Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Sælge, forære væk, slagte?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 12:35
Hej Seniorer

Jeg har længe gået og overvejet at skifte min fuldblodsvallak Eddie ud med en lidt mere stabil hest, måske en stor pony, som jeg også med god samvittighed kan låne ud.

Efter jeg er blevet mor, er der ikke blevet så meget tid til hestene. Samvittigheden har det ok med det, men Eddie burde rides mere for at bevare roen. Han er tidligere væddeløber og har krudt i røven. Han er meget dårligt redet mht dressur og egner sig kun til skovtur.

Derfor er det efterhånden med is i maven, når jeg sadler ham op og rider ud. Jeg synes ikke helt, jeg kan regne med om han tænder af, eller bare tager det helt roligt. Det er også ligesom, at jeg er blevet mere forsigtig efter jeg har fået barn. Det er jo ikke helt ligegyldigt om jeg bliver slået til "lirekassemand" mere.

Problemet med Eddie er jo netop at han er som han er. Jeg elsker ham for det, men kunne andre finde sig i ham? Hvis han skal sælges eller foræres væk skal det være til en person, der kan holde af ham på trods af hans "fuldblodshjerne". Men findes der andre end mig? Han udgør jo ikke ligefrem nogen stor værdi økonomisk, og den slags heste kommer tit til at gå for lud og koldt vand.

Jeg har også overvejet at lade ham slagte, men det er altså helt forkert i min verden at slagte et absolut sundt og rask dyr bare for at slippe af med det.

Lad mig høre jeres synespunkter.

Mange hilsner

Katja
0
0
Svar på denne tråd

Dianna...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 12:58

http://www.heste-nettet.dk/lodge/billede/167932/full/

Arghhh jeg kan ikke lave billeder i de her dage.. Vores virusprogram spærer for det.. ØØØVVV

Men hende i midten, er en vi lige har fået foræret.. Dianna, 25 år, DV´er med stort D, som står for dejlig.. :) :) :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd

sælge ham
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 13:07
Selvfølgelig er der da andre der kan lide en fuldblod med spræl i røven!
Mennesker er jo heldigvis forskellige, så det er jo langtfra alle der vil ride dressur eller have en rolig, doven skovturshest.
Er hesten sund og rask, er der da kun, at finde et andet godt hjem til ham. Det skulle da ikke være så svært.
Fordi du ikke lige syntes du har lyst og mod til ham mere, er der da helt sikkert en anden der har.

VH Annette
0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 15:32
at låne ham ud på kontakt, så ved du, hvor du har ham

komplet stævnetøj str. 44tryk her
0
0
Svar på denne tråd

Sælge eller låne ud
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 12:09
Du kan sagtens sælge ham til et godt hjem; der er mange, der ikke har noget imod en livlig fuldblod og ikke ser hans sjove opførsel som et problem.

Alternativt kunne du låne ham ud for at se hvordan det går og så evt sælge ham til låneren efter et stykke tid, hvis du føler det er det rigtige sted.
Lækker 2 års welsh cob hingst sælges til ridning eller show/avl. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

jeg solgte
Forfatter: 
Dato:  19-04-2005 20:19
min pony for meget billig penge, til et vidunderligt sted på fyn. Jeg havde foræret hende væk for et godt sted, hvis det ikke lige var fordi at jeg var meget heldig at finde STEDET!!! (y)
>kærlig hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

hej Katja
Forfatter: 
Dato:  19-04-2005 23:04
jeg syntes du skal sælge ham til folk som har forstand på Galoppere og så måske ikke forlange det vilde så ved du i det mindste han får et godt og erfarent hjem....
forresten den hest du var ude at køre med på Skive Trav i maj 04 hedder In The Pocket og ham kusken hedder Leif Jokumsen hehe de kommer i vores stald hos Gordon Dahl...
Pøj pøj med Eddie...
Evita Ara mors stjerne

Travkællinger har det sjovere

En dyb rod frygter ikke vindens stød.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider