Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Kender I det...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 07:37
Jeg bor i et lille by hus, der desværre har stuevinduer lige ud til fortorvet >:-( og gudhjælpemig om folk ikke kan finde på at stoppe op og glo ind af vinduerne, som om min stue er en udstilling ?:-)

Jeg er ved at blive sindsyg... Enten skal jeg leve for nedrullet persienner = mørk stue eller også skal jeg rydde op hele tiden, hvilket jo ikke er så slemt bort set fra, at jeg har to små børn, der bare kan rode!

Så nu er det I kære HN kommer ind i billedet.

Jeg har hørt, at man kan få noget film til at sætte på vinduerne som skulle gøre, at det kun er solen, der kan kigge ind til mig ?:-)

Men da jeg ikke ved, hvad det hedder og hvordan det virker, kan jeg ikke finde informationer om det på nettet.

ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE ?:-)

Hilsen Merete
0
0
Svar på denne tråd

Du har galt fat i noget
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 07:58
Jeg kan absolut GODT forstå at du vil have noget på så folk ikke kan glo ind - men hvorfor i alverden skal du rydde op hele tiden, bare fordi tilfældige ukendte mennesker kan glo ind i din stue?? ?:-)

Blæs da på hvad FREMMEDE ukendte mennesker tænker - hvis DE kan få sig selv til at glo ind, så er det da ikke dit problem hvad de tænker om det de ser...

Det eneste film jeg kender til, tager altså en del af lyset også - men det kan godt være der findes andet.

Du kan også hænge små skilte op i vinduet f.eks med teksten: "Hvis du kan læse denne tekst, står du stille for længe, og glor LIDT for meget ind i mit private hjem. Bliver du stående ret meget længere bliver du meldt for vindueskigning" - mon ikke det kan få nogen til at komme videre i en fart?? :-D

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd

Lamelgardiner.
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 08:01
De er ganske vist lidt dyre, men de er superpæne og så kan du dreje dem, så lyset slipper ind :-)

Og pga. vinklen, så kan du næsten kun se ind, hvis lamellerne står vinkelret på ruden. Hvis de står stillet lidt skråt, så kan du kun se ind et ganske kort øjeblik, når man passerer.

Du kan få dem i alskens farver, bredder og strukterer. Hvis du vælger hvide, så vil de lade meget lys slippe ind :-)

Fotografering tilbydes

CC-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 08:53
et vindue i mit badeværelse og viduet var lige midt i min brusekabine!!!

Jeg kontaktede et reklame firma som kunne lave sådan noget film, det lignede sandblæst glas og det var meget nemt at sætte på.

Lyset kom stadig ind men ingen kunne se mig - heldigvis ;-)

Hygge - Lise :-)

2 stk. trenser str. X-full sælges incl. tøjler, 100,- pr. stk KIG HER
0
0
Svar på denne tråd

faktisk
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 09:35
straf bart at stille sig op og glo ind af andres vinduer.. Jeg har set et skilt hvor der står " Vindus kiggeri er strafbart" mon ikke det kan få selv den mest nysgerrige til at nære sig.. :-) hvis du havde såen et skilt stående i dit vindue så ALLE udefra forbi gående kunne se det..

Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Golden Macia efter "Dollys Golden Chance"
0
0
Svar på denne tråd

uha kender det kun alt for godt
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:45
både den første og bolig nr 2 jeg beode i da jeg var yngre(16 til 18 år) havde vinduer lige direkt ved fortovet.

og ikke nok med det men selvfølig stod alle børn der om morgen og ventede på busen, det var i den frøste bolig de gjordte det + de stilte deres lorte cykler i min indkørsel.

den næste bolig var lgie idne ved siden af den frøste dog 4 gange så stor, men der havde jeg 4 store stuevinduer lige ud til det fortov som ved den første, men der stod børnene da ikke om morgen tænkte je men gu'f¤¤¤¤ gjordte de da det de rykkede sig da bare lidt længere hen så de kunne se ind hver morgen.

folk stoppede også op og kiggede ind børnene stod helt klasket op i mine vinduer for at glo ind.

det skal siges der ikke var nogen værelser som soverum der, så jeg brugte udestuen som lå om bag ved huset i haven(selvfølig i sammenhæng med huset) men tror i ikke nogle af børnen gik igennem min have for at glo ind i mit soverum jo jo den ene dag vågnede jeg ved at der bankede på udestuedøren der stod en lille smæk fed og jeg mener FED pige og spurgte om hun godt må gå igennem min have for at komme hje, jeg svarede kort og kontant NEJ.

man skal sku lede længe for at finde så flabbede unger som dem her fra byen af. forældre har fåret dem til at stjæle ved vores mekaniner vi har i byen + modern har stjålet penge ved husmoderforeninge.

og fadern melder alle folk for godt og sagt ingen ting har også melt mig for at skulle have hest i garagen hmmm hest i garagen min hinsgt stor 8 km fra mig af på et hingste stutteri.

MVH Sandra W

Autostol 0-13kg blå/hvid( som ny) 200kr
Inliners sælges.
cc crazycreek str 40. meget gode gummeihul ny bremse.
ny pris med taske 1650kr
nu med taske 450kr
0
0
Svar på denne tråd

Lise D
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 16:40
Hvad hedder firmaet og hvad kostede det?

Nu har jeg i et par dage haft persiennerne oppe, og jeg må sige, at der ikke har været nogen og glo ind af vinduerne (endnu)men tanken.... Det skal lige siges, at mine vinduer er meget store og sidder forholdsvis langt nede.
Det er et underligt hus, jeg er havnet i. Jeg tror ikke, der er mere end 195cm til loftet og derfra skal der trækkes ca. 5 cm til de "pynte" loftbjælker, de tidligere ejere har sat op.
De har helt klart ikke været mere end meget små!
Jeg er selv 180cm og må bukke hovedet og det halve af ryggen for at komme ind af hoveddøren!!!

Selvfølgelig behøver jeg ikke gå og rydde op hele tiden, men jeg vil heller ikke risikere at blive kontaktet af TV-2 og deres rengøringsentusiaster!

Så det nemmeste må helt klart være, at få fat i noget film, eller hvad det nu er, og sætte på vinduerne.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider