Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Gravid??? - Nogle erfaringer
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 13:40
Min kæreste og jeg har "endelig" besluttet for at det er på tide at få børn

Jeg stoppede med mine p-piller i slutningen af december, og har haft regelmæssig mens hele tiden - men ikke denne gang. Jeg er nu gået en uge "over tiden". Jeg har prøvet at tage en graviditetstest men den var negativ.
Men samtidig har jeg det meste af dagen en smule kvalme, min mave er oppustet og har mange gange i løbet af dagen, lidt ondt i venstre side - lidt som mens smerter bare meget mildere. Og så er jeg bare meget træt.

Nu vil jeg bare høre om der er nogen der har erfaring med dette, da jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre.
Prøven var jo negativ - men jeg har det altså ikke som jeg plejer.
Er det mig der er hysterisk eller???

0
0
Svar på denne tråd

Du kan til
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 13:42
enhver tid få taget en gratis test hos din læge.

Du kan ringe til dem og aftale med sygeplejesken at du kommer og er der noget at se/spore, så kan hun sørge for du kommer ind til lægen.

Held og lykke med det hele.

Miniature heste sælges samt en enkelt mini-knabstrupper.
Bedækning tilbydes ved Dk´s mindste avlsgodkendte miniature hingst.
3 års kat 1 hoppe sælges
Hvor er du som tilbød hjælp til min søster´s hest.
0
0
Svar på denne tråd

Ihh altså
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 13:46
Jeg tog 5 graviditetstest før den viste positiv - men jeg blev ved fordi jeg bare var sikker på at jeg var gravid, og ikke kunne forstå at den ikke viste det.

Så - 5 forsøg skulle der til før at testen blev "rigtig" :-)

Vent nogle dage - og så tag en igen - eller tag til lægen med en morgen urin prøve. Så skal du sikkert bare se løjer :-P

Det KAN selvfølgelig også være det faktum at du gerne VIL være gravid der spiller ind, og derfor forsinker din mens lidt - det har man jo også hørt om.

Krydser fingre for at det er den første teori der gør sig gældende her ;-D
De bedste hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Husk HN-Træf august 2005

Hn-træf 2005
0
0
Svar på denne tråd

både og...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 14:29
det er jo ikke vanvittigt mange forsøg i har haft... og din krop har kun kørt uden falske hormoner i ganske kort tid, det kan godt give en uregelmæssighed.

Når man ønsker at være gravid - eller er bange for at være det - i det hele taget er spændt, så kan det forsinke ens menstruation. Jeg har været 2 måneder "over tid", og der skulle en blodprøve til før vi kunne sige at der helt sikkert ikke var bid. En gang imellem kan en menstruation helt springes over - uvist af hvilke årsager.

Det kan også være at du er gravid, men at hormonkoncentrationen i din krop endnu ikke er høj nok til at det kan afsløres i en urinprøve.

Jeg ville ringe og få en tid hos lægen, så kan du tage en urinprøve med og få en snak om hvad der er los... det er den eneste måde at få vished på.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa......
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 16:23
Jeg stoppede med p-pille for 2år siden og blev gravid i nov sidste år, skal føde til august....

Så der kan gå tid...

Min læge fortalte at der kunne gå mange år før p-pille effekten var helt ude af kroppen ved nogle personer, derfor stoppede jeg med dem for to år siden og det er jeg glad for for eller kan det være der var gået endnu længere tid.

Gå evt til lægen og få hjælp til at finde ud af hvornår du har ægløsning osv, det kan måske "jave" lidt på det...

Håber det lykkedes for jer...
0
0
Svar på denne tråd

kan snyde
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 22:18
de test kan altså snyde, jeg havde også kvalme var evig træt osv osv. men testen viste ikke noget, så vi troede det var indbildning, men jeg fortsatte med kvalmse osv osv, og vi tog så en test mere, som pludselig var positiv, såe... køb nogle flere tests :)

En god hest er en hest med 4 ben og en hale!
:-P

Jeg har 5 dages adgang til DBA

Med Venlig Hilsen Mette R
0
0
Svar på denne tråd

Nemlig...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 23:41
..selvom prøven er negativ kan du godt være gravid. :-) Vent en uge og tag en prøve mere. :-)
Og man kan sagtens blive gravid hurtigt efetr man har smidt p-pillerne. Min fætters kone nåede ikke at få menstruation før hun blev gravid efter at have smidt pillerne væk! :-) Så det kan gå lynhurtigt! :-)

Men du kan også være falsk gravid, som andre har pointeret. Den eneste måde at finde ud af det på er jo at du enten får din mens eller at du tester indtil du er sikker! :-)
Min læge anbefaler at man venter til man er ca. 3-4 uger over tid. Så er man næsten 100% sikker på at få et korrekt resultat. :-) Selvom der jo er enkelte undtagelser. :-)

Held og lykke med det. :-)

Camilla

NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! :-D

0
0
Svar på denne tråd

Gravid efter piller
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 11:27
Som de andre skriver, så kan der gå lidt tid før testen kan måle indholdet af hcg i din urin - det er det hormon kroppen producerer når man er gravid.

Med Filippa testede jeg positiv samme dag som mens udeblev, med Mikkeline viste den negativ i næsten 14 dage over tid og derfor kun svagt positiv.

Mht. at blive gravid efter piller, så blev jeg gravid med Filippa inden jeg nåede at få mens og det efter ca. 8 år uafbrudt på pillen.

0
0
Svar på denne tråd

Du kan sagtens
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 20:19
være gravid allerede for det var jeg. Jeg stoppede med mine p-piller og efter KUN 1½ mdr var jeg gravid, og jeg har altså taget mine piller hverdag 12 år i træk.

Så det er da muligt du kan være tidligt gravid. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til lægen og få taget en blodprøve, så får du et ordentligt svar.

Jeg nåede aldrig at tage en hjemmetest, for vi troede ikke at det allerede var lykkes for os, jeg fik taget blodtesten da vi alligevel skulle tjekke om jeg havde haft tokseplasmose (staves???) den der kattesygdom, da vi har 3 katte.

Så et held og lykke skal du da have med herfra.

0
0
Svar på denne tråd

Min var også....
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 14:41
... negativ indtil jeg var gået en uge over. Jeg blev ligeledes gravid i første forsøg... måske er der en sammenhæng?

Held og lykke.

Vh

Julie

Hvor skal din hoppe bo med sit føl til sommer? Kig på min præsentation hvis I mangler husly.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad så Trine?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 15:28
Har du fundet ud af om der var "gevinst"? :-)
De bedste hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Husk HN-Træf august 2005

Hn-træf 2005
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider