Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

hvad børn dog siger
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 11:14
blev vækket kl. 5.55. af mit yngste barn (ellers så udpræget B-barn) der gentog et spørgsmål, som jeg ellers klogeligt har forsøgt at undlade at svare på gennem et par måneder,- nemlig: hvis jorden pludselig drejer den anden vej rundt - går tiden så baglæns?

Kvalificerede svar der kan få barnet til at holde k... belønnes gavmildt herfra.......

KH

Annette

Hus til salg i Birkerød. Se : Robinhus villa id. : 25090 eller klik på linket - http://www.robinhus.dk/ejendom/default.asp?boligid=25090
0
0
Svar på denne tråd

Kan du ikke bare sige NEJ...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 11:20
... spørgsmålet er jo alligevel hypotetisk - håber jeg da...?

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Ganske enkelt
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 11:20
NEJ ;-D

Hvis ungen så spørger hvorfor? Så bruger du bare klassikeren: "fordi jeg siger det" - "og stik så i seng med dig" ;-D

Øhm - og nu er det så tydeligt for enhver at jeg ikke er pædagog ikk? :-D
hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Støt - forbyd dyre6 - med din underskrift

Tilmelding og info om HN-træf august 2005
0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 11:30
Min første tanke er kan jorden overhovdet dreje den anden vej??
Dette ville jeg undersøge,og evt.om der forligger en grund til jorden evt. ikke kan dreje den anden vej..

Ja min søn ville ikke stille sig tilfreds med et nej,så jeg synes du skal undersøg sagen..

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Manden min...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 11:44
ved en masse om den slags underlige ting. Han siger, at det kan du roligt svare nej til.
Så vrøvlede han en hel masse mere, om at hvis man kunne bevæge sig præcis med lysets hastighed ville tiden stå stille. Altså tid har noget med hastighed at gøre.
P.S. hvis det ikke er helt korrekt, er det helt sikkert fordi jeg har misforstået hans forklaring. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Ville nok svare
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 12:01
Det ved jeg ikke - det er en spændende tanke - hvad tror du? og så lytte lidt til de tanker der havde bragt spørgsmålet på bane.

Man behøves jo ikke altid at gi´ barnet indtryk af at man ved alt. Hvis han alligevel virker som om et svar er påkrævet for at få ro - så kunne du jo svare at det tror du ikke men at I da kunne undersøge det eks. på biblioteket/eksperimentariet eller lign. en dag.

MVH
Anne

0
0
Svar på denne tråd

Der vil
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 15:32
nok nærmere være byttet om på dag og nat, men tiden ville stadig fortsætte sin vante gang.

Hilsen,

Anja :-P

0
0
Svar på denne tråd

her i hytten
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 21:37
er der kommet forår Lucas kl. 05:15 MOOOOOAAAAR sig lige til fuglene udenfor de larmer... :-P eller i dag da jeg hentede ham "aaaaaaj Lucas du godt nok sat til af snavs" Lucas.: Altså mor det ikke SNAVS det MUDDER.. :-P
Vho intet vover intet vinder

Bliv medlem af "Hygge Gumpernes Klub"
Se hvordan på min præsentation
:-) :-D
0
0
Svar på denne tråd

Jamen det
Forfatter: 
Dato:  19-03-2005 17:52
var da ret genialt udtænkt og et meget intelligent spørgsmål. Mine er ikke så filosoferende endnu, men der kommer da indimellem et par guldkorn.

Vi er blandt andet startet op med slankeklub i familien, hvor jeg mødes med mine søstre og min mor en gang om ugen til fællesvejning (ja, vi står jo altså på vægten en ad gangen :-) ). Herhjemme stiller min dreng sig på vægten og spørger spændt "Mor, er jeg fortabt" 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvis jorden drejer den anden vej rundt...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2005 19:10
...med samme hastighed som før (eller som nu) vil ikke ændre på "hvad vej tiden går".

Men hvis jorden drejer hurtigere rundt end den gør nu, bliver dagene og nætterne kortere (i minutter) - og hvis jorden drejer langsommere end nu, bliver dagene og næøtterne kortere (i minutter).

Forskellen på dagens længde i sommer og vinter skyldes jordens hældning i forhold til dens bane omkring solen. Jorden står jo "på skrå" i forhold til dens eliptiske bane om solen.

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

Hehe..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 18:47
Altså de unger er bare så kloge, dem skal vi til at lytte lidt mere til.. Man bliver bare imponeret gang på gang. Jeg ville nok også bare svare at jeg ikke ved det, men foreslå at vi kan prøve at undersøge det..

99E, rigtig godt svar, men måske er det ikke lige den smøre adian skal fyre af næste gang hun bliver spurgt.. ;-)

Katja

>o< Alt det, der irriterer os hos andre,
kan føre os til en forståelse af os selv
>o<

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg mener nu
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 19:03
At hvis Jorden drejede rundt med lysets hastighed, så ville tiden måske nok stå stille- men det ville vi ikke have glæde af, da den forlængst ville være splittet ad.

99E- hvis jorden roterer *langsommere* så ville døgnet blive *længere*.

Venus er retrograd (drejer mod uret), og der går tiden ganske som alle andre steder i vores solsystem. Men et godt spørgsmål er det da! ;-)

MVH xtiny

<--!whitay> i just wanna kill mysql
<--!whitay> myself*
<--!heaika> that's an odd warning..
<--!whitay> mmm stupid reflex typing
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

xtiny - hvordan ved du det
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 09:34
Har Venus da ur?

;-)
0
0
Svar på denne tråd

hahaha
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 09:41
Hvis og hvis - men det gør jorden jo heller ikke!!!!

Har Venus da ur? - Fnis.....selvfølgelig har venus da det - ellers kunne den jo ikke GÅ imod uret, vel dumme? :-P

Men der findes en glimrende serie for børn, der er lidt videnskabelig - hvor man kan få svar på alle denslags spørgsmål om solen og stjernernen, om pyramiderne og om hvorfor en regnorm er til.
Men jeg kan bare ikke huske hvad serien hedder.
Så mit bedste råd er : find den bog og stik ungen den - så får du en halv times fred - indtil næste spørgsmål.....

Man kan osse bruge Cruelles metode - men det er nok allerede for sent, for du har jo lært ham - som alle vi andre ubetænksomme - at det er godt og sundt at spørge og være videbegærlig.
Gør det ikke, I nye mødre - lær dem noget mere kæft trit og retning - så I ikke skal pines som os andre.
;-D

Mange hilsener Lone

se flere billedredigerimger på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Nej....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 00:50
...tiden ville gå som den plejer, forudsat jorden roterede om sin egen akse i samme hastighed som den gør p.t.

Men solen ville stå op i vest og gå ned i øst. (Tidsforskydningerne på jorden ville selvfølgelig også være omvendt, men det behøver du nok ikke komme ind på) ;-)

"Æsler er bare dejlige"
0
0
Svar på denne tråd

Aha men så kommer
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 20:46
vi ind på Den "Specielle relativitetsteori" og den almindelige, hvor Einstein går ud fra at Tidens Pil har en retning, nemlig fremad.
Tiden kan ikke gå baglæns (det kan den nu godt i kvantemekanikken- men nu taler vi opm makro-tilstande) i hverdagen.

Hvor jeg ved det fra?
Prøv John Gribbin "PÅ sporet af Scrödingers kat" og Tor Nørretranders "Det udelelige".
Ellers har jeg andre bud..!

MVH xtiny

<--!whitay> i just wanna kill mysql
<--!whitay> myself*
<--!heaika> that's an odd warning..
<--!whitay> mmm stupid reflex typing
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider