til vores klageafdeling som så skal tage stilling til om "garantien" vil betale.

.
Hilsner Lisab.

Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Har talt med...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 15:39
forhandleren igen, og han siger som dig Lisa, at garantien så at sige er udløbet, og de nu kun dækker hvis det kan bevises at det er en fabrikationsfejl, og det kan det ikke entydigt når/hvis det er CPU'en, men jeg har kun haft computeren i 1 1/2 år, så jeg synes det er hurtigt hvis det kan tilskrives som slidtage.

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

en CPU
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 15:58
Sådan en dør altså ikke efter 1½ år
Fabrikations fejl - det bliver det nok svært at bevise og hvis det var, så var det nok opstået før

Tilgengæld er der mange muligheder for at en CPU kan gå i stykker
- Har maskinen været transporteret
- Har maskinen været udsat for slag, stød fald
- strømafbrydelser ?
- Lynnedslag
- Nedlukning via stik kontakten i stedet for start->shut down
- Er der klumper i strømmen i Jeres beboelse ?
- Kender i mængden af strøm i Jeres ledninger? Nogen steder har faktisk for meget strøm

og så er der endelig en 7 millioner andre ting en PC kan fejle som ikke har noget at gøre med CPU'en - Så er i sikker på at det er CPU'en ?
Hvad er symptomerne?

En CPU koster fra 500 kr og opad - så en 6-700 kr er ikke en urimelig pris for at få den skiftet. Hvis det altså er det der er galt.

Jeg har "myrdet" 1 CPU'er i mit liv - den røg pga statisk elektricitet da den skulle sættes i

og så har jeg myrdet et motherboard (det var så også en 5 år gammelt og kunne godt trænge til udskiftning) - det kunne ikke tåle et højresving der fik PC'en til at vælte. Grafikkortet overlevede selv om køledimsen røg af!

Faktisk er PC'ere idag rimelig sejlivede

Mvh
Charlotte

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't
0
0
Svar på denne tråd

Se på den lyse side
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 16:42
Nu har du en rigtig god grund til at få en hurtigere CPU. Hvad er det for en CPU ? Du kan sikkert finde noget der er billigere på EDBpriser end det forhandleren kan tilbyde.

Claus

Har du problemer med PCen eller skal du have nyt isenkram så er der altid gratis vejledning at hente! Send en besked eller en e-mail.
0
0
Svar på denne tråd

claus...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 16:45
ja hvis det er CPu'en !
Desuden skal MB'et jo kunne trække den højere hastighed på CPU'en før der er noget sjov ved det ;-)

Mvh
Charlotte

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't
0
0
Svar på denne tråd

Hey...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 22:13
Der er normalt 2 grunde til at sådan én ryger før tid når den først er oppe og køre.

1) Overspænding (Ved f.eks. overclocking)
2) Manglende køling (Hvis f.eks. blæseren står af)

Normalt vil defekte CPU'er ryge i indkøringen af systemet (Hvilket her hos mig består i at stresse CPU'en med primtalsberegninger.)
Jeg har i et enkelt tilfælde set en strømforsyning knalde som så tog bundkort og CPU med sig i købet.

Hvis du har mulighed for det ville det være en god idé at teste CPU'en i et andet board hvis du ikke allerede har gjort det, det kan jo ligeså godt være bundkortet der har sagt 'hej hej'.

=)
Morten - Lille nørd med seje venner...

Nu med hjemmeside! Sådan ca. ligeså kedelig som en tom papirspose: k-rad.dk
0
0
Svar på denne tråd

2 maskiner
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 22:39
> Hvis du har mulighed for det ville det være en god
> idé at teste CPU'en i et andet board hvis du ikke
> allerede har gjort det, det kan jo ligeså godt være
> bundkortet der har sagt 'hej hej'.

Og så har du pludselig 2 maskiner, der siger 'hej hej' :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider