Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Sneglenes paradis (eller hvordan slipper
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 01:09
jeg af med vinbjergsneglene?)

Min have er et snegleparadis, det er jo fint nok, især da her også er pindsvin og tudser- og solsorte- de æder da snegle. Men- vinbjergsnegle? De er bare så aaad. :-P

Jeg har læst på Skov og Naturstyrelsens hjemmeside, at man må indsamle og spise vinbjergsnegle til "egen fortæring". De anbefaler dog, at man indsamler på flere lokaliteter, så man ikke udrydder populationen lokalt. (Bare jeg kunne!)

Nu ved jeg godt, at de er fredede- udover, de må spises- men her er *mange*- og jeg har ikke lyst til at sætte tand i en snegl eller flere (endsige tilberede dem). Hvad gør jeg så? Udover at invitere franske gæster en masse? ;-D

Hidtil har jeg lempet dem over hegnet, men der er mange. Hvad gør øko-natur-flipperen så?!
Udover at de fortæller mig, at min jord er kalkrig (tak for det), så synes jeg, de er ret ulækre- der er lovlig mange- efter min mening. Det er altså snesevis.

Dræbersnegle bør jeg ikke ønske mig, men fuglene (solsorte, drosler mv ) tager vel kun havesnegle og unge eksemplarer? Vinbjergsnegle hører jo ikke hjemme i Danmark oprindeligt?

MVH xtiny

<--!whitay> i just wanna kill mysql
<--!whitay> myself*
<--!heaika> that's an odd warning..
<--!whitay> mmm stupid reflex typing
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

giv mig dem
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 09:04
Du sender dem da bare med toget til mig :-)

Jeg vil så frygtelig gerne have vinbjergsnegle i min have :-)
Jeg syntes de er såå flotte :-)

Hilsen
Katrine
-Nothing is original
everyone imitates someone-

;-) Rigtige ryttere rider uden hjelm ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Kan man ikke
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 09:23
Kan man ikke lade snegle spisende folk komme og hente en potion snegle, der er jo mange der er glade for at spise de slimede kræ.

Hilsen Diana

Min hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Aribeth!
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 10:26
Vil du være så venlig at komme forbi mig ved lejlighed?

For jeg vil altså også gerne af med mine ;-)

Xtiny: Vi må slå os sammen, og holde et kæmpe sneglegilde (i)

DE *fanger* (øhh..okay SAMLER) sneglene, tilbereder dem og æder dem ;-D

Vi kan så levere hvidløg, og eller smutte når festlighederne begynder :-D

(Tage ud og ride en god tur eks. ;-) )

Det bedste af det hele i MIN sneglesituation, er at jeg en dag står og samler snegle, da naboen kommer.

Hun siger så:" ERRR de ikke bare SØØØDE, det er nogle min mand og jeg importerede for mange år siden, vi syntes de er sååå sjove at have"

Så nu ryger alle snegle over hækken ;-D
Når hun nu så gerne vil have dem 8-)

Venlig hilsen Pia...

*Intet er umuligt for den der ikke selv skal gøre det*
0
0
Svar på denne tråd

Er det ikke
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 16:32
med de bæster som med andre snegle ? Vi havde store mængder sorte skovsnegle overalt da vi flyttede hertil, men da vi fik slået engen af så hestene kan holde det nede, og fjernet vildnesset i haven, forsvandt de også !!!! Jeg vil nu helst være fri for snegle, også vinberg snegle. Kan bare ikke lade være med at sidde og tænkt på "nå, her er følehorn, her er de slimede bunde osv." Jeg kan ikke få dem ned, om det så er med en hel hvidlægsranke på.
Mange hilsner
Marianne Frandsen

;-)machr@tele2adsl.dk

>
Vores præsentation
0
0
Svar på denne tråd

put dem
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 22:09
i en kasse og send dem hertil :-)

Hr. og fru. bamse vil gerne spise dem med største fornøjelse :-P

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret, og kåret avl, i mindst 4 led.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

He he Pia Glanni
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 22:06
Det var da et godt forslag. :-D (Y)

Jytte: Det er kun til EGEN fortæring- ikke hr og fru Bamses- selvom de er ret søde.

Jeg vil ikke holde vilde dyr selv- ejheller vaskebjørne- selvom de er søde. Kan man mon transmogriffe katte til snegleædere?

Den lille trefarvede spiser faktisk- eddekopper. Det må hun selv være ulækker med! (N)

MVH xtiny

<--!whitay> i just wanna kill mysql
<--!whitay> myself*
<--!heaika> that's an odd warning..
<--!whitay> mmm stupid reflex typing
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider