Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Börn i Dk...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 10:28
Ja jeg overvejer stadig at flytte til DK :) Men er lidt tilbageholdene, for man ved jo ikke om börnene kommer til at trives, hvad synes i om börnehaverne i DK ???
Jeg kan jo godt li. de er så billige her i Sverige, og at de får varmt mad hver dag osse i skolerne.

Havde det bare väret mig, så var jeg flyttet men jeg er så bange for at börnene måske ikke vil trives. Er det bare mig der er kylling ?

Jeg havde tänkt på Vordingborg, så hvis du kender byen og dens börnehaver og vuggestuer/dagpleje må du godt lige skrive en linie :)

Hilsner
Lisab. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er fra Vordingborg..
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 12:03
Og kan sørme godt forstå dine overvejelser.
Men min holdning er, at trives du er er glad, tror jeg det samme gælder for dine børn. Hvis du seriøst overvejer at flytte, er det efter min mening bedre at gøre nu imens dine børn er små, og før de starter i skole.
Jeg tror ikke børn tænker så langt frem, de lever i nuet, og er hurtige til miljøskift.
Hvis du går og er trist og med en masse tanker, vil de nok hellere have en glad og tilfreds mor.
Mht. Vordingborg er jeg selv opvokset der, dejlig by. Dog er jeg flyttet lidt udenfor Vordingborg nu, så selve børnehaverne kender jeg ikke så meget til, andet end jeg nærmest boede op ad en. Den ene dagplejemor jeg kender er mægtig flink, men der er selvfølgelig altid forskellige holdninger, det vil der altid være.
Pøj pøj med beslutningen...

Christine
0
0
Svar på denne tråd

børnehaver
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 15:13
Jeg er pædagog så jeg har en rimelig fornemmelse af DKs børnehaver/vuggestuer generelt, kan ikke udtale mig specifikt om Vordingborg. De danske børnehaver/vuggestuer er gennemsnitligt langt ringere end de svenske. Der er så vidt jeg ved flere børn pr stue og færre voksne. Der er ingen varm mad i børnehaverne, og en del vuggestuer har også været nødt til at spare det væk. De fleste steder har man været ramt af besparelser, som går hårdt udover vedligeholdelsen af bygningerne med dårligt indeklima til følge. Jeg ville foretrække de svenske institutioner, hvis jeg skulle vælge! Mht dagplejere, så kan man være heldig og finde en rigtig guldklump, som har en skøn personlighed, er glad for børnene, er fagligt velfunderet og med masser af energi. Man kan også være uheldig og støde på sådan en som min gamle nabo. Hun råbte og skreg ad børnene, og hvis man skulle vurdere udfra hendes egne børn, så besad hun ikke de helt store pædagogiske evner. Jeg har sågar overrasket hende i en gang at stå og råbe: Kan du så holde din kæft! til en 10 mdr gammel baby, som skulle sove og ikke kunne falde i søvn uden at blive rokket. Hendes undskyldning var, at barnet var forkælet! Oh, hvilken indfølingevne! Nå, det var et sidespor....

Medmindre du har et eller andet i Danmark, som kan gøre jeres liv her bedre end det er i Sverige, så ville jeg blive derovre, hvis jeg var dig.....

Stine
0
0
Svar på denne tråd

Børnehaven da ok
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 15:41
Nu bor jeg på Lolland, så det er selvfølgelig der, hvor mit barn går i børnehave, men jeg er generelt glad for mit barns børnehave - og hvad vigtigere er, mit barn er glad for sin børnehave.

Jeg kender ikke meget til svenske børnehaver og meget kunne være bedre i "vores" børnehave, men jeg tror, at det i bund og grund handler om forventninger. Hvis danske børnehaver ikke kan leve op til dine forventninger, så bliver det jo svært ;-)

Jeg kan ikke råde dig i hvorvidt du skal flytte til Danmark, men måske var det en ide, at begynde processen. Det skal forstås på den måde, at I jo først skal finde ud af, hvor i Danmark I eventuelt kunne tænke jer at bo. Det har jo afgørende betydning for, hvor børnene kommer i børnehave. Så er det herfra muligt at undersøge børnehaverne lidt nærmere, for at se om de kan leve op til de forventninger, du har til en børnehave.
Det tror jeg, at jeg ville gøre, hvis det var mig.

Hilsen

Nat

Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford
0
0
Svar på denne tråd

De overlever jo
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 21:29

Hvor utroligt den end lyder, så overlever danske børn altså at gå i institution - også uden varm mad hver dag.

De overlever også at gå i skole - igen uden varm mad hver dag - og de fleste af dem får en uddannelse og et arbejde.

Selvom de svenske institutioner er bedre og billigere end de danske, så er institutionslivet altså ikke hele livet, hverken for børn eller forældre - og selvom institutionerne fylder meget, lige i de år, der er brug for dem, synes jeg altså det er at tillægge daginstitutionerne alt for stor betydning, at lade kvaliteten af en daginstitution afgøre et livsforløb.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider