Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Husmoder råd søges.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 18:13
Det dumme vasketøj... hvad pokker gør man ved det som BURDE være hvidt???

Jeg har store problemer med at holde/få hvidt vasketøj til at være/forblive hvidt?!

Specielt hvidt undertøj og især gemalens hvide boxer i bomuld/lykra.. De bliver blå, nogle steder er det værre end andre..og ja det er ikke særlig fikst! Det er hans cowboy bukser smitter af... Plus hans hvide tennis sokker som får en ubehagelig gul/orange farve (bruger dem til badminton hvor hans tæer sveder meget!) De er umulige at få hvide igen..

Har indtil videre prøvet:

At vaske dem (sommer + hylere) ved 60 grader (selvom der står max. 40 i vaskeanvisningen - de krympede dog ikke men tror 60 grader er max)

Tilføjet Biotex plet fjerner i vasken..

Tilføjet Vanish i vasken..

Lagt dem i blød for vask..

Min nu sidste og desperate ide er klorin men det ødelægger bare stoffet såeh... har I nogle ideer? Hvad pokker gør man??

Hygge - Lise :-)

0
0
Svar på denne tråd

Først og
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 18:29
fremmest bør hvidt kun vaskes med hvidt! Dernæst findes der vaskepulver til hvid vask og til farvet vask. Hvis man ellers tror på den slags....

Ellers har jeg også hørt at lidt Klorin er det bedste, men fastgroede pletter er ikke til at få af igen...

C
Det er altid godt at vide hvor man har sin familie og sine venner, uanset om man behøver dem eller ej.
- Peter Plys -
0
0
Svar på denne tråd

Hvidt...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 18:52
vaskes alene og ellers kan du vaske det i klorin, såfremt der overhovedet ikke er andre farver i tøjet end hvid.
hilsen rikke buus

Hingsteføl fra 2004 sælges.

Ny hjemmeside

>
Se min hjemmeside om min datter

Jeg er medlem af "Hygge Gumpernes Klub"
0
0
Svar på denne tråd

Mit forslag:
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 18:55
Farv det sort :-D

Some people knows how to appreciate irony...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg køber den billigste
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 19:56
pakke med vaskemiddel der kan købes i brugsen.

alt hvidt undertøj og hvidestrømper får en gang på 60-70 grader i maskinen.

selv om gemalen og knægten bruger hvide strømper på værkstedet, ( motorcykel værksted og latsbilværksted) bliver det hele fint hvidt.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

0
0
Svar på denne tråd

kalkfjerner
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 20:36
huske kalkfjerner til de alle vaske, det hjælper især tydeligt på at det hvide tøj forbliver hvidt.

Men som de andre også skriver er det helt nødvendigt at hvidt KUN vaskes med hvidt - dvs igen beige, off white, lyseblå eller andre farvede ting, selvom de virker lyse.... Strengt forbudt!
Vaskemiddel med lidt blegemiddel er også godt.

Prøv det, og hvis det ikke virker, så gør som arose skriver ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hmm....klorin
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 08:12
Jeg har skam vaskepulver udelukkende til hvidt, farvet, sort og uld... og vasker kun hvidt med hvidt, sort med sort osv osv...

Må lige prøve med kalkfjerner.. for klorin er jeg ikke meget for. I løbet af no time smuldrer tøjet.. :-/

Tak for jeres råd.. hvis intet virker må jeg ty til aroses råd ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger hexafosfat...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 11:12
... sammen med hvidt tøj og kogevask.

Det holder ikke alting kridhvidt i længden (det har noget med vandet at gøre, tror jeg), men det hjælper langt hen ad vejen.

Jeg køber det i Matas.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Blånelse
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 13:18
Tidligere brugte man blånelse i hvidvask, for at få det kridhvidt!
0
0
Svar på denne tråd

JG.....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 15:20
Jeg troede kun der fandtes Blånelse til kulørt tøj? Endnu et tip - det må jeg lige undersøge.. savner at have HELT hvid tøj...

0
0
Svar på denne tråd

Eddike i stedet for skyllemiddel
Forfatter: 
Dato:  10-03-2005 21:55
Kan hindre afsmitning af kulørt til hvidt. Det er især godt til de første ganges vask af tekstiltryk. Desuden er det godt til sort, det holder farven bedre.

Nogen menneskers sved sætter farve i tøj- det burde dog forsvinde ved en 60 vask. Måske lidt talkum i sokkerne før badminton?

Jeg har samme problem med en bh- troede egentlig, det var deodorant, men det er altså fordi der er kunsstof i. :-P

Nu er jeg lidt miljøflipper (og al vores spildevand render ud i en afvandingskanal så vidt vides). Så jeg bruger svanemærket vaskepulver (Brugsens Bluecare), Minus Kalk til vask (sparer på vaskepulveret i betydelig grad ;-) ) og kun eddike som skyllemiddel. Eddike er også godt til uld i skyllevandet (næstsidste hold).

Håndklæder osv der skal suge, suger dårligere med skyllemiddel. Og så den kunstige ækle duft. :-P Eddike neutraliserer lugt.

Der er næsten aldrig grund til at købe sig fattig i skrappe kemikalier.

Hænger man så sit hvide tøj ud i vorherres eget solskin- så bliver det bleget helt gratis- og dufter skønt. :-)

MVH xtiny

<--!whitay> i just wanna kill mysql
<--!whitay> myself*
<--!heaika> that's an odd warning..
<--!whitay> mmm stupid reflex typing
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Hil dig xtiny!
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 16:02
- Det var præcis det jeg ville sige :-)

Og så må man altså ikke vaske i KLORIN!!! :-@
Er I da helt gale, det er simpelthen så giftigt - og tilmed helt unødvendigt. >:-( (løftet pegefinger)

Nej, følg xtinys gode råd! (y)

Mvh. Signe

Gotlandsruss - hvad ellers ?!

STUTTERI ENGBAKKE

A-præmieret hingst bedækker hos mig fra 1/7. Læs om ham på hjemmesiden!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider