|
|
| Digital kamera... |
| Forfatter:  |
mizz_kitty |
| Dato:  |
16-03-2005 10:06 |
|
Hej alle!!
Jeg fik jo svar på mit spørgsmål om altankasserne, og det vil jeg da gerne sige tak for... Så er det jo bare om at komme igang!
Her kommer så mit næste spørgsmål!
Jeg skal snart til at overveje hvad jeg ønsker mig i fødselsdagsgave... Dumt sagt egentlig, for jeg ønsker mig et digital kamera.
Men hvilket?? Hvad kan jeres og hvad var prisen?? Er nogenlunde sikker på at min familie kan skrabe omkring 1000 kr sammen, og jeg kan selv lægge mellem 500 og 1000. Altså kan jeg nok give op til 2000 for det. Men hvad skal jeg vælge??
Inden der er nogen der foreslår Olympus, så er det udelukket. Har haft et almindeligt af denne slags, og det virkede aldrig, og min veninde havde et der var et år nyere end mit, og det virkede heller aldrig! Så kald mig bare overtroisk, men Olympus skal det ikke være!
Med venlig hilsen
Henriette!
P.S. kan man få et digital kamera eller noget software som kan ændre farve billeder til sort/hvid??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har et Canon |
Katja |
16-03-2005 10:19 |
|
Hej Henriette
Jeg har et Canon Powershot A70. Det er købt i Bilka for ca. 2500,-. Jeg synes det er en godt kamera, der er nemt at betjene, men der er jo masser af modeller og mærker på markedet. Det jeg synes du skal være opmærksom på er:
Pixeltal - helst mere en 3 mio.
Optisk zoom - helst 3 gange eller mere
Mærke - køb et anerkendt mærke. Fx Canon, Olympus (de laver altså rigtig gode kameraer!!)Minolta, Sony, HP eller lign. Det er nemmere at få reperaret, hvis der skulle være noget galt og det siger som regel også lidt om kvaliteten.
Batterier - jeg synes, det er en klar fordel med alm. batterier fremfor en opladelig batteriblok. Så kan man altid bare købe en pakke batterier, hvis man nu løber tør for strøm et sted, hvor man ikke lige kan lade skidtet op. Jeg har købt en oplader og opladelige AA-batterier. Det er selvfølgelig billigere i længden.
Der følger software med stort set alle kameraer og mange gange også et lille billedredigeringsprogram, og det er en simpel ting at ændre fra farve til sort/hvid. Hvis du bestiller print af dine billeder, skal du blot bestille sort/hvid selv om billederne er taget i farve.
Det er nemt og sjovt at have digtal kamera.
God fornøjelse.
Mange hilsner
Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hp 707.. |
Lisab.(Juul) |
16-03-2005 10:23 |
|
Rigtig godt kamera, aldrig haft et bedre, koster ca. 1900 kroner..
Hilsner Lisab. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| HP...... |
|
|
Jeg har et HP og er rigtig glad for det.. Det virker altid og tager nogle gode billeder... Mine forældre har også haft(blevet stjålet) et HP (anden model) som de også var rigtig glade for..
Lars
Den halte ser, den blinde går, ved fælles hjælp de målet når.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet