Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

hvorfor gør folk sådan???
Forfatter: 
Dato:  06-06-2005 11:29
nu har de været her igen... hestens værn.
hvorfor kan folk ikke lade være med at sende dem her ud?? hvorfor tror folk at vi ikke fodrer vores dyr??

vi har jo et sted for sådanne heste der ikke har haft det godt, eller skal have et fast sted at være resten af deres liv.

jeg bliver så rasende på de mennesker der prøver at ramme os,på den måde.

denne gang ville de vide hvor vi køber vores foder, og jeg gav dem da bare navnet på dem, men de ville lige ringe og tjekke om det var rigtigt!!!!

(vil i se den sidste kvitering som er blevet betalt her til formiddag??? )vi får leveret foder for ca 6000 tusind om måneden, så foder får de altså!

arrrgh!!!
jeg føler mig squ ført bag lyset og forrådt på een gang. helt ærligt, hvis det er drengestreger, syntes jeg at der skulle være nogen der kunne gardere os der tager sådanne heste ind, mod den slags mennesker!!

jeg har bare lyst til aldrig mere tage en hest ind, som trænger til kærlighed og pleje, fordi man bliver bare beskyldt for dyremishandling!!

Stald Smokie
- et hjem for mishandlede heste
0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  06-06-2005 11:37
hvis dine dyr ser velnæret ud hvorfor kommer hestens værn så ind og banker på ?? længere oppe ad vejen stod der en mega gammel udsel, mager og forkert passet pony.. de var blevet meldt flere gange af forbi passerende.. et familie medlem af mig kom med den anmeldelse som gjorde, at de tog kontakt til ejerne.. men HN havde stået ved vejen flere gange og ment, at de ikke skulle gøre noget.. ejerne blev så vejledt mht foder.. nu er ponyen væk..

Sussie

Du kan ikke ændre andre mennesker,men du kan ændre din måde at opfatte dem på.
0
0
Svar på denne tråd

Måske nærmere betryggende?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2005 12:04

Er alle de heste, I har taget ind, kommet i fin foderstand endnu? Eller er der stadig nogen, der ser lidt afdankede ud? Hvis det sidste er tilfældet, er det vel ikke så sært, at folk reagerer - det ved jo sikkert ikke, at at I har taget dem til jer og er ved at få dem i fin stand. Og i så fald synes jeg egentlig, vi skal GLÆDE os over, at folk reagerer.

Var det ikke en idé, at I sætter et skilt op ved vejen ved jeres indkørsel? I kan jo passende skrive din signatur på skiltet - så forstår folk måske bedre.

Totte
- som er glad for, at folk ikke bare ser til, når et dyr ser udsultet ud.

0
0
Svar på denne tråd

Kære Anne
Forfatter: 
Dato:  06-06-2005 12:12
Folk kan jo ikke vide at i tager mishandlede heste ind?

Og mange tør ikke selv lige banke på døren for at spørge om der er en fornuftig grund til at hestene måske ser lidt afdankede ud...

Så mon ikke at de der har "meldt" jer, har gjort det i en god mening?

Hvis jeg var dig, ville jeg også få lavet et skilt til jeres indkørsel, som indikerer at det altså er et sted hvor man netop tager heste ind som mangler omsorg, pleje, foder og kærlighed, så kunne det være i slap for besøg fra hestens værn.

Jeg selv ville da nok også glo noget hvis jeg kørte forbi en mark hvor der stod heste der lignede nogle der ikke fik noget at æde...Vi er mange der ved at det tager tid at få en hest på "ret køl" igen hvis den har været forsømt på den ene eller den anden måde - men der findes endnu flere som ikke har begreb om sådan noget...

Og så lige et (y) for jeres projekt.

Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

Tilmelding og info om HN-træf august 2005

0
0
Svar på denne tråd

sådan er det jo
Forfatter: 
Dato:  06-06-2005 13:25
når man får heste ind der aldrig har set en ormekur, eller fået ordnet tænder ,så tager det bare så lang tid at få dem pæne.

og det er der altså nogen der ikke kan forstå...
(sidste eksempel er at der hvor vi boede til leje, for et år siden, syntes konen på stedet at det var såå synd for hestene at der ikke var foder i krybben hele tiden!!)

og hun syntes også at det var synd ,sidste år hvor det små regnede hele sommeren, at hestene gik ude, og det meldte hun os så for...

men den gang fandt de ingen ting og det gjorde de jo heller ikke denne gang, jeg bliver bare sur over det, for de kunne jo have gået en tur ned af vores markvej, og set en 32 årig gammel hest (afdanket øg)stå dernede, i en knapt så god stand.

grunden til denne hest ikke er blevet meldt endnu, er at jeg har været så venlig at tilbyde den gamle mand der har den at hjælpe ham med at sammen sætte en foderplan til den. og det fortækker jeg så alle der kommer og spørger mig om jeg ikke vil melde ham...

Stald Smokie
0
0
Svar på denne tråd

Enig med dig...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2005 13:51
Faktisk synes jeg også, det er lidt respektløst at melde folk for dyremishandling, hvis man ikke i det mindste forsøger, at sætte sig ind i det der foregår.

Hvis man ikke selv tør at gå op og spørge om, hvad der foregår, så bør man få nogle andre til det.

Hvis alt i den henseende fejler - så er det selvfølgelig bedre at melde med det samme, end at lade stå til.

Så i den forstand er jeg enig med dig - men når du alligevel har dit på det tørre, så er der vel ikke så meget andet at gøre end at trække på skuldrene, sætte et skilt op, der forklarer hensigten med stedet og være tilfreds med, at det du gør rent faktisk ER helt i top. :P :)

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

Tilføjelse...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2005 13:53
Jeg hader, når min indbyggede "godkend indlæg" motorik reagerer før min fornuft. 8-)

Mit indlæg gælder kun tilfælde, hvor der faktisk kan være en smule tvivl om, hvad der egentlig foregår på stedet. ;)

Dyr der åbenlyst mishandles skal selvfølgelig have hjælp med det samme, om det så handler om uvidenhed eller idioti af anden art.

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

AnneAA
Forfatter: 
Dato:  06-06-2005 14:42
Jeg ville nok hellere glæde mig over at der er folk som tør melde dig til hestenes værn og har dyrekærlighed og respekt for hestene. Så hellere trække lidt på smilebåndet og byde på varm kaffe og kage til HV folk. Det blir gjort i god mening og god tro. :-)

Men ja, det er hammer irriterende. Købte en gang en blandingsfjollebolle som din dejlige Magic og han så lige sådan ud. Jeg havde HV på nakken det første år for han havde lus, mider, skab, mug og ringorm. Han havde blodorm, indvoldsorm, tog ikke ordentligt på, lange hove med sur stråle, fik special foder fra Landbohøjskolen og ormekur ca. hveranden måned i det første år jeg havde ham.
Jeg havde dem rendende hver måned for han SÅ forfærdelig ud. De fik samme historie hver gang de kom og de kunne jo se at det blev bedre for hver gang de kom. Første gang var med bål og brand og jeg skal gi dig skal jeg. Ikke særligt sjovt når man lige har købt hesten og vil den det bedste. Ringede efter min dyrlæge som viste dem handlingsplan, foderplan, regninger på medicin og jeg viste dem min købskontrakt og alt hvad jeg havde gjort ved hesten.

Jeg fik simpelthen "oprettet" ham i HV så de kunne komme ud og se til ham når som helst de måtte ønske det.

Forslag: Få jer "oprettet" i HV som pensionistpension/hestefristed, så ved de besked. Det kan jo være de måske vil hjælpe til??
Eller allier dig med den HV godkendte hesteperson i dit nærområde. :-)

Det gjorde jeg og det skar gevaldigt ned på de uanmeldte besøg. :-)
Jeg er medlem af HyggeGumpernes klub :-D
0
0
Svar på denne tråd

Hestens værn
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 11:05
Kan man i sådan et tilfælde som Jeres, hvor I netop prøver at hjælpe, lave en aftale med hestens værn om, at de ikke skal komme ud til Jer?

De må jo efterhånden kende til Jer, og vide at alt er okey i Jeres stald.

/Anne, - der også er glad for at hører, at nogle folk reagere.... hellere reagere en gang for meget end en gang for lidt!!
0
0
Svar på denne tråd

har meldt en mand
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 12:18
Han har 2 belgierhopper, 1 i spiltov "lille/smalt" og en i boks med føl. Den i spiltovet skulle også have føl.
Så har han en plag som også står i lille spiltov.

Men det der er problemet er at de ikke har været ude en eneste gang i ÅR! Hans "såkaldte" fold som hørte til en nabogård, kunne han ikke bruge mere.

De står derinde i en lille mini stald på en forladt gård, ingen bor der, og kan bare "hygge" sig med disse dyr. Da jeg listede mig derind, stod de på det bare gulv uden halm/hø.

Jeg fik fat i hestens værn og alle dyrs ret. De har været derude, men kan ikke gøre noget, for der står ikke i loven at hestene ikke skal på fold og det med spiltove, er ikke vedtaget endnu.

Den dag de var der, havde han lige strøget. Jeg er ked af at det kan lade sig gøre, at have burheste i dagens Danmark medio 2005.

jeanette
0
0
Svar på denne tråd

ja sådan er det altså ikke
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 12:55
hos os.

vi har valgt at få lavet et skildt til indkørslen, samt oprette en hjemmeside så folk kan gå ind og se hvad og hvornår der sker i vores stald.

jeg må indrømme at jeg er lidt ked af at der er nogen der syntes at hestene her ikke har det godt, så jeg vil lige udryde myten med nogle billeder:

hestene går godtnok på vinterfold,men i baggrunden kan i se et stort stykke græs hvor halvdelen er nytilsået. det er så der de skal ned og gå når det nye er blevet afhegnet og hestene tilvænnet græsset.

mvh stald smokie

Stald Smokie
0
0
Svar på denne tråd

Hvor i landet bor I???
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 23:12
Siden det tilsyneladende er så nemt at få Hestens Værn til at komme?

Heroppe hos os (Nordvestjylland) er det s** ikke nemt at få dem til noget som helst... :-(

Ca. 10 km fra mit hjem ligger en gård, hvor der går mellem 70-100 heste og ponyer. Det er en gammel mand på et sted mellem 80 og skindød, der ejer dem og så er det hans voksne børn, der af og til kommer og gør et eller andet - påstår de da...

ALLE her i området ved, at de heste har det af h***** til.. Landbetjenten vil ikke gøre noget. Han har været derude flere gange og givet nogle påbud; men hestene får det ikke bedre...

Det er mindre en 14 dage siden, at det sidst blev meldt til både landbetjenten (som ikke ville gøre noget), kredsdyrlægerne (som ikke ville gøre noget, hvis politiet ikke var med) og Hestens Værn (som ikke ville gøre noget, hvis dyrlæge og politi ikke var med) - det er jo en uendelige ond cirkel for de stakkels heste... :-(

Grunden til den sidste anmeldelse var ca. 30 ponyer i et rum uden vinduer, lys, vand, strøelse eller andet... De stod i @!#$ på det bare gulv og var så mange derinde, at de knapt kunne bevæge sig. Nogle står bundet i 50-75 cm reb, mens resten går løs rundt. Det er højdrægtige hopper, føl, hingste og plage mellem hinanden - og det har det været i mange år - så de er med garanti temmelig indavlede efterhånden...

Det eneste Hestens Værn kan sige, er at man ikke skal købe dem fri, for man får ikke andet end dyrlæge-regninger ud af det og de stakkels heste bliver bare erstattet af nogle nye...

Hvad er det så lige man skal gøre???

MVH Tanja...

PS... ANNE: Jeg synes det er flot, at du kører sådan et sted.. :-) Det er jo et kæmpe arbejde at få sådanne heste på ret køl igen.. Men hvordan finder du hestene? og har du nogle gode råd til, hvad vi kan gøre for de heste, jeg snakker om?

Nu også med tinker - tjek min præsentation :-)

Lækkert hingsteemne - Dansk Miniature - sælges
0
0
Svar på denne tråd

Gad vide hvorfor..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 09:19
Jeg gad godt at vide hvorfor HV ikke har været hos os endnu ?:-)

Vores plag tabte sig voldsomt i vinters og fik derfor dyrlæge og blev udstyret med to dækkener, fik ormekur og ordnet tænder.

Han er nu begyndt at tage på, men det går langsomt og da han samtidigt vokser bruger ham meget af sit foder på at vokse i højden og ikke i bredden, så han ser rimelig spøjs us i perioder.

Jeg ved fra folk jeg kender i lokal området at der bliver talt en hel del om ham rundt omkring, men ikke en har henvendt sig til os for at få en forklaring.

Jeg har dog en mistanke om at der indimellem har været nogen i det skur vi opbevarer foder i, men det må de såmænd også godt :-)

mvh.

Trine
0
0
Svar på denne tråd

trine det er nok fordi
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 12:43
du kun har haft een hest gående med det udseende.

i perioder kan vi jo have en del (i øjeblikket kun tre) men de er enormt svære at foder på de plage. og jge har tre af slagsen der er lidt for tynde endnu, og så en der er ved at fælde (det ser jo forfærdelig ud når det er fældet nogle steder og andre ikke, folk tror jo hestene har lus.

og så tror folk også at når de er tynde så får de hvertfald ingen mad.

sjovt nok er der heller ingen der har kommet til os og spurt, det har folk nemlig heller ikke nosser nok til.

men til gengæld havde vi da vi lige flyttede ind, problemer med folk der kom og gav hestene køkkenaffald, og det resulterede i 4 kolik tilfælde!!
og det fordi de troede at de levede af ingenting.

så vi satte et stort skildt op på folden hvor der tydeligt stod at de ikke måtte foders af andre end ejerne.

anne w

Stald Smokie
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider