Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Forlovelse
Forfatter: 
Dato:  04-03-2005 08:54
Jeg har lige et spørgsmål i forbindelse med forlovelser.

Min kæreste og jeg har overvejet at forlove os nu da jeg jo er gravid og vi ikke helt har overskudet, lysten endnu og pengene til at gifte os. Så det er lidt en kompromiløsning med at forlove os, og vente 2-3 år med det store bryllup.

Nu kommer spørgsmålet så til jer forhåbenlig garvede seniorere:

Selve forlovelsen er det et frieri??? Siger man at han har friet eller hvad gør man???

0
0
Svar på denne tråd

øhh hmm
Forfatter: 
Dato:  04-03-2005 09:02
nej du skal ikke sige han har friet men at i forlover jer og forlovelsen er jo et tegn på man gerne ud i fremtiden vil gifte sig... sådan som jeg forstår det i ældre tid var det et løfte om kommende ægteskab
Mange Hilsner Henriette {>
SE MINE SKØNNE PLETMULER!!!
;-D ;-) B-) ;-D

medlem af
AHNA<

EJENDOM SÆLGES
0
0
Svar på denne tråd

forlovelse
Forfatter: 
Dato:  04-03-2005 09:08
Vi blev forlovet den dag min mand friede til mig, så man kan jo gøre det på flere måder.

Pøj pøj med det.

Mvh Lene

Lillevangs heste er de bedste
0
0
Svar på denne tråd

En forlovelse...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2005 10:16
...er jo i grunden et løfte om, at man er "reserveret for hinanden med henblik på senere ægteskab" - man er LOVET for hinanden.
:-)

Så er man forlovet, burde det jo ligge imellem linierne, at man skal giftes indenfor det næste år.
(i)

Jeg VED godt, at somme og visse er forlovet i ÅÅÅREvis - og at lige så mange forlover sig med folk, de ikke kunne DRØMME om at gifte sig med.
:-P

Men den oprindelige betydning er, at forlovelsesringen udveksles som et løfte om et kommende ægteskab.
(y)

med venlig hilsen
atengstedt

Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)

Link til debatten om FMS!
0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  04-03-2005 11:26
at fortælle, at nu er I blevet forlovet, så kan I jo smutte på rådhuset og blive viet uden nogen ved det. Så er der styr på det med papirene før fødslen... Og jeg har 2 hold venner, som senere holdte rigtig vielse i kirken, men vi viste ikke at de allerede var gift 2 år forinden.... Vi regnede bare med at de stadig var forlovede {>
Mange hilsner
Marianne Frandsen

;-)machr@tele2adsl.dk

>
Vores præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider