Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvor længe varer en lungebtændelse?
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 12:24
Pyha.

Jeg har fået sådan en større, led dobbeltsidig lungebetændelse :-(

Nok fordi jeg i sidste uge fik influenza, men skulle passe min syge hest, og drog derop flere gange dglt på piller :-( Og med feber behøver man jo ikke meget tøj - da man enten fryser uanset påklædning eller sveder.

Ret ærgerligt at afvikle sin restferie på denne måde - men fedt jeg kunne få ferie, så jeg kunne sørge for hesten de gange om dagen, det var nødvendigt :-)

Men nu har jeg så fået penicillin et par dage, og havde så regnet med igen at være fit for fight! Men jeg er stadig supertræt, svimmel, hoster og har feber :-(

Hvor længe mon der går, inden man igen er på dupperne? Jeg kan da mærke det går fremad, men det går for langsomt.

Har nogle af Jer erfaringer?

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 12:30
Jeg håber snart du får det bedre, men det kan tage laaaaaaaaaaaang tid, sorry... :-P. Få nogen til at nusse om hesten, og put dig godt på sofaen, med en masse tålmodighed, gode film, og lidt lækkert til ganen :-)
LEV LIVET MENS DU GØR DET
ELSK MENS DU TØR DET

billigt stalddækken sælges
0
0
Svar på denne tråd

Jeg rendte ind i
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 12:54
en såkaldt "kold" lungebetændelse sidste år ... dvs. jeg havde ikke feber, men "nøjedes" med at være skidt tilpas, dvs. hoste, have åndedrætsbesvær, være svimmel, træt m.m - og jeg var faktisk et par måneder om at komme ovenpå.

Jeg forstod også på min læge, at lungebetændelse - og eftervirkningerne - er noget man kan have glæde af længe 8-) Og også at det er vigtigt, at man tager sig tiden til at komme ovenpå ...

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd

penicillinen alene: 6 dage
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 14:38
Jeg havde lungebetændelse for et par år siden og var helt ødelagt af at hoste, så da jeg kom på penicillin tænkte jeg jo aha, et døgn og så er det ovre.
Lægen havde dog en anden mening: 4-6 dage før det hjalp og det holdt stik.
4 dage efter jeg begyndte kuren kunne jeg spore den allerførste minimale bedring.
Dag 6 var sygdommen stort set kureret, men man småhoster og føler sig som en karklud i yderligere ca 14 dage...

Så væbn dig med tålmodighed.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Den varer
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 15:41
til man er frisk igen.

Forstået på den måde at der ingen præcis tidshorisont er.

Jeg har haft lungebetændelse 3 gange. Og det har varet fra 14 dage til 3 mdr til jeg følte mig fit for fight igen.
Alle 3 gange var jeg på penicilin/Zitromax. Hvor Zitromax var det der hjalp bedst/hurtigst.

Det der hjælper bedst, er at lytte til kroppen og IKKE overanstrenge sig. Jo mere man tror man kan, jo længere tid er man om at komme på toppen igen.

Er hosten slem, så bed om at få noget Codein af din læge. Det tager den tørre hoste, hvor man føler man hoster alt liv ud af kroppen.

God bedring, og lad nu være med at tro du er den eneste der kan passe hus og dyr - for så tager det alt for lang tid førend du bliver frisk igen.

mvh PiaR
quantum in me fuit.

De 2 første føl er født på Stutteri Montana

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Ydrrrk......
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 21:38
Det ser så ikke lige ud til nogen racerbedring ;-)

Bare jeg har været forbi hestene og muge ud og nusse lidt, er jeg til at lukke op og prutte i :-( Heldigvis er de flyttet til et nyt og meget bedre sted, hvor de er ude i det gode vejr hele dagen - så behøver jeg ikke at have så dårlig samvittighed over ikke at orke så meget - og udmugningen er jo langt nemmere :-)

Men det er for surt :-( Men så må påsken bare afvikles i et roligt tantetempo ;-)

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Uha-da-da
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 23:10
Du SKAL tage den med ro ;-)En lungebetændelse er ikke til at spøge med, og så har du oven i købet en dobbelt sidig :-@
Jeg havde lungebetændelse i højre lunge for et år siden, jeg var meget tæt på en indlæggelse, blev beordret hjem i seng, og hvis jeg fik åndenød/blev meget forpustet, så skulle jeg ringe med det samme, for så skulle jeg indlægges :-*
Jeg kunne ikke en gang gå ned på toilet uden at blive mega træt :-( Jeg kunne kun ligge i min seng og helst ikke snakke, for det blev jeg også træt/forpustet af :-@
Jeg synes du skal slappe fuldstændig af og lade familien klare alt !!!

God bedring :-)

Hilsen May-Britt
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider