|
|
| Sprogblomst. |
| Forfatter:  |
JulieTaylor |
| Dato:  |
28-05-2005 15:52 |
|
Jeg bliver lige nødt til at videreformidle denne sprogblomst, begået af min mand, som er englænder.
Han går til dansk på den kommunale sprogskole og kan efterhånden begå sig, men han får af og til sagt noget guddommeligt vrøvl
I går sad han og snakkede med vores datter på 3 måneder, som er vældig glad for at man synger for hende. Jeg kunne høre at han nynnede melodien til Mariehønen Evigglad, men den gode gamle bille må¨langt om længe være bukket under for sin egen disillusion over verden. For hun var blevet til 'Mariehønen Ligeglad'. He he...
Mvh
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HA HA HA |
Cruella76 |
28-05-2005 16:04 |
|
Det var bestemt en af de bedre
GODT at lillepigen stadig er så lille at hun ikke fatter hvad det betyder *fnis* 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hahaha |
|
|
... kan huske da jeg selv som barn troede, at "nu det jul igen" sangen slutter med "for indimellem kommer faster"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad så med den her..... |
Lisbeth Sejberg |
28-05-2005 21:23 |
|
.... linie fra "Nu titte til hinanden"  ...nu sneglen med hus på ryg vil vandre....Som bliver til : nu sneglen med hus, paryk og vanter 
Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe!! |
|
|
Den var sød!
Men så kan du fortælle din mand at min kæreste og jeg engang var på restaurant - og efter endt forret og hovedret siger min kæreste meget nonchalent til tjeneren "Excuse me, may we please see the DESERT menu?" - ja han udtalte DESSERT som DESERT - det var altså for skægt.
Selv tjeneren opdagede fejlen, min kæreste gjorde bare ikke...
Mariehønen Ligeglad... *nynne*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En knastør dessert .... |
Lisbeth Sejberg |
29-05-2005 00:03 |
|
.... 
Det omvendte har vi så prøvet i Italien, at det stod forkert på menukortet.
Kender i forresten alle "menu-kort-bøfferne" fra
Cigarfar
I skal gå ind på det, der hedder Menuhjørnet.
Det er sjovt 
Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej Gourmethjørnet |
Lisbeth Sejberg |
29-05-2005 00:05 |
|
...se overskrift 
Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sange... |
|
|
...er nemme at fejlhøre - og så på et frememdsprog.
Men den ER nu sed - Mariehønen Ligeglad (og logisk, ligeglad er et ord man kender "evigglad" er ikke et ord)
Kender i for øvrigt denne side?
http://www.kissthisguy.com/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Minder mig om |
ligach |
29-05-2005 15:00 |
|
For mig vil det altid hedde Mariehønen Ligeglad, fra nu af. Håber ikke din mand bliver ked af, at vi griner af ham.
Det minder mig om, at mine forældre altdi driller mig med, at da jeg var lille troede jeg, at "Happy birthday to you.." hed (på himmerlandsk..) "Han ble' børste'd til juuul...." !
Ja, jeg var altså ikke så gammel dengang..... og kunne derfor ikke engelsk...
Hilsen Line
Love, while you´ve got love to give Live, while you´ve got life to live
Medlem af: Itchy Bitchy Witch Klubben Vi danser godt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Happy birthday |
pip09 |
29-05-2005 15:08 |
|
For snart en del år siden kører jeg med et gudbarn på dengang ca. 6 år i bil på vej til fødselsdag hos hendes morfar.
"Så skal vi også synge den her med to hjul" - siger ungen - og stor er min undren, "hva´ for en ?" spørger jeg - og så synger hun "Det er bedst med to hjul..... "
Nåh .... den !
Happy Birthday to you - i ny dansk oversættelse !
Det var godt nok svært at holde masken. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du er ikke alene... |
xtiny |
29-05-2005 19:04 |
|
Rettere- din mand er ikke alene, i fredags hørte jeg i P1´s Orientering en reportage, hvori korrespondenten, der ikke var så fortrolig med det danske sprog, bla udgød "...nu kan de puste lettere i Beograd".
MVH xtiny <--!whitay> i just wanna kill mysql <--!whitay> myself* <--!heaika> that's an odd warning.. <--!whitay> mmm stupid reflex typing bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror efterhånden... |
JulieTaylor |
29-05-2005 22:04 |
|
... han er vant til at blive grinet af.... han troede også at vi råbte "Wa, wa, wa, waaaaaa" når der var nogen, der havde fødselsdag.
Men det er nu nok vores egen skyld. Vi danskere er ikke så gode til at udtale ordene som de staves, og så kan hurra jo hurtigt blive til wa!
Til gengæld har han for evigt den fornøjelse at minde mig om den gang jeg i en brandert insisterede på at Brasilien var med i EM i fodbold
Mvh
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sprogblomster |
|
|
Min mor som er finne lavede en sjov en, da hun endnu ikke havde været så lang tid i Danmark endnu - det var nok i starten af 70'erne.
Hun havde hørt remsen "den som fisen lugte kan, det er fisens egen mand". Og da hun syntes at den var sjov skrev hun den ned, for at vise den til nogle danske venner/bekendte.
Men det med at stave var ikke gået så godt. Den blev til:
"den som fi*s*sen lugte kan, det er fis*s*ens egen mad"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puh det lugter ..... |
Lisbeth Sejberg |
29-05-2005 22:46 |
|
.... hvem har slået en cyberfis 
Helt korrekt er det nu "fisens ejermand" der er tale om, men hendes version er unægtelig ret morsom 
Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejermand |
|
|
nåhr ja, der var jeg vist lidt hurtig og glemsom
Og jeg har endda skrevet "egen mad" tilsidst kan jeg se
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Joda...... |
chickflick |
30-05-2005 10:36 |
|
En bekendts italienske kæreste udbrød, første gang hun mødte hans mor: "Hej svinemor"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| norsk-nynorsk |
Tralle-trold |
30-05-2005 11:46 |
|
I norge har vi jo 2 sprog vi skal lære norsk og det f....ns nynorsk.
Da jeg var 7 lærte vi salmer på skolen og vi skulle tegne et billed til salmen vi lærte. Jeg tegnet Jesus med hundrevis af små fisk rundt sig.
Da mine foreldre spurte hvilken salme det skulle være??? svarte jeg at det var at vandre i ansjos!
Jeg kunne ikke nynorsk på den tiden men salmen hed altså "at vandre i hans ljos" (oversatt: at vandre i hans lys)
Jeg var så hellig overbevist om at han vandret blandt ansjoser at mine foreldre måtte købe en salmebog til mig for at modbevise det.
Den perfekte ponny har ingen bestemt farge
|
livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min bror |
chickflick |
30-05-2005 14:06 |
|
Da min bror var lille kunne han så godt lide den julesang, der handler om det døde jesusbarn.
"Et barn er født i Betlehem" var på forunderlig vis blevet til "Et barn er født og bidt ihjel" - ikke underligt at religion af og til forbindes med en masse grusomheder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Englændere |
|
|
Englændere er sjove når de lærer dansk.
Min eksmand lavede også en ret sjov en, som stadig hænger ved.
Han var, som så mange andre, tilhænger af Toms kæmpe skildpadder. Men da han en dag spurgte om jeg ville have en skideplade, så havde jeg MEEGET svært ved at holde op med grine.
Camilla
Der er ikke noget jeg ikke kan, kun noget jeg ikke har lært endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha... ansjos.. |
JulieTaylor |
30-05-2005 16:51 |
|
Så er det derfor at de første kristne havde en fisk som symbol.
Mvh
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|