Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

fosterskøn?
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 19:18
hvem har erfaringer med store babyer? eller med fosterskøn generelt? Jeg blev en smule forskrækket ved sidste jordemoderbesøg... :

Jeg havde inden jeg blev gravid en BMI på 22 (170-65 kg) hvor 20-25 er normalvægtszonen. Så læser jeg at nu vejer 1 ud af 5 nyfødte mere end 4000 gram, men at disse fortrinsvis fødes af overvægtige eller kvinder med sukkersygeproblemer.

Jeg er 41 plus 5 i dag og fik "buller" skønnet til 4300 for et par dage siden. Inden dette jordemoder besøg kom jeg desværre til at læse om fødsel i en gravid-bog. "Der arbejdes nu på at udarbejde generelle retningslinier for hvornår der skal udføres kejsersnit ved fødsel af store børn, idet disse har en øget risiko for at sidde fast ved skuldrene".

Hvor meget kan en jordemoder tage fejl? og hvordan kan det være at medium damer får mega babyer? og har nogen prøvet noget der ligner?

Sidse, 42. uge, og igangsættes midt i næste uge, hvis intet er sket.
0
0
Svar på denne tråd

Uden at skulle være for klog.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 19:22
... da jeg kun har prøvet en enkelt fødsel af min skønne datter på 4.010 kg. synes jeg at du skal tage det helt roligt. Det bliver også vurderet mens du om jeg så må sige - ligger på føde briksen om babyen er for stor for dig at føde eller ej.

I øvrigt fik jeg helt kolde fødder da jeg fik af vide, at min baby var på omkring 4 kg - og jeg satte et indlæg her på HN hvor jeg hørte til erfarringer med at føde store børn - hvilket blev lidt manet i jorden, da flere af de stærke kvinder HN er beriget med - har født langt størrer babyer end "blot 4kgs"..

Jo mere man læser og hører - jo mere forvirret og bekymret bliver man - derfor læste jeg intet om at være gravid mens jeg var det..

Held og lykke..
.
Kh
Gitte

Ejer af den smukke brogede hingst Jack D. (tilbyder naturlig bedækning f.eks. inkl. sommergræsning), og nordbakke vallak Balder :-) Bestil tid nu til bedækning

KÆLEDYRSKOMPAGNIET

0
0
Svar på denne tråd

Hej Klara
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 19:39
Slap af - jordemødrenes skøn er +/- 1 kg, så man skal ikke bekymre sig på forhånd. Jeg har hørt om et uendeligt antal, som blev skønnet til x,x antal kg af jordemoderen og resultatet blev et helt andet, så deres forudsigelse er at sammenligne med vejrudsigten.
Selv blev jeg sat til 4000g og fødte en perfekt gennemsnitsdreng på 3510g, så det....

Ullan
0
0
Svar på denne tråd

Rolig...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 20:09
Jeg blev skønnet til en baby på 4400, men fik en på 4880g. og målte 59 cm.. Fødslen varede under 4 timer fra den mindste start til det var overstået. Jeg målte ved graviditets start 64 kg, 174 høj..

Det skal nok gå.. Min JDm sagde at de store børn er nemmere at føde da de selv arbejder med.. Begge mine har været så store.. NO PROBLEM:::
:-D
0
0
Svar på denne tråd

de tager ofte fejl.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 20:32
De tager meget ofte fejl både når de skønner, men også ved scanning.

Min ene datter blev ved scanning og jdm. vurderet til 4000 gr. kort tid før hendes fødsel, hun vejede 4700 gr.

Min anden datter blev vurderet til at være pæn stor, hun vejede kun 3400 gr.

Vores nyfødte søn blev først vurderet ved scanning af en til 3400 gr. 5 dage efter sagde en læge ved scanning at det ville blive et meget stort barn 4200-4500 gr... og ud fra scanningsmålene vejede han 4000 gr. 14 dage efter blev han født, vejede da 4000 gr.

Så du kan kun bruge deres skøn, som et skøn..

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Jm kan sagtens tage fejl
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 22:26
gabriel blev skønnet til 3100 men vejede 3650 . og var 52 cm .
jeg har hørt det ikke gør ondt at føde store børn ..
Så du skal nok klare det klara .

Mvh louise

www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd

Vil KUN sige een ting
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 23:20

Gør lige dig selv en tjeneste, tag en dyyyyb indånding, og så ikke stresse dig selv op til noget, som ikke er der.. For det er ikke godt hverken for dig eller den bette at du stresser.. og slet ikke nu, sååå tæt på fødslen.. Så slap heeelt af.. :) :) :) :) :)

Ved gooodt at det er svært, at gøre som førstegangs fødende, men jeg har trods alt været turen igennem nu 3 gange.. :) :) :) :) :)

Og kan du såååå få den unge ud, jeg vil se billeder af vidunderet NU... :) :) :) :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd

Toke....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 23:33
...var jo ved fødslen 4600g og 59 cm. Pænt stor. Det var ikke værre at føde ham end hans storesøster, som vejede 1 kg mindre. Der skulle måske presses lidt hårdere denne gang, men det var da så også det. :-)

Du skal ikke være bekymret over at føde et stort barn. De store er ofte nemmere at føde end de bittesmå, og de store er jo stærke og levedygtige. Tænk, hvis du havde født for tidligt og fået et lille nips på 2000g og 45 cm...alle de bekymringer man ville ha' på det lille pus's vegne! Det slipper du for nu, fordi du får et stort og stærkt barn. :-)

Og så er det helt utroligt, hvad kvindekroppen kan klare, så skub du bare bekymringerne væk og glæd dig til at blive mor. :-)

Camilla

NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! :-D

0
0
Svar på denne tråd

Sofie...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 11:00
blev skønnet til 4500 g. da jeg var i uge 41, hun kom til verden i uge 41+6 og der vejede hun 4150 g. Ok jeg er så også overvægtig, men det skal lige siges at jeg selv var stor, da jeg kom til verden og min mor var ikke overvægtig.

Tror ikke det er være at føde store børn end små, der skal må presses lidt hårdere, men tilgengæld er der jo også noget at presse på og de kan bedre holde til det uden at blive stresset.

Jordemoderen tager tit fejl når hun skønner barnets vægt, tror som oftest at de skønner lidt større, de var i hvert fald noget overrasket over Sofie ikke var større.
hilsen rikke buus

Hingsteføl fra 2004 sælges.

Ny hjemmeside

>
Se min hjemmeside om min datter

Jeg er medlem af "Hygge Gumpernes Klub"
0
0
Svar på denne tråd

piist Klara
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 11:39
så er de store børn også tit dem der ik siger så meget, de er jo store af fødsel og skal ikke "indhente" noget som de små ska... min yngste Lucas var en stor baby og han sagde aldrig et kuk og var endda amme barn i 19 mdr. :-)hans storebror som var en bette fis ved siden af ( 2700 vejede storebror)
han kunne brokke sig som spæd og han var amme barn i 22 mdr. SÅ helt rolig som EG siger, og du blir også "normal" dernede igen og det hele trækker sig sammen som før du fødte.. Held og lykke til..
Vho intet vover intet vinder

Bliv medlem af "Hygge Gumpernes Klub"
Se hvordan på min præsentation
:-) :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider