|
|
| Navne til alle de små nye? |
|
|
Nu er der jo en hel del gravide herinde, og maske vi kan inspirere hinanden lidt ang. navne, for gud hvor jeg synes det er svært.
Pigenavnene er vi ikke så meget i tvivl om, men der imod mangler vi ideer til drengenavne.
"Vores" pigenavne: Eveline, Malin, Celine eller Carla.
"Vores" drengenavne: Waldemar og William.
Kom med jeres navne-ideer til jeres små kommende eller nyfødt babyer.
-Andre må selvfølgelig også gerne være med 
Venlig hilsen AnimaSælges: Amerigo springsadel,brun 17". Kiefer Marzog dressursadel,sort 17". Se mere info + billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| syv tegn |
| Forfatter:  |
Windstrup |
| Dato:  |
02-03-2005 19:52 |
|
Næ nej vores kommende babyers navne er top secret hemmelige  Eller de fleste af navnene er helt tys tys, men vi har bla. også William på drenge listen.
mvh diana - forhåbentlig kommende mor inden for et par år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne... |
|
|
Mine børn hedder Kristian, Sofie, Signe, Josefine, Jonas... De 2 børn som vi også har, men som desværre døde i forbindelse med fødslen, hedder Kasper og Lærke.
Vi har altid kunne finde på pigenavne, men drengenavne har givet os grå hår i hovedet...  Så hvor vi har haft en del pigenavne at vælge imellem, så har vi kun haft ganske få drengenavne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette blossi |
Windstrup |
02-03-2005 20:25 |
|
Sikke en børneflok, jeg bliver da helt misundelig... Undskyld hvis jeg er for nysgerrig, hvad skete der med kasper og lærke?
Mvh Diana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne tjaaa |
riverboy |
02-03-2005 20:26 |
|
Vores datter hedder Emma
og vores kommende datter / søn skal enten hedde:
Josefine el. Emilie
Emil el. Mads
Indtil vidre!
klem Sanne
Skoda Octavia 1.8 T RS Med ALT i udstyr, Tonede ruder, spoiler, mm. Årgang: 6/2001 KM:96000 Pris: 229500,- AFSLAG VED HURTIG HANDEL!! Skriv for yderlig Info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Windstrup |
|
|
Det er du spørger, vi har valgt ikke at "gemme" vores døde børn væk.
Kasper var mit første barn, han døde under fødslen. Jeg var gået 16 dage over tid, han fik ikke nok næring de sidste uger, desværre opdagede ingen det, så da jeg fik veer, kunne han ikke tåle dem, han døde på trods af at de lavede kejsersnit.
Lærke fik vi i 2003, hun blev født i uge 24 da hun havde en meget slem misdannelse, rygmarvsbrok, det var så slemt at det var uforeneligt med liv, hun levede en time efter fødslen, inden hun stille sov ind. Hun havde ingen chance for liv, da en del af hendes hjerne var væske istedet for hjerne. Men alligevel var hun en lille færdig pige, som vi ikke kunne se var så syg, kun hendes ryg fortalte os den barske sandhed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores hedder |
Vibeke |
02-03-2005 20:38 |
|
Madeleine Stephanie Melanie og rosinen i pølseenden Joachim.
Hvis "Jokke" var blevet en pige var navnet blevet Jasmin.
MVH Vibeke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| syv tegn |
Windstrup |
02-03-2005 21:00 |
|
Sikke en omgang, jeg beundre det at du på trods af alt holder panden højt. Sikke nogle "møg læger" at der ikke var nogen der gjorde noget noget før. Men sikke en flok i alligevel har fået jer, jeg er smadder misundelig for min fra dags dato Forlovede  vil kun have to og aller max 3 børn... jeg ville gerne have en masse som dig.
Mvh Diana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne forslag |
|
|
Jeg har jo ingen børn.... endnu..... men forslag til de kommene børns navne har jeg flere af.
Piger : Filippa, Emma, Kathrine, Sofie
Drenge : Sebastian, Benjamin, Nicholas, Milan og Tristan
Lidt nyt, lidt brugt og noget ikke så velkendt *S*
Knus Maiken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes... |
Kika |
02-03-2005 22:42 |
|
...også, at det er nemmere at finde på pigenavne end drengenavne.
Jeg har i lang tid vidst, at hvis jeg engang får en pige skal hun hedde Laura, Maya, Nanna eller Ida.
Det er noget sværere med drengenavne, men der har jeg faktisk også William på min liste. Derudover kan jeg også godt lide Lukas, Daniel og Luis.
Hilsen K
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har talt |
|
|
om at hvis det bliver en pige skal hun hedde Natasja eller Sascha og hvis det bliver en dreng har vi talt om Magnus....
Men jeg synes det er svært, hver gang vi har talt om navne så har en af os et eller andet med det navn der nu kommer frem.
Enten er det navnet på en man har gået i skole med som måske ikke var den aller sødeste, eller også minder navnet om et eller andet negativt.
Louise
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne til de kære små |
BetinaBang |
03-03-2005 08:57 |
|
Jeg har en søn fra 2003 som hedder Kasper. Det var hans far som bestemte det, jeg var ikke helt enig, men da maven havde heddet Kasper i 9 måneder, så kunne han bare ikke hedde andet, og nu er han selvfølgelig en "Kasper".
Min far ville have at han skulle hedde Emil, så kunne han sidde ude i morfars skur og snitte træmænd når han havde været fræk.. Morfar håber stadig at der kommer en Emil på et tidspunkt (-:
Vi vil gerne have en mere om et par år, og er allerede begyndt at snakke navne (det er så hygeligt. Jeg vil meget gerne have en pige, men det bestemmer naturen selvfølgelig.
Hvis det bliver en pige, så skal hun hedde Lærke eller Silke.
Det er lidt vanskeligere med drengenavne, men nok Mikkel eller Rasmus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne forslag |
|
|
Vi venter vores første barn til juni og af pige navne har vi snakket om Camille eller Mathilde og af drenge navne Emil eller Magnus. Så nu venter vi bare spændt på at se hvad det blir.
Natasja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skal nok være |
|
|
en Mia - eller Simone.... eller begge dele
Drenge?? hvad er det ?? ;o)
Venlig hilsen
Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville så gerne have.... |
JulieTaylor |
03-03-2005 13:08 |
|
... at vores datter skulle hedde Antonie, men min mand er englænder, og han synes det lyder som et drengenavn på engelsk. Han vil heller ikke gå med til Antonia, for det synes han er et euro-trash-navn hvad det så end betyder *L* Så det ender nok med Sarah eller Victoria eller (gisp!) Alexandra. Der er stor uenighed i hjemmet om hvorvidt man kan kalde sit barn Alexandra uden at alle tror, hun er opkaldt efter prinsessen.
Hvis vi havde fået en dreng, skulle han også have heddet William.
Vh
Julie
Hvor skal din hoppe bo med sit føl til sommer? Kig på min præsentation hvis I mangler husly.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tera med billede. |
|
|
Min skønne datter fra 8. februar skal hedde Tera. Vi har ansøgt Kirkeministeriet og fået "tilladelse" til at bruge det, for ingen andre hedder det og så skulle det jo ansøges..
Gud ved hvad hun ligger og tænker på her - med et smil på læben
. Kh Gitte Ejer af pinto hingsten Jack D. (tilbyder naturlig bedækning OGSÅ inkl. sommergræsning), og nordbakke vallak Balder KÆLEDYRSKOMPAGNIET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alex, Laurits.. |
|
|
Alex, Laurits, Jari, Jaris og Anton er klart mine favorit drenge navne.
Liv, Sallie, Frida og Leise er fav. når det kommer til pige navne.
Dog er gemalen IKKE med på ideen mht. til nogle af navnene - ærgeligt!
Hygge - Lise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I vores omgangskreds er der 3 små |
|
|
nye babyer født i sidste halvdel af februar.
Der er en Sebastian, en Eline (eller måske Elina) og så en lille dreng vi endnu ikke kender navnet på.
Mine egne store piger hedder Anne Christine og Lene Elisabeth.
De bedste hilsner, Lotte K. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brianette-Ifigerd... |
JulieTaylor |
03-03-2005 19:19 |
|
... var forslaget fra min veninde. I modsætning til Tera ville man ikke skulle søge om tilladelse, for begge navne er allerede 'godkendt'
Vh
Julie
Hvor skal din hoppe bo med sit føl til sommer? Kig på min præsentation hvis I mangler husly.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har valgt |
|
|
Jeg valgte at kalde min søn Mathias, var det blevet en pige skulle hun have heddet Katrine. Mine to veninde som fødte omkring nytår har kaldt deres piger for Alma og Frigg
Undulater sælges - mange forskellige farver
Sadel sælges - kieffer master dressursadel, kun brugt 1½ år, rigtig flot
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine børn hedder: |
|
|
Min datter hedder Nanna og min søn hedder André.
www.staldkaninlandet.webbyen.dk dværgvæddere og løvehoveder | Vores heste: Sørøver Sally og Al MahraJeg er medlem af "Hygge Gumpernes Klub"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min søn.......... |
|
|
hedder Alexander.  Vil godt have en pige på et tidspunkt som i så fald skal hedde Frida el. Freja, el. evt. noget med A.  Hvis det bliver en dreng ved jeg pt. ikke hvad navnet skulle være. Men det er pt. kun drømme om en til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| når jeg blir gravid igen |
|
|
mistede jo mit barn for en lille månede siden og Gennemføre den her gang er navne bestemt
Dreng: Nathaniel Peter Hills
Pige: Isabel Joyce Hills
Peter efter min far
Joyce efter Seans afdøde mor
Nummer to barn er ikke fast lagt men Angelique eller Alexander er nogle bud....
Evita Ara mors stjerne
Travkællinger har det sjovere
Hestepasser søges til sød Travhoppe I Skive
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forslag.. |
TinaR |
04-03-2005 12:54 |
|
Jeg har lige kopieret den liste med forslag, som folk er kommet med på vores hjemmside - der er mange gode, vi valgte "Mikkeline".
De står lidt hulter-til-bulter da det er en direkte kopi fra listen som den er sat op på hjemmesiden..
Dicte, Annika, Ditte-Mari, Emilie, Luna, Enya, Denice, Tascha
Filip, Dennis, Emil,Tino
Lucca (Luca)
Celina, Tilde, Kamille
Benjamin, Alexander
Stefanie, Isabella, Yasmin
Patrick, Felix, Oliver
Augusta, Roberta, Rosalina
Nicholas, Jonathan, Alexander
Embla
Miklas
Luca
Ivik, Inuk, Aaja, Ajaaja, Aka
Pipaluk
Malik
Frederikke, Maricka, Mia-Maja, Cecile
Magnus, Frederik, Elias, Noah, Alexander
Martina, Nina (Ninna), Josefine, Viki, Filine
Niclas, Mathias, Anders, Filip
Erica/Erika, Mikkeline, Martina/Martine
Ilja, Axel
Erika
Josefine/Josefina, Frederikka/Frederikke, Mikkeline
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mine børns navne... |
TinaR |
06-03-2005 11:12 |
|
Jeg kender godt barometret på DS, man kan lave mange "sjove" ting med navne derinde
Mine døtre hedder Filippa og Mikkeline - der er 361 der hedder Filippa og 163 der hedder Mikkeline i DK (har kun medtaget den stavemåde vi bruger).
Begge navne er på vej op, endda ret kraftigt - hvem ved, en dag hedder "alle" måske de navne, hihi!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå for søren.... |
JulieTaylor |
06-03-2005 20:24 |
|
Da jeg først havde født, viste det sig at det var en Sarah. Det havde vi ikke lige regnet med  Sådan kan det gå. Når jeg kigger på hende, kan jeg kun ryste på hovedet over at jeg troede hun var en en Antonie...
Sygeplejersken på barselsgangen fortalte mig at alle pigerne skal hedde Laura lige nu, og alle drengene hedder Frederik.
Vh
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå for søren.... |
JulieTaylor |
06-03-2005 20:27 |
|
Da jeg først havde født, viste det sig at det var en Sarah. Det havde vi ikke lige regnet med  Sådan kan det gå. Når jeg kigger på hende, kan jeg kun ryste på hovedet over at jeg troede hun var en en Antonie...
Sygeplejersken på barselsgangen fortalte mig at alle pigerne skal hedde Laura lige nu, og alle drengene hedder Frederik.
Vh
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til lykke Julie!! |
|
|
så du har født? Jeg så det først nu, og så hedder hun endda Sarah Elisabeth Taylor, det må jeg sige, et næsten royalt navn
Herligt at læse - og så skal I snart fole
 fra Nina Præsentation - nu med 2 føl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et navn |
|
|
... som Alexandra kan jo forklædes lidt:
Alexia
Alexis
Alexandrine
Jeg vil gerne have en dreng, der skal hedder Robin. Desværre syntes Jesper at det ikke lige er navnet
Men lad os nu lige få børn først
Da jeg var barn ville jeg gerne have en dreng, der skulle hede Atreju. Efter helten i Den Uendelige Historie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nin@.... |
JulieTaylor |
09-03-2005 11:09 |
|
Hehe.. tak. M.h.t. navnet, har vi udspurgt diverse børn i skolealderen, og ingen af dem ved hvem Elizabeth Taylor er, så vi håber på at når Sarah engang er gammel nok til at blive mobbet med sit mellemnavn, er der ingen, der kan huske den 'anden' Elizabeth.
Min mand har en god ven, der hedder Richard Burton, og han har aldrig skulle høre for det  Desuden kan man jo altid risikere at der er en eller anden kändis, der bryder frem på stjernehimmelen dagen efter at man har givet sit barn det samme navn. Tænk hvis man havde en lille Britney Spears eller Katja K
Mvh
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså... |
|
|
Da jeg var barn og ung, var Elisabeth Taylor 'verdens smukkeste kvinde' - det er da en ære!
At hun ikke er det længere, er jo bare naturens gang - ingen er vel, hvad de var engang, hvis der er gået tilstrækkelig lang tid
 fra Nina Præsentation - nu med 2 føl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|