Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om følgende sag:
Sagen er den, at Søren og jeg den 8/5 05 fik en dejlig lille datter, som vi har bestemt skal døbes søndag den 3/7 05.
Søren er lige blevet udlært, og jeg er stadig under uddannelse til lærer, så vi bor endnu ikke så stort, og ind til videre er vores indtægt stadig kun en´elevløn og en su.
Mine forældre har så tilbudt, at selve barnedåbsfesten kan vi holde i deres hus, og de vil oven i købet gerne betale hele gildet.
-Det i sig selv er jo enormt flot af dem, men at vi oven i købet har fået helt frie tøjler med hensyn til mad og hvor mange vi invitere, er jo ekstra dejligt.
-Vi bliver(Hvis alle kommer) 42 mennesker til dåben, og vi har fået to kokke ud og lave mad, til en kuvert pris på 220 kr pr mand, så jeg synes virkelig det er en flot "gave" fra mine forældre.
Søren og hans kammerat der blev udlært samme dag som ham selv, skal holde svendegilde fredag den 1/7 05 (dette var den eneste dag hvor de begge/og begges familier kunne) og jeg bliver 25 år lørdag den 2/7 05 (Den fest må udskydes til senere) og Malin skal som sagt døbes søndag den 3/7 05.
-Kort sagt, vi får en meget travl uge op til denne festlige weekend

.
-Min mor har derfor også tilbudt at hjælpe til med alt forberedelse (Maden skal vi jo heldigvis ikke tænke på) så som Bordpyntning, valg at pynt, stille borde op, købe vin, osv osv osv.
Nå, nu til problemet: Malin har to oldemødre. -Den ene bor på sjælland og er rask og rørig, og tager derfor toget til Frederikshavn (Hvor dåben finder sted), men den anden oldemor fra Sønderborg, er ikke længere så frisk, at hun kan tage toget op.
-Da hun ringede og takkede for indbydelsen, græd hun og sagde at hun jo nok desværre ikke kunne komme, da hun ikke vidste hvordan hun skulle komme helt derop, men at hun håbede vi ville komme og besøge hende i vores ferie, så hun trods alt fik sit oldebarn at se.
-Vi lovede så at vi nok skulle sørge for at få hende hentet og kørt tilbage, hvilket gjorde hende enormt glad!
Som I jo kan forstå, får vi en rigtig travl uge op til denne weekend, så derfor spurgte vi Sørens forældre (Som jo er den "svage" oldemors søn og svigerdatter), om ikke de kunne køre til Sønderborg (Fra Aalborg) og hente hende. (Det skal måske lige nævnes, at svigermekanikken har Sommerhus på als, så det er en tur de tager jævnt tit).
Men nej nej, det har de altså overhovedet ikke tid til, da de jo skal passe deres job (Som alle vi andre)og 17 andre undskyldninger.
Her er det så jeg spørger jer: Er det for meget af forvente, at Sørens forældre skulle hente Olodemor?
-Jeg mener, alle andre har jo ligesom nok at gøre i ugen op til... ud over også at skulle passe deres job og deres andre hverdagsting.
-Er det for meget at forlange, at de (Sørens) forældre, også kommer lidt ind i "kampen"?
Grunden til jeg også bliver så ærgelig er, at de altid "svigter".
-De kom f.eks heller ikke til Vilhelmsborg, da Søren bestod hans berider eksamen her den 24 maj i år (Det gjorde alle de andres forældre)... heldigvis kom mine forældre dafor at glæde Søren.
Hvis Søren f.eks skal ride landsstævne i Ålborg, kommer de heller aldrig og kigger, selv om de kun bor 20 minutter derfra.
Jeg kunne mærke på Søren, at han også blev ked af deres nej, til at hente den omtalte oldemor, da det er det eneste vi nogen sinde har bedt dem gøre for os, og det er jo ikke kun for vores skyld vi vil have hende hentet, men ligeså meget for oldemorens skyld.
Men jeg ved ikke om det er mig der forventer for meget af andre folk... hvad havde I gjort, og hvordan havde I reageret, og hvad synes I om det hele?
-Kort sagt, jeres meneing tak
Ps. Bare rolig, oldemor skal nok blive hentet, hvis ikke andet, så af os selv.