Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hviken Barnevogne har du ?
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 11:51
Hejsa da jeg er gravid for første gang kunne jeg godt tænkte mig at høre, hvilken barnevogn du har eller skal have. Og hvorfor du netop har valgt den?

Da vi var ude og kigge på barnevogn besluttede vi os for en Odder vogn, fordi det var den eneste vogn som kunne leve op til de krav som vi har .
feks. at den ikke ville begynde at ruste, at den ikke ville begynde at hænge, at den ikke var ledløs, nem at betjene,stor ligge mål,at den skulle kunne holde til mere end et barn og at der var kuglelejer i hjulene.

Men det kunne jo være sjovt at høre om jeres!

Hilsen Pernille

Termin 6/6-05

0
0
Svar på denne tråd

Også Odder
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 12:02
Vi skal også have en Odder!

Også fordi den lever op til de strenge krav - er jo som så "Barnevognenes Rolls Royce"

Det er mine forældre der giver os den, og derfor mest min mor der har haft noget at sige. Og hun vil have noget ordentligt når det skal være!!! - kvalitet skal der til (nok især fordi det er det første barnebarn :-P)

Jeg synes også, efter at have haft fingrene i flere modeller - at Odder var god at håndtere, man følte at der var noget gods i den (ikke vakkelvorn eller skramlet som nogle) og man kunne få feks kuglelejer hjul og andre gode detaljer ved den.......

♥ Knuz fra Malene og Barbie-hesten ♥

Min Hjemmeside! ♥ !

Baby's hjemmeside {>

\!/
(@ @)
---oOO-(_)-OOo---
0
0
Svar på denne tråd

Vi har en.
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 12:16
Teutonia, og magen til mög skal man lede länge efter :( Den er god som klapvogn, men det er vidst osse det - Når vi er färdige med den ryger den ud, hvor jeres jo kan indbringe lidt ved salg :)

Hilsner
Lisab. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Min er en
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 14:13
*Tænke tænke* Balder?? Købt i Kære Børn i hvert fald. Sådan en smart ting med lufthjul (som KAN punktere).

Den har været ganske udemærket, men den ruster desværre. Og så er minusset at luften kan smutte ud af dækkene - og så er den bare hård at køre :(
Men den har været god ellers. Kan godt lide, at der er klik-styr på, da man jo er forskellig højde og kan indstille den efter dét. Den har et liggemål på 91 (mener jeg) og det synes jeg er for lidt. Prinsessen voksede hurtigt ud af den og måtte sove indenfor i dagplejen.

Den bliver nok brugt til "lillebror", men jeg ved det ikke helt endnu.
Kommer an på, om vi kan finde en lidt større model til en fornuftig penge :)
De, der siger, at det ikke kan lade sig gøre, skal lade være med at afbryde dem, der allerede er i gang med det.
0
0
Svar på denne tråd

Vi har en..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 14:24
Emmaljunga, som vi er meget glade for.

Mvh Pommmes

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 14:35
en Carena Lux, købt på tilbud i Ønskebørn.

Tilbudspris: 2499,-
Normalpris: 2999,-

Det er en godkendt vogn og den er rigtig god. Den er stabil uden at være meget tung, robust og nem at manøvrere rundt. Stort liggemål. Der er knækstyr, indkøbskurv, lift og pusletaske med. Da det er en "billig-vogn", følger der ikke en masse ekstra udstyr med, såsom insektnet, rengslag osv osv...
Vi bruger den meget, næsten hver dag er vi ude og gå, da vi ikke har bil :) Vi er meget tilfredse med den.

Det eneste sted det ses den er brugt i knap 5 mdr er på bremsen. Der hvor den har skrabet mod jorden er den rustet lidt. Og det undgåes jo nok ikke på den del af bremsen ;)

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {>
0
0
Svar på denne tråd

Emmaljunga.
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 15:10
Igår købte vi en Emmaljunga big suprime star, fra Babysam.

Liggemål er 97 cm, så den er jo ganske stor og rummelig.

Vi var meget i tvivl om vi skulle have Odder eller Emmaljunga, men jeg synes mange Oddervogne virker lidt "Gammeldags", så derfor faldt valget på Emmaljunga.
Venlig hilsen Anima
Sælges:
Amerigo springsadel,brun 17".
Kiefer Marzog dressursadel,sort 17".
Se mere info + billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd

Basson Grande
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 15:21
Vi har en Basson Grande, en vogn med de samme sikkerhedsting og mål som Odder - bare billigere. Jeg har jo kun brugt den i 3 uger, men synes det er en lækker vogn, og den er god at køre med.. Jeg gav 3700,- for den på udsalg (norm. pris 4999,-)
Katja

>o< Alt det, der irriterer os hos andre,
kan føre os til en forståelse af os selv
>o<

0
0
Svar på denne tråd

Odder!
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 16:40
Vi har Odder og er glade for den. (y)

Jeg synes at den er lidt mere elegant i designet, end mange af de mere "fluffy" vogne (nærmest med traktordæk!) der er kommet frem de sidste par år...men det er jo en smagssag :-)

kh
Minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

Min prinsesse
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 17:20
Har en ældre Oddervogn til dagplejen og en Emmaljunga Big Star Supreme herhjemme. Den sidste kostede mere end bilen :-P Men den er godt nok også flot :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

"I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"

Parter søges - se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Også en Emmalj. til mig..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 18:05
..og jeg er SÅ SÅ SÅ glad for den...

Den kører bare så let og gennem alt - den er praktisk smart, stærk sikker og har lige de firnurligheder jeg synes om..

Har den i en "særlig" farve - safari hedder den.
.
Kh
Gitte

Jack D. - min smukke brogede hingst - tilbyder naturlig bedækning (f.eks. inkl. sommergræsning).
:-)

KÆLEDYRSKOMPAGNIET

0
0
Svar på denne tråd

Hov altså
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 19:37
Det var nu en Basson jeg mente 8-)

Altså den hukommelse ;)

De, der siger, at det ikke kan lade sig gøre, skal lade være med at afbryde dem, der allerede er i gang med det.
0
0
Svar på denne tråd

Har også...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2005 01:10
...en Odder. Den er nu igang med barn nr. 4 (2 før jeg købte den) og den holder sig stadig lige pæn i farven, hænger ikke i fjedrene og er ikke rustet nogen steder. Jeg gav 600,- kr. for den incl. lift, madrasser, 2 dyner, regnslag og fluenet. :-) Og når Toke er færdig med den, så, ja...skulle der komme et barn mere, så er jeg sikker på, at den gamle Odder også holder til det! :-)
Det eneste der er " i vejen" med den er, at jeg har byttet om på "bremseklodserne" på for- og bagbremsen, fordi bagbremsen var meget slidt i forhold til forbremsen. :-)

Camilla

NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! :-D

0
0
Svar på denne tråd

2 x Emmaljunga
Forfatter: 
Dato:  06-04-2005 09:52
Vi har både en Emmaljunga Big Star årg. 2003 og en Emmaljunga Big Star Supreme årg. 2005.

Vi har to piger på hhv. 22 mdr og 5 uger, så de bliver brugt flittigt hver dag og lever fuldt ud op til vores forventninger og krav.

Syntes Emaljunga er "moderne" og smart, og så er de uhyrligt nemme at slå sammen - især den nye 2005 model, vupti vupti så er det ud ei bilen *ss*.

Da vi skulle have den første vogn gik vi efter sikkerheden som nr. 1, komfort som nr. 2, liggemål som nr. 3 og så alle de smarte detaljer herefter ;-)

Vi har også en Emmaljunga Xerox (eller hvordan man nu staver til det det) klapvogn og vi elsker den!

Uden at regne for meget på det, så kan jeg se at vi har for ca. 17.000kr køretøjer til de to tøser - det er jo egentligt vanvittigt!
0
0
Svar på denne tråd

odder.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2005 11:06
Vi har en odder, kan ikke huske hvad den hedder mere, men det er den store model fra 2003.
Den har incl. tilbehør kostet 8000, og idag synes jeg det er helt sindssygt. Vi kunne sagtens klare os med et billigere mærke, men når man står og skal købe, så er kun det allerbedste godtnok :-)

Skulle vi købe igen, så er jeg sikker på at jeg kunne finde noget der er mere end godtnok til den halve pris.

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Vi har en
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 19:05
Emmaljunga Big star supreme og en Brio. Brioen er fra Mikkel blev født og den har Mathias også lånt, men jeg fik nykker og ville bare så gerne have en Emmaljunga - så sådan en købte jeg i mandags. Ja ja, jeg er ikke gravid og den dreng vi har som sover i barnevogn er et år.......

Vi har været vildt glade for Brioen og følger faktisk også det er noget pjat at købe en anden, men min fornuft kunne ligge på et meget lille sted, jeg måtte bare eje den Emmaljunga. (Havde nu også et godt øje til en brio igen og en Odder.)

Hej hej

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Odderen
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 20:59
gik jeg langt udenom. De var slet ikke min smag, firkantede og klodsede synes jeg. Derimod faldt jeg med et brag for Emmaljungaen og ligeså min mand. Den er rummelig, nem at skille ad og stabil. I vinters hvor der faldt så meget sne var den god i det glatte og senere ret smattede føre pga dens fede dæk. Derimod så jeg ingen Odder vogne ude men derimod en masse "emma´er". Alle i min mødregruppe har Emmaljunga :-) Heldigvis i hver sin farve så vi kan finde den rigtige barnevogn efter hver tamtam.

For et par uger siden investerede vi i en Emmaljunga Cerox, hyperfed klapvogn, som blev luftet i dyrehaven i søndags. Mens jeg red skubbede manden den rundt ved siden af mig og krikken :-)

Klap sammen og ind i bilen. Bred, stort liggemål og brede dæk som gør at bumpene ikke bliver så hårde men at barnet sidder behageligt selvom man går i ujævnt terræn. Det kommer vi til når vi tager på vores ferier i vores ferielejlighed i Schwarzwald :-)

Vores Emmaljunga Big star supreme tror jeg vi gav 5000 kroner for (sidste år, samme tid april md) med lift, madrasser, net, regnslag, indkøbsnet, dyner og lufthjul. Jeg tror vi sparede omkring 2000 kroner. For liften koster 800 kroner, lufthjul koster 700 kroner og diverse småting som dyne og net etc. koster ca. 500 kroner.

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Brio Sport
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 09:19
Vi har en Brio Sport. Kanon vogn..... Den er lidt større end en emmaljunga. Den har stort liggemål og er nem at klappe sammen. Den ruster heller ikke.... Så 10 store point til den :-P
0
0
Svar på denne tråd

vores barnevogn
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 09:40
Da vi købte barnevogn havde jeg valgt to ud,en brio r'bigger og så en emmaljunga, vi tog brioen, da emmaljungaen var for stiv i det, efter min mening.

Så vi købte brioen m. teleskop styr og lufthjul, og har bestemt ikke fortrudt.

Mette.

0
0
Svar på denne tråd

Simo Lux 233
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 11:06
Inden vi skulle have barnevogn, så var jeg ikke i tvivl, vi skulle have en Odder. Da vi så skulle ud og kigge, blev jeg overrasket over hvor meget den vejer (kvalitet vejer åbenbart) og jeg kunne næsten ikke løfte stellet op i bagagerummet. Vi gik derfor væk fra Odder, og endte i en Simo Lux 233. Jeg har altid været super glad for den. Jeg vil dog sige, at hvis jeg skulle gøre det om, så havde jeg alligevel nok valgt en Emmalunga Suprem, den kom lige efter vi havde købt vores Simo.
Vi købt en Teutonia Mistral klapvogn, og efter købet af den, så er jeg glad for at vi ikke købte barnevogn for næsten 10.000 kr..... Så havde vi godt nok haft en dyr vognpakke til Kasper :-D

Håber at du kan finde rundt i babyudstyr-junglen, det er ikke nemt at vide hvad man skal.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider