|
|
| Nogen på SVU ? |
| Forfatter:  |
Anders |
| Dato:  |
25-03-2005 13:55 |
|
Ja, som overskriften siger søger jeg nogen som er på SVU (Statens Voksen Uddannelsesstøtte).
Jeg har prøvet at søge lidt information, men er bare blevet rigtig forvirret.
Er det rigtigt at man kun kan få SVU til 6 ugers selvvalgt uddannelse ?
Jeg påtænker, at hvis jeg ikke snart finder arbejde tager jeg en VVU (videregående voksen-uddannelse) som er godkendt til SVU
Hvor meget er SVU ? (læste noget om at det svarede til højeste dagpenge sats)
Nogen som kan forklare mig lidt omkring emnet og som evt. selv har været / er på SVU ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svu.... |
tniffint |
25-03-2005 16:22 |
|
du kan få svu i et år men ikke i juni og juli satsen er 13ooo og et eller andet. men du skal betale for at gå på studiet. så det er næsten det samme som su på bundlinien.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SVU kan man |
Céleste |
25-03-2005 19:42 |
|
bede om en forklaring på hvad det dækker? Altså ud over et års uddannelse? Hvad er fordelen hvis udkommt er det samme som SU?
Céleste
You can be anything you want to be Just turn yourself into anything you think that you could ever be -Queen-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har fået |
|
|
Jeg fik SVU i et år for snart to år siden. Du kan få SVU til 9. /10. klasse, HF eller lign. Ikke til videregående SU-berettede uddannelser. Du skal også have uddannelses orlov fra dit faste job, her var der mange der brændte nallerne. De havde sagt deres job op. Dette var i store træk reglerne da jeg fik SVU, nu læser jeg videre og får derfor almindelig SU. Du kan max modtage SVU i to år
SVU'en svarer til højeste dagpengesats.
Michelle L.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker |
Céleste |
26-03-2005 19:19 |
|
Michelle L.
VH
Céleste
You can be anything you want to be Just turn yourself into anything you think that you could ever be -Queen-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet