Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

I aktivering! Suk
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 07:53
Ja jeg er jo i den heldige situation (hm) at jeg mistede min beskæftigelse da jeg blev gravid.

Så derfor har jeg bare gået hjemme indtil nu - jo der har da været et enkelt møde på AF hvor vi skulle vælge aktør til videre kontaktforløb - der gik så lang tid inden jeg hørte noget fra dem jeg havde valgt.

I fredags var jeg så til møde på AF hvor jeg fik at vide at de jeg havde valgt ikke var muligt alligevel men jeg var sendt videre til anden aktør som jeg skulle til møde med mandag (igår)

Hende på AF mente heller ikke at kunne se megen fornuft i det - sagde at vi nok bare skulle snakke lidt når jeg nu var gravid og så langt henne.

Men nej nej!!!
Igår tager jeg så til møde og bliver simpet hen overrumplet af alle deres planer.
Ifølge nogle regler skal jeg aktiveres efter en vis ledighedstid - og det er 3 uger før min barsel.
Så nu skal jeg ud og finde et sted der vil tage mig i virsomhedspraktik de sidste 3 uger før barsel - helt ærligt hvem gider have det besvær når der intet formål er med det?????

Måske bliver det meget godt for mig at komme lidt igang, men ligefrem at skulle ud i 37 timers "job" efter at have gået hjemme så lang tid - og så højgravid hmmmm

Eller er det bare mig der er doven ????

♥ Knuz fra Malene_s og Barbie-hesten ♥

Min Hjemmeside! ♥ !

Baby-s hjemmeside {>

\!/
(@ @)
---oOO-(_)-OOo---
0
0
Svar på denne tråd

ærlig talt
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 07:57
så syntes jeg det er latterligt!!

de kan virkelig få en til at føle sig som billig arbejds kraft, nej havde de noget med noget fremtid i som de kunne sende folk ud i så var tingene lidt anderledes.

hilsen berit

vores hjemmeside

Medlem af :
Itchy Bitchy Whitch Klubben
Vi Danser Godt

I have a dream, a fantasy
To help me through reality
0
0
Svar på denne tråd

Åh - det system..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 08:00
... hvor jeg kender det - det er simpelhen bare noget være møg at ryge ind i..

Hvorfor tilmelder du dig ikke et kursus af en art - i hvad ved jeg, måske kontor?? Bare et eller andet der passer med at du så "desværre" ikke kan nå at komme i aktivering de tre uger for barsel..

.
Kh
Gitte

Ejer af den smukke brogede hingst Jack D. tilbyder naturlig bedækning (f.eks. inkl. sommergræsning), og nordbakke vallak Balder :-)

KÆLEDYRSKOMPAGNIET

0
0
Svar på denne tråd

Lidt af hvert....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 09:02
Du skal lige være opmærksom på reglerne omkring "arbejdsområder".

Da min mor blev arbejdsløs efter at have arbejdet på kontor i 35 år, kunne hun vælge imellem tre kurser: Introduktion til Social og sundheds duttilidut, introduktion til køkkenassistent, Introduktion til Pc/internet.

Det mest komiske er at min mor er superbruger og har været webmaster på diverse hjemmesider, så introduktion til pc/internet var ikke lige sagen 8-)

Efter råd fra fagforeningen valgte hun dog at tage pckurset, da de ellers havde "kort på hånden" til at tvinge hende til at tage uddannelse som køkkenassistent eller social og sundhedsassistent, hvilket hun absolut ikke er intereseret i eller kan klare (ødelagt i arme og fødder).

Desuden er de helt vild for at hun skal uddanne sig til folkeskolelærer 8-)

hilsen

Trine
0
0
Svar på denne tråd

Malene og Acavit
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 10:12
Hvis jeg var dig, ville jeg insistere på, at de fandt barselsreglerne frem og kiggede dem igennem :)

Så vidt jeg kan huske, så har du ret til 4 ugers barsel FØR fødsel... men er ikke 100% sikker.

Det er da for latterligt at sætte dig i aktivering så tæt på fødsel - jeg håber de finder ud af at reglerne ikke tillader du arbejder så tæt på fødsel (y)

Pøj pøj med fødslen :)

mange hilsner
Rikke

Tag ikke sorgerne på forskud, for så får du dem 2 gange

Frieserhesten midtjylland

medlem af "hyggegumperne"
0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 10:36
godt. Jeg skulle også aktiveres. Men husk du har ret til at gå på barsel 4 uger før fødsel. SÅ får du bare barselsdagpenge fra kommunen. Jeg valgte at tage pc-kørekort, i stedet for at arbejde, det fungerede fint, bortset fra at jeg skulle huske at rejse mig og gå en tur engang imellem.
hilsen rikke buus

Hingsteføl fra 2004 sælges.

Ny hjemmeside

>
Se min hjemmeside om min datter

Jeg er medlem af "Hygge Gumpernes Klub"
0
0
Svar på denne tråd

Det er før barsel
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 10:41
De tre uger er før min planlagte barsel - så jeg kan ikke rigtig gøre så meget.

andet end at prøve at finde noget hvor jeg ikke bliver for udsat og ellers få lægens råd til hvad jeg gør - da jeg har noget bækkensmerter og stort set næsten hver nat sover meget dårligt så jeg bliver nødt til at lægge mig i løbet af dagen for at hænge sammen.

Men hvem i alverden gider dog tage mig i praktik også??? Ja det må jeg jo se når jeg skal til at ringe rundt.... :-|

♥ Knuz fra Malene_s og Barbie-hesten ♥

Min Hjemmeside! ♥ !

Baby-s hjemmeside {>

\!/
(@ @)
---oOO-(_)-OOo---
0
0
Svar på denne tråd

1....................
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 12:33
Hejsa.

Nu er jeg selv ledig, og har været det i 2 måneders tid. Jeg har termin d. 13 maj, og skal jo så på barsel d. 15 april... Jeg gruer virkelig også for at blive sendt ud i noget, tror dog ikke de når det, men man skal jo aldrig sige aldrig.
Du skriver du døjer med lidt bækkensmerter, kan du ikke få en sygemeldning fra din læge, så du derved undgår at blive sendt ud de 3 uger før barsel???
Det tror jeg da jeg ville prøve.

MVH

Jeanne

:-)En rigtig kat er en Main Coon..... og en Bailey manden :-P ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Det vil jeg også råde hende til.....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 13:09
...snakke med lægen og få en sygemelding.
Med bækkensmerterne, dårlig nattesøvn og behov for hvile om dagen, så kan jeg ikke se anden løsning.
Skynd dig at få en tid hos lægen og forklar det som det er, at det virker helt uoverskueligt for dig.
Kan slet ikke forestille mig, at lægen ikke vil sygemelde dig.
Held og lykke med det (y)
Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Det lyder fuldstændig....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 14:35
tåbeligt, efter min mening!

Det har da intet formål oog kan være skadeligt for dit helbred så det kan jeg ikke forstå de vil...

Jeg er selv ledig på 9. måned og har først fået tilbud om aktivering nu. Jeg har lige været til møde i morges hvor jeg fik bud om job med løntilskud. Det kan jeg så i et år og på den måde få en fod indenfor. Ellers har jeg søgt ALT uden held...

Min aktivering består ellers kun af 1 enkelt uge i uge 28 først... aner ikke hvorfor så sent, så derfor fik jeg det andet tilbud. Jeg er i 2. ledighedsperiode men fik alligevel buddet om job med løntilskud, som ellers kun er for dem i 1. ledighedsperiode. Så nu håber jeg bare der kommer noget ud af det...

Men din situation! Det lyder helt hen i vejret og det har da intet hold på sig. Glæder mig til at høre hvad du finder ud af.

Kirsten
Stald Birkehøj

Individer der residerer i transparante domiciler af ringe brudstyrke, bør ikke anvende fragmenter af geologisk oprindelse som projektiler!

0
0
Svar på denne tråd

nu spørger jeg dumt
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 15:24
er det fordi I ikke er medlem af en fagforening, st I bliver sendt i aktivering?

0
0
Svar på denne tråd

Nej da....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 19:35
....aktivering er skam også for ledige, der er medlem af både A-kasse og fagforening.

Jeg rynker ikke på næsen af aktivering.
Jeg tog nogle kurser sidste år på aktiveringsydelse.
Det var en del af en samlet "pakke" som AF i Vejle tilbyder.
Det var et 10 ugers kursus, der endte op med, at man kom i en "jobbank" som pædagogmedhjælper.
Kurset bestod af specielle AMU-kurser, som Gedved Seminarium også løbende afholder for igangværende pædagogmedhjælpere. Desuden var der 3 ugers praktik i en daginstitution.

Vi sluttede kurset d. 10. december og d. 13. december startede jeg i 4 ugers aktivering i en SFO (hvor lederen havde haft henvendt sig til AF, fordi de manglede en pædagogmedhjælper).
Jeg er der endnu i et job med løntilskud, det er aftalt til ½ år foreløbig.
Derefter kan jeg se frem til fastansættelse, dog kan de ikke love mig fuld tid efter sommerferien (faldende børnetal)
Men det var lige det, jeg havde lyst til at komme i gang med.
Jeg blev ledig 1. april sidste år. Bad selv om at blive opsagt, da jeg efter 10 år i cafeteria døjede meget med smerter i nakken og skuldrene.

Det blev lige en længere historie :-)

Det skal lige tilføjes, at det der 10 ugers kursus var noget jeg selv søgte om deltagelse i.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har........
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 20:09
lige været i 4 ugers erhvervspraktik som jeg også blev tvunget ud i. Det er heldigvis overstået nu, så jeg forstår dig så godt, især da du er gravid og så langt henne. Men har du ikke ret til 4 ugers barsel inde fødsels? Det havde jeg da. Også selvom jeg var arbejdsløs og i aktiv periode.

Det andet jeg ville sige, at jeg fik afvide at jeg bare min. skulle have 20 timer om ugen. Så det var noget jeg skulle snakke med den børnehave jeg var i, hvor vi kom frem til 30 timer om ugen. Så det er ikke sikkert at du skal 37 timer om ugen. Men ellers ville jeg da stærkt overveje at snakke med min læge og få ham til at fraråde aktivering når du er så tæt på termin.

I øvrigt bliver man også sendt i aktivering selvom du er medlem af en fagforening og får dagpenge. Efter det halve år hvor de ikke røre dig, skal du altså også i aktivering når du får dagpenge.

0
0
Svar på denne tråd

jamen når man
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 21:23
er på dagpenge, kan man så ikke gå ledig i et par år før de rører en ?

Har aldrig gået ledig, så ved det ikke....
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bliver dig svar skyldig Sanne....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 22:27
... men jeg vælger så at se det som en mulighed/rettighed, at man godt må blive aktiveret inden man har gået så længe.

I en ledighedsperiode skal man jo være aktiv arbejdssøgende og min situation er, at jeg ikke har en længere uddannelse i bagagen.
Og jeg vil ikke tvinges i arbejde, som ligner det, jeg har været ved at blive nedslidt af.
Desuden står der på min dåbsattest, at jeg er født i 1960.
Så jeg ville altså bare i gang med noget, jeg selv kunne have indflydelse på så hurtigt som muligt.

Ja personligt hader jeg det ord "aktivering" det har en negativ klang og jeg kan sagtens finde på noget sjovt at lave, når jeg ikke har et arbejde.

Ser jeg så bort fra den negative klang, så har jeg fået noget særdeles positivt ud af det.
Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

afhænger af alder
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 07:56
Sanne du har lidt ret. Er man over 25 år skal man gå ledig i 52 uger (1.ledighedsperiode) før ens aktiveringsperiode starter.

Er man under 25, siger loven man skal aktiveres (mener) efter ½ år., og det samme gælder hvis man er over 50 år.

men der er ufattelig stor forskel på hvor i landet man bor, hvilken AF man er tilknyttet osv. Nogen er meget emsige andre ikke.

Malene nu ved jeg ikke havd slags praktik du ønsker, men du er jo ikke hjælpeløs selvom du er tæt på at nedkomme :o), så se det fra en positiv vinkel eller meld dig syg på dagen. Du kan jo bare sige selvfølglig ønsker du praktik..... og så vente og se havd de disker op med. (eller alternativt selv prøve at finde noget du ønsker)

Jeg har gået ledig on off de sidste par år, og da min aktiveringsperiode skulle starte bad jeg om at komme på PC kursus og vupti var jeg afsted. AF skal man møde åbentsindet, for ja bliver man uvenner med dem kan de faktisk tvinge ud i meget sjovt er min erfaring.

jeg er tilknyttet vikarbureau og har den aftale med dem at hvis AF ringer med noget jeg absolut ikke ønsker, ja så får jeg det 1. vikariat der havner på bordet også selvom det ikke er spændende.

men pt er jeg ude som vikar, hvilket jeg har været i over ½ år, så pt har jeg ingen kontakt med AF

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Karina.
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 11:00
Ja du har vist ret med det halve år hvis man er under 25år og 52 uger hvis man er over 25år. Jeg selv er 27år og er i 2. ledighedsperiode. (n) Min kommune er ikke så emsige eller hurtige, men det er f.eks. Københavns Kommune. 8-) For det har jeg prøvet da jeg boede i Lyngby. Der gik kun nogle ganske få uger så var de der. Så ja det er meget forskelligt fra kommune til kommune.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er endt med....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 11:27
...at være forvirret på et lidt højere plan 8-)

Lene når du nu påstår, at det er forskelligt fra KOMMUNE til kommune, så fatter jeg ikke lige hvad du mener ??
AF dækker jo typisk et amt, så (medmindre man er på kontanthjælp) selvfølgelig kan der være regionale forskelle.
I et område hvor der mangler arbejdskraft inden for et bestemt erhverv, er det helt klart AF`s opgave, at finde ledige som kan opgraderes/efteruddannes til det pågældende område.

Nu ser jeg lige bort fra Malenes situation, for hende synes jeg godt de kunne "frede" til hun har haft sin barsel.

Men ellers synes jeg, det er en rigtig god idè, at man selv gør sig klart, hvad man vil i stedet for at vente på, hvad AF finder på.
Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

aktivering
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 11:59
Der er forskel på, om man er på dagpenge eller på kontanthjælp. Hvis man er på kontanthjælp, er de meget mere emsige med at få en "aktiveret" (som om folk bare sad hjemme i sofaen og pillede næse og drak bajere - hrmf!) Hvis man er i fagforening, er reglerne lidt mere menneskelige, man så har man jo for det meste også en eller anden uddannelse, og så er man åbenbart (ifølge det offentlige) ikke så doven som hvis man ikke har en uddannelse....
0
0
Svar på denne tråd

Malene..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 12:03
Det virker bare helt hen i vejret.

Men, der findes jo regelrytter over det hele desværre 8-)

Jeg håber du slipper udenom, og ellers må du bare prøve at få det bedste ud af de 3 uger.
Så kan det også være at tiden ikke går så langsomt :-)
hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Støt - forbyd dyre6 - med din underskrift

Tilmelding og info om HN-træf august 2005
0
0
Svar på denne tråd

Kontanthjælp
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 13:55
Jeg er på kontanthjælp pt. og har snakket med både AF og AMA i Esbjerg, ingen af de to parter mener at jeg skal i aktivering, ja de spurgte faktisk mig selv om jeg syntes jeg skulle i aktivering. Det er pga. jeg er psykisk og fysisk (lettere) handicappet.

Kan du ikke gå til din læge og få et stykke papir på at du har problemer med bækkenet og ikke er fysisk i stand til aktivering? Eller tale med din aktiveringsrådgiver en gang til, om hun nu mener at du skal afsted når du har det dårligt med din krop pt.

Hilsen Lene

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok alligevel!

0
0
Svar på denne tråd

Puuuha
Forfatter: 
Dato:  25-03-2005 13:44
I har ellers mange gode råd og ideer, men jeg må nok hellere bare få det bedste ud af det.

HVIS jeg overhovedet kan finde et setd der vl have mig.

Når påsken er omme har jeg et par steder jeg kan prøve at ringe - så må vi se hvad de siger. Ellers tager jeg en snak med hende kontak-personen igen - hun nævnte også at hun kunne da godt lige undersøge hvor striks de skulle tage det hvis det var helt galt sååå

God påske!!!

♥ Knuz fra Malene og Barbie-hesten ♥

Min Hjemmeside! ♥ !

Baby's hjemmeside {>

\!/
(@ @)
---oOO-(_)-OOo---
0
0
Svar på denne tråd

Aktivering
Forfatter: 
Dato:  25-03-2005 13:44
Jeg er lige blevet tilknyttet Softadvice i Odense.
Jeg er selv 26 og på vej ud i 2. ledighedsperiode, dvs. jeg har gået 6 mdr. (her gælder det, at første ledighedsperiode under 30 = 6 mdr. over 30 = 1 år)

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lisbeth.
Forfatter: 
Dato:  25-03-2005 20:29
Det jeg mente var at Københavns kommune kun var 1-2 uger om at hive fat i mig, hvor i mod Helsingør kommune var 1-3 måneder om det samme. Københavns kommune er meget emsige og lige glad med hvad man gerne vil arbejde med og sætter folk til ligegyldige ting som man intet kan bruge til.

Helsingør kommune er mere nede på jorden og mere menneskelige og ser på hvad folk gerne vil arbejde med og så hjælpe med det, hvis de kan. I øvrigt er det min kommune der skal aktivere mig hvis de menere det, ikke amtet.

I øvrigt sidder jeg ikke på min flade og intet gør selv for at finde noget arbejde eller komme på nogle kursuser jeg evt. kan komme på.

0
0
Svar på denne tråd

Sygemeldt
Forfatter: 
Dato:  13-04-2005 16:43
Ja så endte det med at min læge sagde stop.

Jeg havde ellers været ude og arrangere først praktik på rideskolen, men det blev dog lavet om til et todages kursus da min kontakt-person følte det var et bedre tlbud til mig.

Men så var jeg ved lægen - han ville slet ikke høre tale om det - sådan som jeg gik og havde det i forvejen.

Så fra idag sygemeldt, og det går så over i barsel den 17 maj.

Rart nok at jeg ikke skal spekulere mere i det nu ;-)

♥ Knuz fra Malene og Barbie-hesten ♥

Min Hjemmeside! ♥ !

Baby's hjemmeside {>

\!/
(@ @)
---oOO-(_)-OOo---
0
0
Svar på denne tråd

Skønt Malene
Forfatter: 
Dato:  14-04-2005 18:53
Det virkede jo også bare for latterligt.

Jeg går fra omkring 1 maj - min afløser styrer det allerede med hård hånd - og da jeg jo har 6 ugers ferie til rådighed fra 1. maj - tager jeg lidt inden jeg går på barsel.

Så puha - små 14 dage tilbage på arbejdet - og så skal jeg altså prøve at få slappet lidt af op til fødslen :-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

Tilmelding og info om HN-træf august 2005

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider